Jasněže je. Dobré je z hlediska spotřeby jet na co nejvyšší rychlostní stupeň co nejnižší rychlostí, ale je tam určité optimum, dané tím, že se zvyšující se rychlostí roste aerodynamický odpor. Já mám v návodu ke svému autu graf, ve kterém je na ose x rychlost a na y spotřeba a ty křivky tam jsou čtyři, pro 2. až 5. rychlostní stupeň. Z křivek se dá vyčíst optimum, ale protože ani na 2. rychlost se nedá jet plynule 10 km/h, tak tato rychlost je z toho grafu nečitelná. Takže desítkou by se muselo jet na jedničku a při tom bych tu spotřebu ani nechtěl vidět.
0 Nominace Nahlásit |
Automobil má nějakou základní spotřebu (běžící motor). Vycucám si z prstu 1 l/hod (v diskusi jsem viděl cca 1,5l/hod). Pokud budu předpokládat hodně dobré zpřevodování, a žádné tření, bude vycházet spotřeba 1 l/10 km tedy 10l/100km. Při 100km/h mívají auta (benzín) kolem 6–7l/100km. Pomalá jízda i když jsem ji trochu vylepšil dokonalým autem a nízkým odhadem vychází o dost hůř. Dost často se jako ekonomická rychlost bere něco kolem 70–80 (bude se trochu lišit podle vozu). Při nižších rychlostech hraje roli klidová spotřeba (a také to, že trávíte zbytečně čas na cestách místo toho abyste dělal co máte), při vyšších rychlostech se strmě zvyšuje aerodynamický odpor vozu, který musí motor překonat.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, záleží na zpřevodování, nicméně pravidlem je, že auto má nejnižší možnou spotřebu paliva v maximální hranici točivého momentu motoru. Takže například má-li vůz toto maximum ve 2tis./ot/min., tak nejlepší spotřeby se dosáhne v tomto pásmu otáček. tudíž jezdit od cca 1800 do 2200. Pozor, nespléct si to s maximem výkonu motoru.
0
před 4099 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek