Avatar uživatele
anonym

Lhůta na reklamaci

Dobrý den,
Rád bych od Vás radu.
Ze zákona je dána lhůta na reklamaci kolik dni? 30dní?
Lhůtou myslím to, do kdy prodejce musí reklamaci vyřídit, ať uř opravou, výměnou zboží, nebo i vrácením peněz.
Od pracovníka jedné prodejny jsem slyšel, že lhůta je tak cca. 6 – 10týdnů, což je více než 30dní a jen mi dodal, že do 30dní se prodejce musí vyjádřit k reklamaci a třeba i tím, že je postoupena dodavateli a pak vzniká těch 6 10 týdnů, ale ze strany prodejce je vše v pořádku, protože do 30dní se vyjádřil.
Prosím o radu to vlastně je.
Moc děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4832 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Michal Kole

Vyřízení je maximálně 30 dní. Prodejce porušuje zákon. Nabonzujte jej http://www.coi.cz.

Tak ušlechtilý trest jako topení ve Vltavě je bohužel zrušený.

Já myslím že pro některé podnikatelské subjekty by byl tento trest účinnější než kontrola z ČOI (Česká obchodní inspekce) (stačí přepsat, upravit, nenapsat datumy) a pokuta na kterou vydělají dalším okrádáním zákazníků.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
baghira

Pracovník prodejny se fatálně mýlí.

Zákon o ochraně spotřebitele ve svém § 19 odst. 3 stanovuje:
Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být VYŘÍZENA bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek