Záruční doba na elektronické výrobky je u nás ze zákona (obecně)-24 měsíců- s výjimkou případů :
Nedávno jsem zakoupil několik elektronických doplňků, abych si tak rozšířil příslušenství k PC (zakoupeno v ‚kamenném obchodě‘ jednoho z největších prodejců el. v ČR- tedy žádná tržnice 🙂
Při vybalování a bližším ‚průzkumu‘ doma jsem narazil ve dvou případech na zajímavý údaj ohledně záruky:
Takže bych rád věděl KÝM a hlavně KOMU je poskytována takto dlouhá
záruka- když ne mně, jako koncovému zákazníkovi, který výrobek koupil,
zaplatil a bude ho užívat…?
Nebo je to jen další reklamně-marketingový tah výrobců, aby tak pro
veřejnost demonstrovali, jak ‚věří‘ kvalitě svých výrobků?
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? annas, gecco před 3593 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Záruka stanovená zákonem – tedy a), b), je daná NOZ (a týká se jen
transakcí mezi ´prodejcem´ a občanem (v případě prodeje podle
Obchodního zákoníku neplatí – resp. platí lhůte typicky
6 měsíců).
Výrobce (prodejce, dovozce…) pak může stanovit záruku na výrobek nad
rámec zákona (tedy delší), záruka je poskytována dle záručnícho
podmínek (kým, komu, jak, proč…).
Pokud je stanovena záruka třeba oněch 10 let (ad 1.), je otázkou, jak jsou
stanoveny její podmínky.
Pokud se ale jedná o „doživotní záruku“ (ad 2.), pak taková formulace
nemá žádnou oporu v zákoně a tudíž nemá žádnou právní
relevanci – jde o marketingový ´trik´ (prostě přijmi jako fakr, že
v takových případech platí záruka 2 roky a nebo delší – ale přesně
stanovená v ZL nebo prodejní smlouvě…
😉
0 Nominace Nahlásit |
Záruka je 24 měsíců, pokud:
Podmínky záruky delší jak 24 měsíců mohou být prodejcem nebo výrobcem upraveny a nemusí z nich vyplývat, že máte právo na výměnu nebo bezplatnou opravu výrobku.
Doživotní záruka se ujala u většiny výrobců pamětí (flashdisky, paměti RAM apod.) tak, že platí zákonná záruka 24 měsíců + záruka nad tento limit, pokud se produkt stále vyrábí, a to nejdéle 2 roky po konci výroby. Nebojte se, výrobci neustále mění P/N kódy svých výrobků, i když jsou téměř shodné. Nemáte tak šanci doživotní záruku využít na víc, než cca 5 let. Doživotní záruka je čistě dobrovolná.
Pokud tedy máte USB kabel se zárukou 10 let (je to napsáno na obale) a koupil jste ho po 1.1.2014, můžete zajít např. v roce 2019 za prodejcem a u něj kabel reklamovat. Podle platné legislativy máte právo na plnění za vady na výrobku (tj. na reklamaci). Prodejce se podívá do podmínek takto dlouhé záruky u výrobce a zjistí, že tato záruka je určena jen pro zákazníky z USA a pošle Vás s kabelem domů. Když zjistí, že záruka je platná i pro zákazníky z ČR, provede standardní reklamaci. Jsme ale v ČR, takže Vám sdělí, že je kabel ukroucený a na mechanické poškození se záruka nevztahuje. Nebo budete mít štěstí a půjdete domů s novým kabelem.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek