Avatar uživatele
Shady

Co si myslí různé náboženství o duších zvířat po smrti?

ateismus tvrdí že zvířata a život po smrti neexistují, křesťané zase že zvířata jsou tu jsou jen pro radost v přítomném světe.Zajímalo by mě jak se na to dívám islám a budhismus

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? annas, bolak, zzzzz, gagaga, marci1 před 3967 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Je velmi obtížné podatt stručnou přehlídku názorů organizovaných světových náboženství k otázce zvířat, která mají duši (nebo ne) – a zda jejich duše žít po fyzickém odchodu.

1.. V mnoha náboženstvích, a to i v rámci specifických odvětví náboženství se názory velmi liší;

2. Náboženství se liší v tom, zda duše zvířat "jsou nesmrtelné, nebo jsou omezené na jejich pozemské životy.

Částečně upravený překlad.

Islám. Obecný názor je, že zvířata mají duši. Názory se liší na to, co se s nimi stane v soudný den. Někteří říkají, že se obrátií v prach, a to je jejich konec. Jiní tvrdí, že "orgány zvířat se promění v prach po fázi zúčtování, ale jejich duše bude žít věčně.

Buddhismus. To je více filozofií než náboženstvím. Buddhisté věří ve znovuzrození celého života, ale to je ještě případ „umírající svíčku a zapálil si novou“. Jinými slovy, zvíře (nebo člověk!) nepřežije jako jednotlivec, ale vrátí k vesmíru a je znovuzrozen jako někdo / něco nového. Rozhodující v tom všem je myšlenka anatta („ne já“). Způsob, jak dosáhnout osvícení je dát něčí vlastní „já“ stranou. Proto bychom se setkat s rodinou, ani přátele, ani zvířat, po průchodu přes.

katolický. To je základní princip katolicismu, že to, co papež prohlašuje jako hlava církve, tomu katolíci musí věřit. Definitivní pohled byl dán papežem Janem Pavlem II v roce 1990 : „… i zvířata mají duši“ a „V tomto ohledu, muže, vytvořené od ruky Boží, je totožný se všemi ostatními živými tvory.“ Někteří katolíci se slovo „identické“ znamená, že zvířata mají nesmrtelnou duši, stejně jako lidé. Slovo „identické“ Zdá se, definitivní. Přes toto, ostatní katolíci rozlišovat mezi lidskými a zvířecími duší, prohlašovat druhou přestanou existovat na fyzické smrti. Tento podivný pojem „dočasný duše“ je potvrzena Catholic.com a ewtn.com

Další náboženství a názory na zvířeci duši najdete v odkazu.

http://do-animals-have-souls.info/or­ganised-religions.html

http://transla­te.google.cz/tran­slate?hl=cs&sl=­en&u=http://do-animals-have-souls.info/or­ganised-religions.html&prev=/­search%3Fq%3Dsou­l%2Bafter%2Bthe%2B­death%2Bof%2Ba­nimals%2Bin%2Bdif­ferent%2Breli­gions%26clien­t%3Dfirefox-a%26hs%3DE2z%­26rls%3Dorg.mo­zilla:cs:offi­cial%26channel%3Drcs

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Existují náboženství, která uvádějí duši zvířat – takové jsou víry budhistů, islámu a židů – ale například křesťanství je považuje za tvory sice citlivé, ale bez duše.
http://cz.ezo­.tv/samain/du­se-zvirat.html

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
badisko

Treba keltove verili …ze vse hmotne ma svou dusi a to i kamen … a napriklad jejich knezi druidove …po smrti se reinkarnovali do nejblizsi zijici bytosti ..kterym mohl byt ..jakekoliv zivy tvor ..takze i zvirata …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

vsichni jsme si rovni,tudiz zviratko po tzv smrti se premisti do astralni urovne a pokracuje dal v zivote.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
arygnoc

Duša (alebo v niektorých kontextoch nadvedomie) je v rôznych náboženstvách, filozofických smeroch a pod. označenie pre oživujúci princíp, najčastejšie človeka.

Duša je nositeľ mravného a duchovného života a priesečník citu, vedomia a etiky ako bytostne individuálnych schopností.

toľko čo je duša, všeobecná definícia prijímaná rôznymi filozofiami (o čom je možné diskutovať).

ak prijmeme fakt, že duša vyjadruje okrem životných aspektov (tj. samotný život) i nejaké morálne a etické hodnoty, potom musia i existovať rôzne hodnoty duší (morálne a eticky kladné, morálne a eticky menej kladné, až záporné).

ak pripustíme, že zvieratá majú dušu, čia duša je (morálne, eticky) hodnotnejšia – mačky, ktorá myš loví, alebo myši, ktorá je vlastne obeťou (a preto by mala mať jej duša väčšiu „váhu“)?

ak prijmeme hľadisko, že duša je „živá esencia“, nositeľka života, zákonite musí zanikať so životom jej nositeľa (vypustí dušu, prestane dýchať) – podobne ako nemôže existovať napr gravitácia bez hmoty alebo hmota bez gravitácie.

záleží iba na stanovisku, pohľade.
ak ale budeme súdiť spravodlivo (duša mačky vs. myši, duša vraha vs. obete), potom sa dostávame do kruhu hodnotenia toho, čo nemáme právo hodnotiť (z hľadiska toho, kto dušu dal).

uznávam, že pre niekoho je priznania duše všetkému živému jednoduchým odôvodnením pre lásku, toleranciu, pomoc (čo je chválitebné).

uznávam, že pre niekoho je priznanie duše čo i človeku niečo nepredstaviteľné (ako môže mať rovnakú dušu vrah i obeť?).

nevieme poriadne ani pochopiť, čo vlastne je živé a čo nie (rastliny vs. živočích, a čo medzistupne [ako napr. sinice, vírusy, …]).

z tohoto všetkého je irelevantné vyplýva, že existencie duše je pre radového človeka bezpredmetná, ale z hľadiska kléru, náboženstva, nie, lebo predpoklad jej existencie slúži na vydieranie veriacich (skončíš v pekle).

je teda jasné, že presadzovanie =viery v existenciu duše= je presadzovanie zamerané na moc.

duša nemá s morálkou, etikou a životom vôbec nič spoločného, s vierou tak isto nie (nepliesť si s náboženstvom).
je to manipulačný prostriedok.

před 3965 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek