Avatar uživatele
Nerevarin

Je lepší startovat s neutrálem, nebo se zařazenou rychlostí a spojkou?

Resp. co je šetrnější pro auto či motor.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3772 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
anonym

Se sešlápnutou spojkou a bez zařazené rychlosti.
😉
Koneckonců – ´novější´ auta ti ani startovat bez sešlápnutí spojky nedovolí…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kankys

Neutrál a spojku. Dokonce jsem řídil auto (nákladní) kde musela ještě být zatažena ruční brzda aby šlo nastartovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
RedBox

Se spojkou (aby motor neprotáčel byť jenom polovinou převodovky, znamenalo by to zbytečnou zátěž pro startér) a zároveň s neutrálem (kdyby náhodou spojka špatně vypínala, aby ti auto neodskákalo). U nákladních aut a autobusů výhradně bez sešlápnutí spojky, pouze se zařazeným neutrálem. Spojka je totiž u NA a autobusů posilována vzduchem, který v soustavě většinou už není, a sešlápnutí spojky by mohlo vést k poškození membrány ve spojkovém válci, následném vytečení brzdové kapaliny a pak bys mohl šlapat na spojku jak bys chtěl.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

ideláně se sešlápnutou spojkou,pak je jedno jaký kvalt tam máš,ale na rozjezd jstejmě jedničku nebo max. dvojku.Popř zpátečku pokuch chceš hned couvat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
rybika

Moje praxe je taková, že startuji vždy s vyřazenou rychlostí bez sešlápnutého spojkového pedálu. Domnívám se, že tímto šetřím baterihi roztáčením menší hmoty.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek