Avatar uživatele
Zuno

Může elektromobilta způsobit zvýšené množství emisí CO²?

Nevychází lépe přestavba stávajících spalovacích motorů a bioCNG, vodík?
Šetrnější k životnímu prostředí mohou být i hybridní auta se spalovacími motory.
https://www.au­toforum.cz/pred­staveni/nemci-spocitali-skutecne-emise-elektromobilu-z-udajnych-0-gramu-co2-muze-byt-i-500-gramu/
Automobily na vodík.
https://m.vtm­.zive.cz/auta-na-vodikovy-pohon-jak-funguji-a-proc-by-nas-mela-zajimat/a-201645

Zajímavá 0 před 1128 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

K dobíjení baterií je potřeba el. energie. A při její výrobě vzniká CO².

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Ano, může nastat i taková situace. Svou roli v tom hraje celá řada faktorů

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Pokud se bavíme o emisích CO2 za celou dobu života auta, tak pokud je výroba elektroauta náročnější na emise než u spalovacího motoru, potom logicky záleží na nájezdu. Výpočet bodu zvratu viz třeba odkaz.
Autofórum.cz bohužel není seiriózní zdroj informací, dlouhodobě zveřejňují tendeční a zavádějící informace o elektromobilech.
Jaká technologie bude nejlepší a prosadí se se teprve ukáže. Je to možné přirovnat k osvětlení: spalovací motory jsou žárovky, elektroauta jsou zářivky. Možná přijde vodík (ledky) a auta s bateriemi vytlačí. Ale zatím mají víc nevýhod a problémů než elektromobily s bateriemi.

Zdroj: https://www.re­uters.com/busi­ness/autos-transportation/li­fetime-carbon-emissions-electric-vehicles-vs-gasoline-cars-2021-06-29/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Autoforum jsou trollové

Výroba baterie + provoz představuje asi třetinovou produkci CO2 oproti výrobě a provozu tradičního auta
Lze dohledat v dokumentech EU

Tak sem to ještě dohledal protože jsem hodnej
Diesel a benzin auta produkují 3× více CO2 než průměrné evropské Elektro auto (včetně produkce baterie a všeho): viz zde https://thedri­ven.io/wp-content/upload­s/2020/04/Vehi­cles-LCA-comparison1.png

Upravil/a: JežíšKristus

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Funna

samozřejmě že může a také ji způsobuje…zvlášť u nás, kdy máme 40% elektřiny z fosilních paliv…navíc spotřeba energiíí přivýrobě baterií je mnohem větyší, než u konvenkčních aut…
a ad vodík…zatím jsou dva problémy – jak ho efektivně a levně vyrobit..a vodík má velmi malé molekuly, takže udržet ho „fyzicky“ v nádrži je technologický problém…prostě po pár dnech se z nádrže vytratí…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Funna

Ježíší…nebuď naivní…to co je dohledatelné v dokumentech EU neznamená, že je to pravda…musíš se zajímat přímo u automobilek, ne u nějakých ekoteroristických blbů v EU…ti vždy zveřejní jen to, co se jim hodí…

před 1117 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zuno

https://www.au­to.cz/jizda-cista-ale-co-vyroba-kolik-co2-vznikne-pri-vyrobe-elektromobilu-131387

před 1127 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zuno

Neměly být všude jen elektromobily. Při výrobě automobilů vznikají také emise. Lepší je nechat si ten stávající. Vyměnit jen palivo za CNG, bioCNG, vodík, jiné s CO² neutrálními emisemi, bez emisní .

před 1127 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zuno

Představba auta na CNG, auto není bez emisní. Má jen nízké emise, asi o 40% méně CO². I to je lepší než nic.

před 1127 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Zuno

Elektromobilita může být dobrá. Využít k tomu obnovitelné zdroje.
Zakazovat bioCNG do spalovacího motorů je nesmysl. Metan uniká ze skládek, škodí v atmosféře více než CO². Měl by se využít k pohonu autobusů v MHD jako jinde v Evropě. Přímé spalovaní vodíku v spalovacím motoru je také bez emisní.

před 1127 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek