Koupil jsem novou baterii Banner 44Ah,dal jsem ji doma na nabíječku a ukázalo mi to že je nabitá zhruba ani na 50%,tak jsem ji nabíjel a ze začátku to šlo poměrně rychle,diody postupně zhasínaly (nabíječka Filson 6A) ale pak už to šlo pomalu a aby to ukazovalo 100% tak to trvalo asi nakonec 10 hodin,odpojil jsem ji a když jsem ji tu nabíječku za chvíli znova připojil tak to ukázalo že je baterka nabitá zhruba na méně než 50% ale během chvilky to vyskočilo na 100% zase,je to normální?Jsem zvědav co to ukáže ráno…
Zajímavá 0 před 3060 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kapacitu baterie je možné změřit jen dvacetihodinovou zkouškou. Bez znalosti toho, co diody na nabíječce ukazují, nemá žádný smysl uvažovat dál. Nejspíš půjde o diodový voltmetr. Samotný údaj o napětí je k určení stupně nabití málo.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, je to normální. To měření kapacity nesmíš brát doslova. Něco málo se ztratilo mezi obojím měřením a rychle se to dorovnalo. Ráno můžeš čekat prakticky totéž. Tak se chová každá baterie. Nabíjí se napětím nejméně o 2 volty vyšším, než je deklarované napětí baterie a to napětí si baterka krátkou dobu „pamatuje“.
0 Nominace Nahlásit |
https://www.battery-expert.cz/user/documents/nabíjení.pdf
https://www.google.cz/?client=opera#q=banner+baterie+nab%C3%ADjen%C3%AD
0 Nominace Nahlásit |
Při nabíjení se zvyšuje svorkové napětí napětí z cca 2 V na
článek až cca ! 2,6 V na článek. To jest u 12 V baterie na 15,6 V .
U každé baterie je to trochu jinak.
V okamžiku kdy přestane stoupat napětí při nabíjení je baterie 100 %
nabitá, nesmí ale plynovat! Podle hodnoty napětí při nabíjení !! se
usuzuje na stav nabití.
Aby se toto událo, je třeba aby nabíječka dodávala toto napětí .
Protože je to u každé baterie jinak, a jiné je nabíjecí napětí
u nabíječky, lze brát toto označení kapacity pouze orientačně.
Nabíjení by mělo být ukončené dříve než začne baterie plynovat.
Plynovací napětí je cca 2,8 V na článek u Pb akumulátorů. Výrobce
nabíječek nastavuje proto nabíjecí napětí níže, aby se i bez
automatického vypínání baterie neničila plynováním.
Shrnuto. Baterie má na konci nabíjení napětí dle konstrukce nabíječky,
ale v každém případě nižší než je plynovací napětí. Po odpojení
klesne u nabité baterie během krátké doby na cca 12,6 V. Toto napětí je
na svorkách baterie téměř stále, mimo případu škodlivého hlubokého
vybití. Proto se pouhým měřením svorkového napětí bez zatížení, nedá
usuzovat na stav nabití baterie.
Při nabíjení je to přesnější viz. výše. Přesto jsou to údaje pouze
orientační, ale pro potřebu automobilu zcela dostačující.
Upravil/a: mosoj
0 Nominace Nahlásit |
Jestli je to taková nabíječka, jakou jsem kdysi koupil já v Kauflandu, a značka by tomu nasvědčovala, tak ji rovnou vyhoď a na její údaje se nespoléhej. Akumulátory se dnes prodávají částečně nabité, tak aby se mohly rovnou namontovat do auta a tam se pak za provozu dobijí.
0
před 3059 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek