Cuká protože podřazuješ a nemáš optimální rychlost (jedeš moc
rychle)
V autoškole učím tento postup:
Je to postup ekonomický, přidávání plynu moc ekonomické není, pokud nejezdíš s pragou V3S nebo s tatrou, je pro tebe zbytečný i meziplyn
Upravil/a: lukas.zmizik
0 Nominace Nahlásit |
Jemně se spojkou a předem můžeš trošku přidat plyn (aby otáčky motoru lépe odpovídaly aktuální rychlosti při daném rychlostním stupni)
Ale teď si sám nějak nejsem jist. Nelíbilo se mi jak s tím autem cuká při řazení manželka (řidič začátečník – tak je to pochopitelné) a pokusil jsem se to její cukání napodobit. A nepodařilo se mi to.
0
před 2927 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pomáhá před vyřazením na neutrál lehce uvolnit plynový pedál, aby se motor přestal táhnout, potom vyřadit, snížit otáčky motoru a zařadit nižší rychlostní stupeň. Chce to cvik a vychytat to :)
Ideální pro přeřazování jsou rychlosti:
~ 20 km/h pro přeřazení z 1. na 2. stupeň,
~ 40 km/h pro přeřazení z 2. na 3. stupeň,
~ 60 km/h pro přeřazení z 3. na 4. stupeň a
~ 80 km/h pro přeřazení ze 4. na 5. stupeň.
Zpátky je to podobně, ale vždy mírně „sundat“ nohu z plynu :) Nebude to cukat.
Doplňuji:
Mezi benzinovými a Dieselovými motory jsou rozdíly. Je dobré vzít v úvahu
i počet rychlostních stupňů, takže je to čistě individuální :)
Upravil/a: Roman71
0
před 2927 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nejlépe je naučit se řadit s tzv. meziplynem. Kdysi to byla nutnost, protože převodovky neměly tzv. synchrony, ale i moderní převodovka má meziplyn ráda. V podstatě jde o to, nechat zlomek sekundy mezi přeřazením neutrál a v tom okamžiku krátkým šlápnutím přidat plyn. Tím zvednout otáčky tak, aby byly synchronní s nižším stupněm, na který se podřazuje. Umění je v tom množství plynu (ani málo, ani moc) a v tom, provést to správně rychle (ani moc rychle, ani moc pomalu).
0
před 2927 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Roman: Ty rychlosti mohou být u každého auta trochu jinak. U Partnera 1.9D si tedy nedokážu představit že bych jel 60 na 3.
A snížit otáčky motoru a přeřadit na nižší stupeň? Tím to cuknutí podpoříš.
Dochy: Je fakt, že je každé auto trochu jiné. Diesel má řazení taky při trochu jiných rychlostech, protože má oproti benzinovému motoru tah taky někde jinde. Je to individuální..