Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jak je to s reklamací a vrácení peněz. Už po druhé jsem reklamovala mobil se stejnou vadou (nereagoval, sám se vypínal a zamrzal), reklamaci uznali, ale vady se stále vyskytují. Nyní to půjdu reklamovat po třetí, mám rovnou žádat o vrácení peněz, když mi je nenabídnou sami? Mobil je stále v záruční době, koupila jsem ho 27.7.2013. Předem děkuji za odpověď :)
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3970 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Vepište odpověď… http://www.odpovedi.cz/search?q=reklamace%20v%C3%BDrobku%20a%20vr%C3%A1cen%C3%AD%20pen%C4%9Bz
https://www.google.cz/search?client=opera&q=reklamace+v%C3%BDrobku+a+vr%C3%A1cen%C3%AD+pen%C4%9Bz&sourceid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8&channel=suggest
0 Nominace Nahlásit |
Ne, nejdříve je třeba ukončit kupní smlouvu, která vzniká automaticky
zakoupením výrobku. Zkusil bych se dohodnout na výměně zboží, trval bych
na stejném výrobku, pokud jej už nemá lze žádat vrácení peněz.
Taky je možný jiný mobil se slevou (pokud je levnější), možnost
i dražšího mobilu a doplatit rozdíl v ceně.
-
Během prvního půl roku od převzetí věci si kupující může vybrat mezi
opravou a výměnou, a není-li to možné, tak mezi slevou a odstoupením od
smlouvy. Podmínkou však je, že kupující před převzetím věci o vadě
nevěděl.
Ve zbytku záruční doby máte právo „jen" na bezplatnou opravu, jde-li
o odstranitelnou vadu. Prodávající se však může rozhodnout, že místo
opravy vám rovnou zboží vymění za jiné, takzvaně bezvadné.
Samozřejmě se můžete dohodnout i na slevě z ceny nebo na zrušení kupní
smlouvy, tedy vrácení peněz – nemáte však na to automatický nárok ze
zákona.
Teprve pokud vadu nelze odstranit (oprava není možná), máte zákonný nárok
na výměnu nebo můžete od smlouvy odstoupit, tedy nechat si vrátit peníze.
Volba je na zákazníkovi.
-
Stejnou volbu – tedy výměnu zboží nebo vrácení peněz – máte,
jestliže se vada vyskytne opakovaně nebo má zboží větší počet vad a
nelze jej proto řádně užívat.
Zdroj: http://aktualne.centrum.cz/finance/nakupy/clanek.phtml?id=656170
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s česílkem, jen dodám, že existuje soudní judikát, který říká že 3 stejné nebo 4 různé závady dělají ze zboží věc, kterou nelze řádně užívat a tudíž vzniká kupujícímu právo od kupní smlouvy odstoupit. Tento judikát se však vztahuje z občanskému zákonu platnému ještě loni, k tomu novému si na judikáty budeme muset ještě pěkně dlouho počkat.
0
před 3970 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Uveďte rovnou při reklamaci, že budete chtít odstoupit od smlouvy a
vrátit peníze.
Ale pokud reklamaci neuznají (stává se, že se třetí závada „v servisu
neprojeví“), musela byste to řešit prostřednictvím znalce.
0
před 3967 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek