Avatar uživatele
Dvorní šašek

Zadávali učitelé během prvorepublikového školství domácí úkoly, nebo to přišlo až později?

Zajímavá 0 před 813 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Domácí úkoly prý vymyslel italský pedagog Roberto Nevilis v roce 1905. Děti mu na hodinách zlobily, tak než aby je umravňoval a dostal do nich látku během vyučování, dal jim úkoly na doma. Jak to zafungovalo, nevíme, ale původ domácích úkolů jako kárného prostředku je tím víceméně jasný. Možná tím úplně prvním nebyl zrovna Roberto, ale že by s úkoly někdo přišel proto, aby se doma žáci (a jejich rodiče) nenudili, není úplně pravděpodobné. Každopádně víme, že domácí úkoly s otevřenou náručí přivítali učitelé na celém světě.

https://www.kvi­do.cz/cs/kviduv-blog/domaci-ukoly-pry-vznikly-jako-trest-pro-zaky.-nebo-spis-pro-rodice-10855

Jak vypadalo prvorepublikové školství se dovíte ve filmech podle námětu pedagoga Žáka a jeho knihy Študáci a kantoři.

Názory na domácí úkoly se různí. Nechápu, že učitel zadá úkol, navíc jej klasifikuje, přitom žák úkol často nevypracuje sám. I na Odpovědi se obracelo hodně školáků s vypracováním úkolů, proto je v pravidlech zakázaná takováto nesprávná pomoc. Medvwědí služba.

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
led

Domácí příprava byla vždy součást školní výuky, žáku Dvorní šašku. Tak šup šup, školní zvonek se již připravuje, tak také vy připravujte své znalosti. Opakování a prověření svých znalostí je součást moudrosti.

Upravil/a: led

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Samozřejmě

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Disraeli

Ano, prvorepublikové školství bylo stejně retardované a neschopné jako dnešní (včetně DÚ). Domácí úkoly – jako pravidelná a stálá součást výukového systému – vznikly teprve na začátku 20. století (za republiky už tady byly). DÚ jsou zpravila nesmysl, které jdou samy proti tomu, co mají představovat a dělat (učit, procvičovat, ZLEPŠOVAT a posouvat ty žáky v něčem). Zpravidla jsou zahlcující, zbytečné, časově dlouhé, pro mnohé stresující, demotivující, vzbuzující negativní emoce a postoje (i u rodičů), většinou neopodstatněné, protože nemají velký význam a jsou spíš „škodlivé“.
DÚ jsou ovšem jedno z těch nejmenších problémů, co je na dnešním školstvím špatně (dnešní – už od 20. století) a celkově zastaralé, neefektivní, často produkující opak významu/principu UČENÍ a školy.

Upravil/a: Disraeli

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek