Odpověděl/a – 27.srpen 1:10
Ano, prvorepublikové školství bylo stejně retardované a neschopné jako
dnešní (včetně DÚ). Avšam domácí úkoly – jako pravidelná a stálá
součást výukového systému – vznikly teprve na začátku 20. století
(za republiky už tady byly). DÚ jsou zpravila nesmysl, které jdou samy proti
tomu, co mají představovat a dělat (učit, procvičovat, ZLEPŠOVAT a
posouvat ty žáky v něčem). Zpravidla jsou zahlcující, zbytečné,
časově dlouhé, pro mnohé stresující, demotivující, vzbuzující
negativní emoce a postoje (i u rodičů), většinou neopodstatněné,
protože nemají velký význam a jsou spíš „škodlivé“.
DÚ jsou ovšem jedno z těch nejmenších problémů, co je na dnešním
školstvím špatně (dnešní – už od 20. století) a celkově zastaralé,
neefektivní, často produkující opak významu/principu UČENÍ a školy.
Odpověděl/a – 27.srpen 11:58
Ano, prvorepublikové školství bylo stejně retardované a neschopné jako
dnešní (včetně DÚ). Domácí úkoly – jako pravidelná a stálá
součást výukového systému – vznikly teprve na začátku 20. století
(za republiky už tady byly). DÚ jsou zpravila nesmysl, které jdou samy proti
tomu, co mají představovat a dělat (učit, procvičovat, ZLEPŠOVAT a
posouvat ty žáky v něčem). Zpravidla jsou zahlcující, zbytečné,
časově dlouhé, pro mnohé stresující, demotivující, vzbuzující
negativní emoce a postoje (i u rodičů), většinou neopodstatněné,
protože nemají velký význam a jsou spíš „škodlivé“.
DÚ jsou ovšem jedno z těch nejmenších problémů, co je na dnešním
školstvím špatně (dnešní – už od 20. století) a celkově zastaralé,
neefektivní, často produkující opak významu/principu UČENÍ a školy.