Elektrické má výfuk v elektrárnách, vodík v chemičkách, na sluneční energii to zase jezdí pomalu. Je vůbec ekologická alternativa?
Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? Roman71, gecco, Jiří Bohumil, Muso, BergySeltzer, still, anonym před 2737 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Rozhodně elektrické – pokud jde přímo o pohon…
😉
Pokud jde o získání elektřiny k pohonu, preferuju
😉
Výrobu paliva pro články – raději vodík vyráběný elektrolýzou (vody
máme dost), a je vcelku lhotejno, zda budeme elektriku vyrábět klasicky
(jádro) nebo se povede vyřešit fúzi…
V ´přírodní´ zdroje (voda, slunce, vítr, vlny…) nevěřím – vody je
nedostatek a ostatní jsou nespolehlivé…
4Kdo udělil odpovědi palec? annas, anonym, Kepler, Jiří Bohumil
před 2737 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Za současného stavu vývoje je pro univerzálně použitelné auto
spalovací motor na uhlovodíkové palivo stále to nejméně špatné
řešení.
Auto na elektřinu je dobré na krátké trasy, rozvoz po městě apod.
Elektrický pohon má velmi dobré trakční vlastnosti a takové auto je
konstrukčně jednodušší i pohodlnější na ovládání.
Vodík má víc problémů, než jsem si původně myslel. Nejen že je
výbušný a neskladovatelný, ale hlavně má nízkou energetickou hustotu.
Obdobně jako u elektroauta vozidlo ssebou nemůže vézt dostatek energie na
delší cestu.
Řešením problémů není zakázat auta, ale vynalézt něco lepšího, třeba teleportaci.
0 Nominace Nahlásit |
Domnívám se, že (ač chceme nebo ne) budoucnost je v elektřině. Stav současného vědeckého poznání ještě neumožňuje její levnou a masovou výrobu z obnovitelných zdrojů (např. kolem Země je spousta energie). Ale myslím si, že k tomu směřujeme. Ideální by bylo, kdyby el. pole k pohonu zařízení bylo něco jako dnes rádiový signál wifi – tzn. skoro všudepřítomné.
Upravil/a: still
0 Nominace Nahlásit |
Dřevoplyn
Zkrátka nevím co se starým nábytkem :D
Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=j_d7Xb3L5Jo
Upravil/a: Pruzkumnik
0 Nominace Nahlásit |
Jezdím na CNG. V současnosti asi optimální.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 2729 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Bioplyn vyčištěný na kvalitu zemního plynu – biometan.
Elektromobil poháněný elektřinou z obnovitelných zdrojů.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud jsi četl Neználka, tam bylo auto na sodovku. Co takové šlapací auto, které by hromadilo energii, potom něco s využitím magnetického pole. Možností je dost, člověk není nikdy spokojený. Není to tak dlouho, kdy člověk využíval pouze zvířecí sílu.
0
před 2737 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Mně je nejvíc sympatická elektřina. I její výroba je relativně čistější, než neúčinné procesy ve spalovacím autě. Navíc ne všechna se vyrábí spalováním uhlí. A i s těmi obnovitelnými zdroji a jejich spolehlivostí by nebyl takový problém. Dnešní akumulátory už se zdaleka nemusí nabíjet půl dne a konstantním proudem.
Především by se ale osobní automobily, jako ten nejméně efektivní způsob dopravy, měly používat co nejméně. S tím je ale problém, neboť aktuálně jde o zbožňovaný fetiš, umocňovaný i touhou po co nejvyšší rychlosti a rostoucí leností lidí.
0
před 2727 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
V dnešní době má největší prosperitu hybridní pohon.Postupem času a vývoje to možná bude elektro pohon.
0
před 2715 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
krom benzínu (diesel patří na traktor nebo Semi) tedy jasně palivové
články na bázi vodíku.
Přímé spalování vodíku je fajn, a dokonce jsme vyrobili asi padesátku
Focusů na vodík, ale má své nepřijatelné problémy. Elektřinu
z baterií, zavrhuji. To budoucnost nemá. Jo i když se o tom v Česku asi
psát nesmí vyráběli to nejen v Tesle, ale i ve Fordu, v GM závodech
i u Chryslera. Dělal to snad i Nissan (Leaf) a český tisk lže i o tom
že to bude dělat do roka i BMW a Mercedes, ale i jiné nesmysly. Třeba že
Tesla bude největší výrobce automobilů — je to celé nesmysl a nebýt
bankovních sponzorů, je Tesla dávno na hrnci. Na každém voze prodělává
5,000 dolarů.
0
před 2528 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Vydělí jste film „Návrat do budoucnosti“?
Profesor tam měl auto, které nejenže umělo cestovat v čase,ale také si
energii k pohonu dokázalo vyrobit z čehokoliv co měl člověk po
ruce.Profesor do něj hodil starou plechovku od Coly a rázem bylo energie
dost.Tak takové auto bych chtěl!
Ale vážně,až někdo přijde na způsob jak například staré PET lahve
přeměnit levně v čisté palivo bude to sen.Jsou totiž vyrobený jako
většina plastů z ropy a jejich složení je pouze uhlík a kyslík.
Viděl jsem to v jednom starém Japonském dokumentu.Tam plast rozdrtili na
prášek a pak pod vysokým tlakem a teplotou přeměnili na tekuté
palivo.Bohužel na to potřebovali tunu vážící stroj a příliš mnoho
energie.
Ale principielně to možné je- zbavili bychom se odpadků a zajistili bychom
si levný zdroj energie- prostě bomba!
Upravil/a: Štěpán1
0
před 2438 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Biopaliva druhé generace.
http://www.hybrid.cz/biopaliva-2-generace-se-vyrabeji-i-v-cesku
0
před 1522 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Průzkumník: ten dřevoplyn by byl opravdu ekologický, jedná se o obnovitelný zdroj, ale bohužel nepraktický. Bylo by dost srandovní tankovat špalky, nebo házet lopatou dřevěné pelety 🙂 Ale jo, za války se tak jezdilo.
still: to by jistě bylo ideální, ale rozhodující by byl způsob získání energie. Rádiový signál nemůže být použit jako zdroj energie. Osobně si myslím, že auta na baterky mají smysl, pokud bude elektřina vyráběná z čistých zdrojů. Třeba se konečně dobereme termonukleární fúze. Podle mně jiná cesta není.
Možná to bude TM fúze, možná kombinace více zdrojů. Nepochybuji, že
se k tomu dobereme :)
To s rádiovým signálem byl jen příklad. Tím chci říct, že vidím jako
ideální způsob šíření elektřiny (či zástupné energie) bezdrátově
(podobně jako rádiový signál wifi). Prostě že bude všude okolo nás.
První pokusy s bezdrátovým přenosem už proběhly někdy v roce
2007. Dnes se uvažuje zařízení k rezonanci v magnetickém poli, který
bude např. v případě domácnosti uschován někde ve stropu a bude
"napájet všechna zařízení v domě.
Keplere, ve Francii existuje firma MDI, která vyrábí osobní auta a dodávky na stlačený vzduch. Dojezd na jedno nafoukání vzdušníku je kolem 200Km. Taxíky MDI už jezdi po Francii běžně :)
Zdroj: https://www.mdi.lu (..a YouTube)