Nabíjím autobaterii Baner 12 V 44 Ah a měřil jsem jí voltmetrem a ukazuje 13,44 V ale nabíječka ukazuje že je nabitá na 75% Je to v pořádku?Mám jí nechat nabíjet až všechny diody na nabíječce zhasnou?Svítějí ještě dvě…// Pravda po odpojení nabíječky to napětí klesá!Počkám ještě nějakou dobu na kolik to klesne a ještě jí dobiju.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Nerevarin před 2988 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je třeba rozlišovat napětí měřené při nabíjení a napětí v klidu
bez nabíjení.
Při nabíjení napětí stoupá !! podle stupně nabití a baterie se považuje
za nabitou, když napětí přestane stoupat a začíná plynovat. Nabíječky
bývají nastaveny na napětí cca 14,2–14,4 V to jest napětí kdy baterie
ještě neplynuje a tehdy vypínají. Diody ukazují toto napětí.
Nabitá baterie odpojená od nabíječky má po ustálení poměrů cca 12,6 V !!!
0 Nominace Nahlásit |
Ano, nabíjej dál. Když měříš napětí hned po odpojení nabíječky,
není to správné, to napětí nabíječky se tam nějakou dobu ještě drží.
Napětí plně dobité a nové olověné baterie by měla být teoretricky cca
12,6 V. Samozřejmě až po ustálení.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Autobaterie
Upravil/a: Kepler
0 Nominace Nahlásit |
To je nějak moc , 100 % je 12.6 – 12.9 V .
Už bych to nenabíjel .
3Kdo udělil odpovědi palec? Nerevarin, tony2412, jiri Linhart
před 2988 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Napětí naprázdno má velmi malou vypovídací hodnotu. Při nabíjení je třeba měřit napětí, hustotu a jejich změnu v čase. Pokud to nebudeš dělat, tak raději věř automatice nabíječky. Do zdroje jsem dal odkaz na dokument o nabíjení.
Zdroj: http://www.k1400.cz/clanky/radime/konkretne/aku/obecne/akumulatory.pdf
0 Nominace Nahlásit |
Autobaterie má 12V, samozřejmě je tam malý rozptyl, ale dle mého názor
je jedno zda je baterie nabitá z 50% nebo ze 100%. Baterie dodává stále
okolo 12V.
Jinak pro zajímavost baterie v kamionech mají 24V.
0 Nominace Nahlásit |
Ahoj Tony,aku by mela v plne nabitem stavu mit 13.8 Voltu. Zkus ji vybit do mrte,treba rozsvicennyma hlavnima svetlama a pak zas nabit. Jestli ze Ti napeti aku po odpojeni aku klesa,musi se po case zastavit na urcitem napeti a dale jiz klesat nesmi. Predpokladam,ze pouzivas bezudrzbovou. Nabiji se Desetinou kapacity,to je v Tvem pripade 4,4 Amperu ! Na testeru aku,koupenem v Lidlu ma dobra aku mit 12,6 az 12,8 Voltu,stredni napeti je zhruba 12 Voltu a spatna ma 11,5 Voltu. Nabijecku nevim,jakou mas,ja mam stavenou,u niz mohu nastavit napeti a proud,pres ktery nepujde. Vybita aku si pri pripojenim nabijenim veme vetsi proud,nez 4,4 Ampery a postupne klesa. Cim dele nabijis,tim je odber proudu z nabijece mensi. Zpravidla se nabhji 10 hodin,proudem 4,4 Amperu v Tvem pripade. Mej nabijecku aspon na 6 Amper ! Ani nepises,jak je aku stara. Skoda. Natocis li s ni auto treba 3 krat po sobe,jeste ji nelikviduj ! Pred zimou ji nabij poradne ! Mas li moznost,nabij aku u kamarada,ktery bude moci na nabijecce lehce zvysit napeti na vystupu. Nabijim Vartu Silver Dynamic 52 Amperhodin napetim 13,8 Voltu a po plnem nabiti po 20 minutach zmerim a ma 12,6 Voltu. Hlavne pred zimou i behem zimy aku udrzuj nabijeckou. Zmer si take a to je dulezite Proud pri dobijeni ! Je li behem dobijeni I -proud vetsi nez desetina kapacity aku,co je u Tebe 4,4 Amperu,radsi porid novou aku. Dyt se da koupit solidni do 1400 kc. Varta Silver Dynamic,kterou pouzivam ja stoji kolem 19 stovek,ale,mam jiz druhou a ta maka jiz 5 let dobre. Meris li digitalem na prazdno,neni to presne. Na aku pripoj zarovku 10 Wattu a pak mer na samotne aku. Nespolehej na meridla na nabijecce ! Radsi digitalni merak ! V plne nabitem stavu ma mit 12,6 az 12,8 Voltu ! Tato napeti a postupy najdes v knizce Nabijecky a nabijeni v kazde mestske knihovne !
Upravil/a: jiri Linhart
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?JájsemRaibek Nahlásit |
Tony ! OPRAVA ! Plne nabita 12,6 az 12,8 Volt a nabijim 13,8 Volt ! Promin ! Jen jsem uved na zacatku nabijeci napeti ! Ne napeti aku ! J.
Rohliku – baterie v kamionu má také 12V, ale jsou tam dvě a spojené mají dohromady 24V. Jinak kamion má opravdu jen 12V baterie.
Lépe je psát o palubním napětí, baterie je jen několik spojených článků dohromady. Dvě spojené 12V autobaterie jsou de facto stále jen jedna baterie s dvojnásobným počtem článků, než jedna 12V autobaterie. Ostatně v některých moderních vozech už se objevuje daleko vyšší napětí (teď nevím z hlavy, kolik V je ten nový standard), což má tu výhodu, že jednotlivé spotřebiče s ekvivalentním výkonem jako spotřebiče v autě s 12V soustavou mají daleko menší potřebu proudu (příkon ve W zůstává stejný, při vyšším napětí je nižší proud, závislost je nepřímá úměrnost) a tím se ušetří spousta mědi, protože vodiče vedoucí velké proudy musí být patřičně dimenzovány.