Vždycky mě v autoškole učili, když někde stojím, stojím na spojce s nějakou zařazenou rychlostí, tak že mám podřadit na jedničku a rozjet se, ale nikdo nikdy neříká proč. Kdy je lepší si tam tu dvojku nebo jinou rychlost nechat, a kdy je lepší vyloženě podřadit? A z jakého důvodu je nutné se rozjíždět z té jedničky? Popřípadě co to může způsobit, pokud to tak nebudu dělat.
Zajímavá 0 před 3029 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Při rozjezdu na vyšší převodový stupeň je nutné nechat spojku dlouho prokluzovat aby motor nechcípnul. Spojka se tak nadměrně opotřebovává, dalo by se i říci, že ničí.
0 Nominace Nahlásit |
Rozjíždění na dvojku lze, ale musí být zkušený řidič, protože je
potřeba daleko více plynu čili mít cit na plyn. Pokud se rozjíždí
začátečník, tak nedá tolik plynu, auto poskakuje a nebo chcípne.
Dvojku můžeš nechat, když stojíš na kopečku rozjíždíš se dolů čili
sundáš nohu z brzdy, auto se pomalu rozjede a v tu chvíli můžeš
pouštět spojku a vlastně se rozjíždíš na dvojku (ale auto je už
v pohybu).
Upravil/a: quentos
0 Nominace Nahlásit |
Vážně tě učili, že máš stát s vyšlápnutou spojkou a zařazenou
rychlostí? Mě učili po zastavení ihned vyřadit.
Klidně se rozjížděj třeba na trojku, ale nejlepšího využití
kroutícího momentu při rozjezdu ti umožní jenom jednička.
0
před 3029 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Teoreticky by to šlo z dvojky, ale musela by se velmi pomalu pouštět spojka a stejně myslím, že by auto cuklo a zdechlo. je to dáno tím, že motor je v otáčkách, ale hnací hřídel pro kola a diferenciál má otáčky při rozjezdu z místa nulové, nejprve je nutné tuto hnací hřídel roztočit, proto je nutné použít nižší rychlostní stupeň s malými otáčkami. Kdyby už auto bylo v pohybu a například jelo z kopce, pak je zase nutné zařadit vyšší rychlostní stupeň třeba třetí (záleží na rychlosti auta), auto má již kola, roztočená, točí se i hnací hřídel přes diferenciál a je tedy možné připojit vyšší otáčky motoru přes vyšší rychlostní stupeň.
Každý neúměrný rozdíl v otáčkách hřídele a motoru může poškodit hřídel, spojku nebo převodovku, možná i motor, je to podobné jako by někdo vrazil do převodovky nějaký kus železa a může dojít k ulomení ozubení převodových kol, nebo spálení spojky, nebo ke krutu hřídele nebo jeho prasknutí, může se pokazit diferenciál i motor s může zadřít.
Je to obdobné jako s lidským tělem, když mu také dáme něco co nerozchodí, pokazí se.
0
před 3028 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jednička se používa na rozjezd a pro malou rychlost. pro větší pak
dvojka,, ještě rychleji trojka, atd.
Není problém se rozjet i na dvojku, či trojku, záleží jak je to silné
vozidlo.
0
před 3028 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jelikož jednička nemá synchrony, tak by se nemělo rozjíždět z pohybu na jedničku už jen proto, že ji tam mnohdy ani nedostanete a pokud ano, tak je citelná ztráta rychlosti. Pokud auto jede, byť velmi pomalu (nad 5km/h) tak se rozjíždím zásadně na dvojku. Jednička by se měla řadit pouze pokud auto stojí (dokonce to je i v návodech k použití automobilu).
0
před 3027 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to jako na kole: můžete se samozřejmě rozjíždět na nejtěžší (nejrychlejší) stupeň, ale pujde Vám to velmi ztuha, proto si přehodíte na lehčí. Stejné je to u auta. Pokud si zkusíte rozjet se třeba na trojku, nestane motoru ani převodovce vůbec nic, jenom Vám ten motor chcípne, protože to neutáhne.
0
před 3021 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek