ateismus tvrdí že zvířata a život po smrti neexistují, křesťané zase že zvířata jsou tu jsou jen pro radost v přítomném světe.Zajímalo by mě jak se na to dívám islám a budhismus
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, bolak, zzzzz, gagaga, marci1 před 3967 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je velmi obtížné podatt stručnou přehlídku názorů organizovaných světových náboženství k otázce zvířat, která mají duši (nebo ne) – a zda jejich duše žít po fyzickém odchodu.
1.. V mnoha náboženstvích, a to i v rámci specifických odvětví náboženství se názory velmi liší;
2. Náboženství se liší v tom, zda duše zvířat "jsou nesmrtelné, nebo jsou omezené na jejich pozemské životy.
Částečně upravený překlad.
Islám. Obecný názor je, že zvířata mají duši. Názory se liší na to, co se s nimi stane v soudný den. Někteří říkají, že se obrátií v prach, a to je jejich konec. Jiní tvrdí, že "orgány zvířat se promění v prach po fázi zúčtování, ale jejich duše bude žít věčně.
Buddhismus. To je více filozofií než náboženstvím. Buddhisté věří
ve znovuzrození celého života, ale to je ještě případ „umírající
svíčku a zapálil si novou“. Jinými slovy, zvíře (nebo člověk!)
nepřežije jako jednotlivec, ale vrátí k vesmíru a je znovuzrozen jako
někdo / něco nového. Rozhodující v tom všem je myšlenka anatta („ne
já“). Způsob, jak dosáhnout osvícení je dát něčí vlastní „já“
stranou. Proto bychom se setkat s rodinou, ani přátele, ani zvířat, po
průchodu přes.
–
katolický. To je základní princip katolicismu, že to, co papež prohlašuje
jako hlava církve, tomu katolíci musí věřit. Definitivní pohled byl dán
papežem Janem Pavlem II v roce 1990 : „… i zvířata mají duši“ a
„V tomto ohledu, muže, vytvořené od ruky Boží, je totožný se všemi
ostatními živými tvory.“ Někteří katolíci se slovo „identické“
znamená, že zvířata mají nesmrtelnou duši, stejně jako lidé. Slovo
„identické“ Zdá se, definitivní. Přes toto, ostatní katolíci
rozlišovat mezi lidskými a zvířecími duší, prohlašovat druhou přestanou
existovat na fyzické smrti. Tento podivný pojem „dočasný duše“ je
potvrzena Catholic.com a ewtn.com
Další náboženství a názory na zvířeci duši najdete v odkazu.
http://do-animals-have-souls.info/organised-religions.html
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit |
Existují náboženství, která uvádějí duši zvířat – takové jsou
víry budhistů, islámu a židů – ale například křesťanství je
považuje za tvory sice citlivé, ale bez duše.
http://cz.ezo.tv/samain/duse-zvirat.html
0 Nominace Nahlásit |
Treba keltove verili …ze vse hmotne ma svou dusi a to i kamen … a napriklad jejich knezi druidove …po smrti se reinkarnovali do nejblizsi zijici bytosti ..kterym mohl byt ..jakekoliv zivy tvor ..takze i zvirata …
0 Nominace Nahlásit |
vsichni jsme si rovni,tudiz zviratko po tzv smrti se premisti do astralni urovne a pokracuje dal v zivote.
0
před 3960 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Duša (alebo v niektorých kontextoch nadvedomie) je v rôznych náboženstvách, filozofických smeroch a pod. označenie pre oživujúci princíp, najčastejšie človeka.
Duša je nositeľ mravného a duchovného života a priesečník citu, vedomia a etiky ako bytostne individuálnych schopností.
toľko čo je duša, všeobecná definícia prijímaná rôznymi filozofiami (o čom je možné diskutovať).
ak prijmeme fakt, že duša vyjadruje okrem životných aspektov (tj. samotný život) i nejaké morálne a etické hodnoty, potom musia i existovať rôzne hodnoty duší (morálne a eticky kladné, morálne a eticky menej kladné, až záporné).
ak pripustíme, že zvieratá majú dušu, čia duša je (morálne, eticky) hodnotnejšia – mačky, ktorá myš loví, alebo myši, ktorá je vlastne obeťou (a preto by mala mať jej duša väčšiu „váhu“)?
ak prijmeme hľadisko, že duša je „živá esencia“, nositeľka života, zákonite musí zanikať so životom jej nositeľa (vypustí dušu, prestane dýchať) – podobne ako nemôže existovať napr gravitácia bez hmoty alebo hmota bez gravitácie.
záleží iba na stanovisku, pohľade.
ak ale budeme súdiť spravodlivo (duša mačky vs. myši, duša vraha vs.
obete), potom sa dostávame do kruhu hodnotenia toho, čo nemáme právo
hodnotiť (z hľadiska toho, kto dušu dal).
uznávam, že pre niekoho je priznania duše všetkému živému jednoduchým odôvodnením pre lásku, toleranciu, pomoc (čo je chválitebné).
uznávam, že pre niekoho je priznanie duše čo i človeku niečo nepredstaviteľné (ako môže mať rovnakú dušu vrah i obeť?).
nevieme poriadne ani pochopiť, čo vlastne je živé a čo nie (rastliny vs. živočích, a čo medzistupne [ako napr. sinice, vírusy, …]).
z tohoto všetkého je irelevantné vyplýva, že existencie duše je pre radového človeka bezpredmetná, ale z hľadiska kléru, náboženstva, nie, lebo predpoklad jej existencie slúži na vydieranie veriacich (skončíš v pekle).
je teda jasné, že presadzovanie =viery v existenciu duše= je presadzovanie zamerané na moc.
duša nemá s morálkou, etikou a životom vôbec nič spoločného,
s vierou tak isto nie (nepliesť si s náboženstvom).
je to manipulačný prostriedok.
annas | 5913 | |
Drap | 4655 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1665 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1340 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |