Chci z prudšího kopce podřadit z 3ky na 2ku. Při sešlápnutí spojky odbrzdím motor,zařadím 2ku, pomalu pustím spojku a auto sebou vždy škubne. Je to tím, že se auto z prudkeho kopce s vyšláplou spojkou samo rychle rozjede a při přeřazení ho motor zpomalí? Jak podřazovat z kopce bez škubnutí??
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1900 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Odpoveď byla označena jako užitečná
Je to prosté. Pokud chceš brzdit motorem, před podřazením ho roztoč na vyšší otáčky. Chce to trochu cviku a odhadu. Pak to neškubne ani při rychlém spuštěním spojky. Tedy jakýsi „meziplyn“, který se musel používat u převodovek bez synchronizace. Trápit spojku prokluzováním bych nedoporučoval, zkracuje to její životnost. To vše se netýká moderních dvouspojek (robotických) a automatů.
5Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, kelley, Pepa25, aliendrone, Kořínek
před 1900 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?Kořínek Nahlásit |
No hoši, nwm s jakými auty jezdíte, ale ono bohatě stačí po přeřazení na dvojku ještě než začneš pouštět spojku přidat plyn (zvýšit otáčky motoru). Prostě podobně, jako se řadilo resp. podřazovalo postaru na převodovkách bez synchronů (s meziplynem).
Škubnutí se koná proto, že díky přeřazování klesnou otáčky motoru, které při podřazení na nižší rychl. stupeň a následném připojení motoru ke zbytku agregátu spojkou NEODPOVÍDAJÍ aktuální rychlosti vozidla (při daném převodu). Proto při podřazování to škubne a otáčky motoru letí vzhůru i bez plynu. Ano, teoreticky by sis mohl vyhrát jen se spojkou natolik, aby škubnutí bylo co nejmírnější, ovšem z toho nebude mít radost tvé auto, nýbrž automechanik. I tak (po přeřazení a přidání plynu před puštěním spojky) budeš muset se spojkou citlivě, když „nechceš škubnutí“, ale s vyššími otáčkami motoru to půjde MNOHEM LÉPE. ;) :D
4Kdo udělil odpovědi palec? briketka10, Dochy, nyjono, Kořínek
před 1900 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kořínek, po přeřazení, nežli pustíte spojku, tak přidáte plyn a bude
po škubnutí. Vše je o citu a zvyku. Když budete pomaleji pouštět spojku,
taky to neškubne.
Proč chcete podřadit?
0 Nominace Nahlásit |
S vyšlápnutou spojkou brzdu motorem nahradit brzdou hydraulickou, tedy pedálem – přišlápnout si brzdový pedál. Chce to cvik. Nebo si jeměji pohrát se spojkou. To chce taky cvik. To ovšem více namáhá spojku v přechodovém stavu.
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Podle mě úplně stačí, když tu spojku pustíš ještě pomaleji. To škubnutí je vyvolané pouze tím, že „příliš rychlým“ puštěním spojky se potkají dva hřídele s příliš rozdílnými otáčkami. Zkus tu spojku pouštět ještě pomaleji. Pomoct tomu můžeš i přibrzděním. Taky je otázkou, zda vůbec podřazovat až na dvojku, příp. jestli tu dvojku nedat už nahoře na kopci, ale nevím v jaké přesně situaci toto řešíš.
0 Nominace Nahlásit |
Hlavní je nějakým způsobem srovnat rychlost motoru a kol (s ohledem na zařazený převodový stupeň) tak aby po uvolnění spojkového pedálu nedošlo k záběru (v žádném směru). Takže buď přibrzdit auto, nebo rozfofrovat motor.
Pokud bys to chtěl vyřešit jen pomalým pouštěním spojky, asi si zaděláváš na malér. Při rozjíždění je to nutnost, ale trvá jen chvilku při minimálních otáčkách – na spojce se spálí minimum energie. Při vyšších rychlostech to ale bude o něčem jiném.
0 Nominace Nahlásit |
Edison>>> Však dobrý, pořád lepší, než „potkají se 2 hřídele“ (LOL) a venkoncem ono to také tak jak popisuješ jde, ovšem obtížněji. ;) :D :D
Kepler>>> Chmeyde! Předběhnout mě o 1 minutu, to se dělá? To se ti to machruje na aliendrona, když má těžký moribundus! Ale jen počkej, jen co se dám dohromaty – uvidíš! ;) :D :D