Avatar uživatele
Bruneta84

Jak zamezit cukání při podřazování?

Pouštět spojku pomaleji a držet ji v záběru déle? Každé podřazování mi vždy cukne, nebo co pomáhá?

Zajímavá 0 před 2927 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
lukas.zmizik

Cuká protože podřazuješ a nemáš optimální rychlost (jedeš moc rychle)
V autoškole učím tento postup:

  1. uvolnit plyn – při jízdě do kopce zpomalí auto svoji vlastni vahou
  2. při jízdě z kopce lehce přibrzdit (bez vyšlápnuté spojky)
  3. pustit brzdu a podřadit

Je to postup ekonomický, přidávání plynu moc ekonomické není, pokud nejezdíš s pragou V3S nebo s tatrou, je pro tebe zbytečný i meziplyn

Upravil/a: lukas.zmizik

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Jemně se spojkou a předem můžeš trošku přidat plyn (aby otáčky motoru lépe odpovídaly aktuální rychlosti při daném rychlostním stupni)

Ale teď si sám nějak nejsem jist. Nelíbilo se mi jak s tím autem cuká při řazení manželka (řidič začátečník – tak je to pochopitelné) a pokusil jsem se to její cukání napodobit. A nepodařilo se mi to.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Získat cit pro řazení.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?redy Nahlásit

Avatar uživatele
Roman71

Pomáhá před vyřazením na neutrál lehce uvolnit plynový pedál, aby se motor přestal táhnout, potom vyřadit, snížit otáčky motoru a zařadit nižší rychlostní stupeň. Chce to cvik a vychytat to :)

Ideální pro přeřazování jsou rychlosti:
~ 20 km/h pro přeřazení z 1. na 2. stupeň,
~ 40 km/h pro přeřazení z 2. na 3. stupeň,
~ 60 km/h pro přeřazení z 3. na 4. stupeň a
~ 80 km/h pro přeřazení ze 4. na 5. stupeň.

Zpátky je to podobně, ale vždy mírně „sundat“ nohu z plynu :) Nebude to cukat.

Doplňuji:
Mezi benzinovými a Dieselovými motory jsou rozdíly. Je dobré vzít v úvahu i počet rychlostních stupňů, takže je to čistě individuální :)

Upravil/a: Roman71

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

Nejlépe je naučit se řadit s tzv. meziplynem. Kdysi to byla nutnost, protože převodovky neměly tzv. synchrony, ale i moderní převodovka má meziplyn ráda. V podstatě jde o to, nechat zlomek sekundy mezi přeřazením neutrál a v tom okamžiku krátkým šlápnutím přidat plyn. Tím zvednout otáčky tak, aby byly synchronní s nižším stupněm, na který se podřazuje. Umění je v tom množství plynu (ani málo, ani moc) a v tom, provést to správně rychle (ani moc rychle, ani moc pomalu).

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Roman: Ty rychlosti mohou být u každého auta trochu jinak. U Partnera 1.9D si tedy nedokážu představit že bych jel 60 na 3.

A snížit otáčky motoru a přeřadit na nižší stupeň? Tím to cuknutí podpoříš.

před 2927 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Roman71

Dochy: Je fakt, že je každé auto trochu jiné. Diesel má řazení taky při trochu jiných rychlostech, protože má oproti benzinovému motoru tah taky někde jinde. Je to individuální..

před 2926 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek