Osoba A chodí do školy a z daného jazyka maturuje. Osoba B studuje podle učebnice pro samouky. Osoba C chodí do jazykové školy? Je možné odhadnout, kdo se nejlépe naučí jazyk? Nezáleží, jak často se bude student učit, jak má často vyučování, klidně se může učit, i když nemá zrovna výuku. Všichni mají stejnou motivaci. Který má největší šanci? Děkuji.
Zajímavá 0 před 22 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je obtížné odhadnout, která z těchto tří osob se nejlépe naučí cizí jazyk, protože to závisí na řadě faktorů, které nejsou uvedeny, jako je schopnost každé osoby ke studiu, jejich předchozí zkušenosti s učením cizích jazyků, jejich specifický jazykový cíl a metody, které používají při učení.
Nicméně, obecně, osoba C, která chodí do jazykové školy, má možná největší šanci naučit se jazyk nejlépe. To je tak, protože v jazykové škole obvykle dostává také strukturované výuky od profesionálních učitelů jazyků, může komunikovat s ostatními studenty ve cizím jazyce a má často také přístup k dodatečným zdrojům učení.
Ale znovu, záleží na mnoha faktorech a těžko říct, jaký přístup bude pro konkrétního studenta nejefektivnější. Některé osoby se mohou učit lépe samostatně, zatímco jiné potřebují vedení učitele nebo interakci s jinými studenty. Každý má svůj vlastní styl učení a to, co funguje pro jednoho studenta, nemusí nutně fungovat pro jiného.
0 Nominace Nahlásit |
Spousty lidé, mají problém se svým rodným jazykem.
Hlavně s pravopisem.
U zkoušek (uchazečů o práci) i v Německu, bývali úspěšnější
cizinci. Třeba Češi uprchlíci, emigranti (do r. 1989).
Čeština je jazyk květnatý, báročný pro cizince
a ta dbě i/ý, jim dávají zabrat. 😁
Nelze posoudit.
Osoba A, B i C na tom může být, stejně dobře
i stejně špatně (cizinec),
Ono také hodně záleží, na jeho schopnostech
a zájmu, chuti, potřebám, umět česky.
Podle mých dlouholetých zkušeností (ze života,
z politiky, z médií), mají z našinců, NEJLEPŠÍ,
slovní projev/komunikaci, čeští lékaři.
Přestože v soukromí dokáží být velmi vulgární 😉
0 Nominace Nahlásit |
Prosla jsem si vsechny tri a nejvic mi dala jazykova skola.
I kdyz jako samouk jsem byla schopna se naucit na prijimaci zkousky na
jazykovku!
Ale podotykam, ze me jazyky bavi!! Dulezite je, nebat se mluvit, i kdyz treba
s chybama!
Treba Francouzi oceni kazdou snahu!!
0 Nominace Nahlásit |
To se nedá říct (ale pro zjednodušení viz diskuze). Všechno to závisí na tom: 1. Jaká ta osoba je (nejen motivace, ale i třeba vlohy nebo sklony a potřeby), 2. Jak k tomu přistupuje (ta motivace), 3. Jak probíhá výuka a jak je kvalitní.
Pokud má osoba stejnou motivaci, tak k tomu bude přistupovat svědomitě a důkladně. Bude se snažit a bude se učit sám pro sebe i ve volném čase. Ta otázka postrádá smysl, pokud napíšeš něco jako " Nezáleží, jak často se bude student učit, jak má často vyučování… Všichni mají stejnou motivaci". Jak nemůže záležet na tom, jak často se učí? A pokud mají všichni stejnou motivaci a případně jsou všichni skoro stejní, tak budou mít podobné výsledky.
Nemůžeš jednu metodu aplikovat na všechny. Nebo říct, že každému bez výjimky se bude v tom, či onom dařit úpln stejně. Každý je jiný a potřebuje jiný přístup. Ryba ti nevyšplhá na strom a opice nebude tak dobře plavat a potápět se. Lidi mají odlišné zájmy, tendence, vlohy. Člověk s nadáním pro matematiku si nebude užívat pracovky nebo výtvarnou výchovu. Umělec nebo řemeslník nebude dělat účetnictví nebo finanční analýzu. U jazykových vloh a metod učení s nimi související je to stejné.
Myslíš, že všechny maturitní obory jsou stejné i všichni učitelé a učebnice? Na jedné OA můžou mít přísného jazykáře, který tomu přikládá velkou důležitost a ty žáky fakt péruje, aby se to naučili. Navíc mají průměrně 5 hodin týdně. Na nějakém gastro můžou mít pohodového učitele, který nenutí studenty, aby se až tolik snažili, protože jsou tam důležitější předměty než druhý jazyk (typu němčina) a mají jen 1 až 2 hodiny týdně. Navíc si koupili levnou učebnici nebo možná ani žádnou nemají. Fakt si myslíš, že výsledky budou stejné? Budou zcela odlišné, a za 4 roky budou žáci z OA a žáci z gastra na úplně jiné úrovni. Ale pořád jsme jen u toho prvního příkladu s maturitním oborem. A toto je jen jedna možnost z mnoha.
Podobné možnosti totiž budou i u těch dalších příkladů jako
s tím autodidaktem a jazykovou školou.
Jazyková škola: jak dobrá, jaký přístup, jaký typ, jak drahá, jaký je
lektor a kolektiv, a podobně.
Audodidakt: jak k tomu přistupuje, jak moc se učí, co za pomůcky si koupil,
jak je používá (a umí je sám používat?), co jemu osobně vyhovuje.
Někdo potřebuje kolektiv, někdo potřebuje učitele, aby mu to vysvětlil,
polopaticky, prodiskutoval to s ním. Nerad se učí sám a nejde mu to. Druhý
je přesným opakem, hrozně rád se učí sám, má větší volnost a může
k tomu přistupovat po svém.
Proto nemůžeš jednu věc aplikovat na všechny. Každý funguje jinak.
Upravil/a: tituly
0
před 22 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ne, nelze to odhadnout.
Jazyková vybavenost s tím, co jsi popsal, příliš nesouvisí.
Souvisí, primárně, s hudebním sluchem. Pokud máš dobrý sluch, „chytneš to“, pokud máš hudební hluch, budeš se to lektorovat zpaměti, jak Jan Jeliman a stejně se nedomluvíš – nebudeš rozumět, nebude ti rozumět.
Potom, samozřejmě, souvisí s pamětí. Pokud si něco přečteš a 90% se ti vykouří z hlavy do hodiny a dalších 5% do druhýho dne, no tak ti je hudební sluch houby prd platný, že.
Souvisí s otevřeností mysli, nepředsudečností. Pokud někdo myslí schematicky, bude schopný se naučit, dejme tomu, polsky, rusky, asi zvládne nějak i angličtinu, prostě jazyky s podobnou strukturou gramatiky, no a nebo jednoduché jazyky, což angličtina je.
Pokud se bude chtít učit už německy, tak pokud neovládá střední češtinu, nezná latinskou gramatiku, latinskou větnou syntaxi, je nahraný. Pokud k tomu bude přistupovat schematicky, myslet v zajetých kolejích, posuzovat to s ohledem na svý poznání, nenaučí se.
To, co popisuješ, je dokonale nepodstatné.
0
před 22 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Největší šanci má ten, kdo má největší motivaci (s podmínkou, že na to není úplně blbý). Jenže píšeš, že všichni mají stejnou motivaci, tudíž. je to jen na kvalitě formy výuky, kterou si zvolil. Každá z nich samostatně bude jinak kvalitní.
Maturitní obor bude trvat nejdýl. Protože tam má 4 roky na naučení se
něčehom, co by zvládl maximálně za rok (záleží na jazyku, ale beru
průměr). Protože cizí jazyk je tam jen jeden z mnoha dalších předmětů
a jen pár hodin týdně. Ovšem má motivaci a podobně, takže se klidně
může (a musí) učit doma sám. I napřed. Takže se mu bude věnovat nad
rámec a tak či tak v něm bude brzy vynikat.
Jazyková škola může být různá, s různým tempem a přístupem. Takže
to se podle mě nedá řict. Záleží, jakou si vybere.
Samostudium je nejflexibilnější, je všechno na něm. Je však třeba říct,
že v rámci jeho osobního studia si může zvolit i jazykovou školu a
kurzy, jako doplňující, aby to urychlil. Ale jak už jsem psal, né každému
vyhovuje samostudium a někteří potřebují kontakt i učitele, který jim
všechno vysvětlil a předvedl.
Samostudium je ale klíčové při každé formě výuky. Protože vždycky jsme to my, kdo se učíme, ať už se to učíme zcela sami nebo s učitelem a ve skupině. Jak k tomu přistupujeme, jak to vstřebáváme, jak jsme schopni se učit a pochopit to. s učitelem nebo bez. Vždycky záleží i na studentovi.
annas | 5282 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2676 | |
quentos | 1806 | |
mosoj | 1594 | |
led | 1383 | |
marci1 | 1359 | |
aliendrone | 1211 | |
zjentek | 1100 | |
Kelt | 1040 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |