Avatar uživatele
zjentek

Jaké typy/způsoby smyku existují a na co si v souvislosti dát na cestách pozor?

Musím ještě navečer někam vyrazit ale nevypadá to, že by se silničáři k čemukoli měli 🤷‍♂️

Zajímavá 2Pro koho je otázka zajímavá? Mravenec, aliendrone před 706 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Přetáčivý a nedotáčivý. Záleží na konstrukci vozu, na hnací nápravě a také na rozložení váhy vozu, případně na šikovnosti řidiče. U „čtyřkolky“ to bývá neutrální.
Způsob jízdy jsi se měl naučit v autoškole, aspoň ty základní věci. pak už je to otázka praxe. Za jízdy už se nepřemýšlí, musí to být automatické reakce.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Mravenec

Dneska byla moje jízda fakt mazec. Nastartováno na třetí pokus. (Pozůstatky letní nafty.) 20 minut pometání sněhu, pak škrábání komplet zmrzlých oken, rozmrazování dveří pomocí rozmrazovače.

Pak jsem vyjel, zjistil, že v určitých situacích je dobré bezpečný odstup z 2 vteřin zvětšit tak na 8, protože mi to vůbec nebrzdilo. 😂

Občas jsem cítil jak ladně plavu po uježděném sněhu, jako by vozidlo levitovalo. No prostě mazec. Jsem rád, že jsem zase na dva dny v klidu zaparkoval.

Takže mě dotaz taky zajímá.

Upravil/a: Mravenec

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

U aut s předním pohonem (dnes běžnější) je klasický nedotáčivý smyk – zatočím, ale „zadek jede furt rovně“ takže u zatáček (nebo odbočování) vpravo bacha na protisměr, u zatáčení na druhou stranu na krajnici.
No a na sněhu u moderních aut může nezkušené vyděsit zásah ESP – Elektronický stabilizační program (žlutá kontrola se smykem), který se snaží auto vyrovnat nebo ABS („kope“ do pedálu při intenzivním brzdění).

Zdroj: http://www.kva­litnivyuka.cz/jak-zvladnout-smyk/

Upravil/a: Pepa25

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Bez přihlédnutí k elkonově odpovědi já smyky dělím na ty, které jsem vybral, a ty, které „ne až tak bez ztráty kytičky“. (BTW – nepatří aquaplanning také do smyků? V teorii mám nějaké mezery… 😉 )

Každopádně si dej majzla na rychle se měnící adhezní podmínky. Praha je třeba na tohle otřesná. V centru můžeš mít klidně do sucha vyježděné vozovky, popojedeš kousek dál do nějaké díry jako je třeba Černý most a tam rozježděna břečka s kalužemi a ještě dál u cedule „Konec světa“ (konec Hlavního města Prahy) je totální ledovka. Co je na vystrkově jako Lužiny si ani nepředstavuji. Takže TOHLE si pohlídej. 😉 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Pepa25>>> A není NÁHODOU nedotáčivý smyk „zatočím, ale auto pořáde jede ven za zatáčky“? Tedy že PŘEDNÍ náprava ztratí adhezi (auto nezatočí tam, kam bys chtěl)? 😉

Avatar uživatele
Pepa25

aliendrone: ano, pod vlivem ranního zážitku, kdy jsem viděl auto, co dělalo zadkem skoro lambadu, jemm to rozdělení smotal. První odstavec je na smazání

Nový příspěvek