Ve většině obchodů tedy musíte. Ale v ČR je už minimálně jeden
obchod, který vede účtenky v elektronické podobě. Což já velice vítám,
protože skladování papírových účtenek, to je moje noční můra. Vždycky
najdu účtenku od kdejaké blbiny, třeba i čtyři roky starou, ale od
porouchaného zboží v záruce ji prostě nenajdu. Paranoidně pak propadám
představám, že k nám z té firmy vyslali tajného agenta, který v naší
nepřítomnosti účtenku našel a zlikvidoval. 😁
Možná je těch obchodů víc, ne jen jeden, znáte nějaký? Napište
kdyžtak. Já znám – obchod se sportovními potřebami Decathlon.
Doplňuji:
Dr. Axle, otázku o reklamacích jsem právě četla, přivedla mě na
myšlenku položit tuto otázku. Pokud by to všude fungovalo tak, že by
zákazník papírovou účtenku mít mohl, ale nemusel, odpadla by lidem jedna
starost. Nejspíš to funguje zatím jen v tom Decathlonu, víc věcí tam
funguje trochu jinak, pro běžného člověka možná trochu jako sci-fi.
Chápu, že si to moc lidi neumí představit, ale že tento systém neznáte,
proto mě ještě nemusíte osočovat z nějaké ženské logiky, já ten
systém přece nevymyslela, píšu jen, jak to v jednom obchodě funguje. Není
to žádná moje fantazie. Srovnáváte to s Club card Tesco, to znám a
nepřijde mi to vůbec jako podobný systém. V bodě tři o čemsi
spekulujete, o nějakém vlastním tisku nebo co, takto to ale opravdu
nefunguje. Mluvíme každý asi o něčem jiném a proto je pro mě diskuse
s Vámi dost těžko uchopitelná.
Pesimismus Páji už je srozumitelnější. Teoreticky se asi může stát, že
se data ztratí, stejně jako jinde, v bance nebo kdekoli, kde se používají
pc. Jedná se ale o velkou firmu, ne nějakého českého malopodvodníčka,
nevěřím, že by udělali podvod schválně. Navíc papírovou účtenku si
samozřejmě mohu schovat také. Jen ji nemusím mít k reklamaci, buď
předložím kartičku nebo dokonce jen řeknu své jméno, když ani kartičku
u sebe nemám, oni kouknou do pc a vidí a reklamují, vyměňují zboží,
měnila jsem takto boty za větší, nemusela jsem složitě dokazovat, že jsem
je koupila u nich. Pro mě je to úspora času a nervů. Jinde by mi to bez
účtenky, případně jiného dokazování nevyměnili. Nevím no, už je to
jasnější?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 8Pro koho je otázka zajímavá? annas, terry, manon, iceT, Drap, Pájo, briketka10, anonym před 4402 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Elektronické účtenky jsou zbytečné, stačí papírové
Doplňuji:
V případě reklamace nevidím právě výhodné, aby Vaše trumfy (=
účtenka a s tím spojená ochrana spotřebitele) spravoval sám obchod.
Dovedu si živě představit, k čemu by to vedlo…
„Omlouváme se, ale Vaši reklamaci bohužel nelze uplatnit, neboť data o Vašem nákupu (již) nejsou k dispozici. Díky technické chybě datového úložiště našeho poskytovatele není možné tato data ověřit. Obraťte se prosí přímo na firmu xy…, která nám služby datového úložiště poskytuje“
Stejně bych si papírové účtenky dál schovával.
Není na tom nic těžkého. Koupím-li něco dražšího (nad 1000,– Kč),
účtenku dám hned po nákupu do šuplíku (jeden jsem přímo k tomu účelu
vyčlenil). Když je potřeba něco reklamovat, otevřu šuplík.
Je to jen o návycích ;)
Upravil/a: Pájo
0 Nominace Nahlásit |
Je mi to jedno nebo jiná odpověď
http://www.odpovedi.cz/otazky/ztraceny-doklad-k-reklamaci
http://business.center.cz/business/pravo/zakony/spotrebitel/ http://business.center.cz/business/pravo/zakony/registracni_pokladny/cast1.aspx
Otázka postrádá smysl s ohledem na technicistní bariéry a nevyužitelnost ve vlastní praxi. Bohatě postačuje kvalifikovaně a důsledně využívat stávající právní úpravu.
Doplňuji:
ad kapka, psal jsem věcná fakta, tedy nic osobního.
Vše, o čem s údivem píšeš, už dávno existuje u mnohých
obchodníků – ale VŽDY je podmíněno osobní registrací a vydáním karty
(nebo podobné členské kartičky), kdy na tvé zákaznické číslo
registrují tvé nákupy (u pokladny je nutno nahlásit členství nebo
předložit kartu) . Ty žádnou elektronickou účtenku nedostaneš, jen je
zaznamenán osobní a ne anonymní nákup.
Navíc běžní zákazníci nakupují v nějakých módních a
specializovaných obchodech spíše výjimečně.
Proto jsem vložil dotyčné webovky do zdroje – z něj je názorně
patrné, že prodává značkové (drahé) sportovní zboží a má pouhé
2 prodejny v celé ČR (Ostrava a Liberec) – viz důkaz:
http://www.decathlon.cz/html/prodejny.html
Proto také ta glosa o chabé aplikaci pro masovou klientelu v běžném
životě.
V zásadě je to celé o vstřícnosti obchodů vůči svým zákazníkům, a
ta je u nás na mizivé úrovni. O víkendu jsem se vrátil ze Salzburgu a
služby tam a u nás, to je fakt nebe a dudy.
Také proto je Rakousko turistickou velmocí a z cestovního ruchu má lví
podíl svého HDP (téměř nemá průmysl a i jedinou jadernou elektrárnu
zazdilo těsné referendum). Přes 67 let pečlivě budovalo terciální sektor
a soukromé živnostníky, zatímco u nás vše chátralo a z hesla „Náš
zákazník, náš pán“ zůstalo jen prázdné a přežilé klišé.
Zdroj: http://www.decathlon.cz/html/sluzby.html
Upravil/a: anonym
0 Nominace Nahlásit |
Uvítal/a bych elektronické účtenky
Doplňuji:
V českých e-shopech něco jako elektronická účtenka již také funguje,
mám dojem že onlineshop.cz posílá faktury mailem, takže stačí uložit a
v případě reklamace vytisknout.
Upravil/a: Hykam
2Kdo udělil odpovědi palec? kapka, briketka10
před 4402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Uvítal/a bych elektronické účtenky
správnou účtenku sice obvykle vždycky najdu, ale jejich kupení v šuplíku se mi vůbec nelíbí…už to zachvíli nebude kam dávat .-)
2Kdo udělil odpovědi palec? kapka, briketka10
před 4402 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je mi to jedno nebo jiná odpověď
K reklamaci není třeba mít účtenku, ale hodnověrně prokázat, že
jsem reklamovanou věc zakoupil od toho prodejce.
Napadá mě např., že bych mohl prokázat převzetím zásilky na poště, kdy
mi prodejce zásilku-zboží zaslal, výpisem v bance, kdy jsem za zboží
paltil platební kartou apod.
Samozřejmě, že účtenka-paragon mé dokazování usnadní, ale není
jediným důkazem.
0 Nominace Nahlásit |
Dr. Axl: Píšete, že to existuje u mnohých obchodníků, pak jste mohl odpovědět do možnosti „znám takový obchod“, zajímá mě které obchody to jsou, jak moc je to rozšířené. Zmíněné Tesco se svojí Club card to, podle mě, není.
Nemáte pravdu, že je Decathlon značkový a drahý obchod, naopak je pro širokou klientelu. Vím dobře jaké má zboží a za kolik, chodím tam nakupovat. V tom se opravdu mýlíte, nic ve zlém.
Neříkala jsem, že dostanu do ruky elektronickou účtenku nebo jak to říkáte. Myslela jsem to tak, že oni to mají v počítači, co jsem kdy nakupovala a dá se to kdykoli dohledat, proto není nutná papírová účtenka. Shodneme se na tom, že to není anonymní nákup.
Dál se shodneme, že služby a ochota obchodníků u nás je určitě o něčem jiném, než v cizině. Decathlon /nechci to furt omílat a dělat mu reklamu/ je pro mě takovou první vlaštovkou, která dokazuje, že se dá obchodovat i jinak. Pro většinu národa naprosto neznámým způsobem. A nejde jen o ty účtenky. Možná jsou nějaké další v něčem podobné obchody, pokud znáte konkrétní názvy, napište mi je, místo hodnocení mé ženské logiky.
Problém s narůstající nečitelností účtenek z termotiskáren
řeším buď tak, že si účtenku okopíruji ještě v době, kdy je
čitelná a kopii a originál sesponkuji… nebo – pokud na to zapomenu a
účtenka vybledne do zdánlivě nečitelné míry – obnovím její
čitelnost nahřátím nad párou a oscanuji.
Účtenka sice částečně zčerná, ale původní text vystoupí jako světlý
a je dobře čitelný. Takto vzniklý „negativ“ si pak oscanuji. Funguje to
i po letech. To samozřejmě dělám jen s účtenkami např. drahých
domácích spotřebičů.
Pájo, díky za tip!
ad Pájo, moje řeč.
Otázka se jeví jako poněkud poplatná „specifice ženské logiky“.
Nejde tak ani snad o ženskou logiku, ale o to uvědomit si, k čemu samotná účtenka slouží a na jaké straně hřiště má správně při reklamaci být.
OK, nazvěme to prostým praktickým pohledem (či obyčejný selský rozum), jenž zjevně mnohým uniká a to nejen u tohoto jmenovitého dotazu.