Nerozdané a hostie proměněné symbolicky v Tělo Kristovo se uchovávají ve svatostánku v liturgické nádobě, dříve jen kvůli nemocným křesťanům,, kteří se nemohli zúčastnit mše svaté, a tělo Kristovo proto obdrželi doma – pro uzdravení nebo pro přechod ze smrti do věčného života – jako poslední svaté přijímání.
Teprve později (za sv. Františka z Assisi) se začíná šířit úcta klanění se Tělu Kristovu a s tím související snaha o čistotu a vytvoření všech pravidel pro uchovávání těchto proměněných hostií.
Jedním z těchto pravidel je tzv. věčné světlo svítící poblíž svatostánku, které svým svitem upzorňuje, že je třeba se poklonit před Pánem, který se dal symbolicky uvěznit do hostie atd.
Podle: http://rkfrakovnik.webnode.cz/rimskokatolicka-cirkev/mse-svata/
0 Nominace Nahlásit |
to se resetuje na příště.
4Kdo udělil odpovědi palec? Klára K., Beer4Real, Nazdar Bazar, Disraeli
před 3743 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Většinou je sní farář, ale nikdy to samozřejmě nepřizná.
4Kdo udělil odpovědi palec? Nazdar Bazar, Franta_Intoš, Disraeli, Klára K.
před 3738 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zůstávají uschované v liturgických nádobách ve svatostánku v kostele do příští bohoslužby.
0 Nominace Nahlásit |
V některých kostelích u vchodu přede mši si každý příchozí kdo může přistoupit k svatému přijímání sám za sebe vloží hostii stranou do misky kterou si pak kněz odebere a na oltáři promění, a tak žádná přebytečná hostie nevznikne. Jinak se vkládá do svatostánku.
Upravil/a: bububabu
2Kdo udělil odpovědi palec? Nazdar Bazar, talka
před 3726 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To jsou zase „moudra“!
Uchovávání proměněných darů na oltáři (darochranitelnice), či v svatostánku (tabernaculu) poblíž oltáře, neslouží „jen“ k tomu, aby se to „příště snědlo“, ale rovněž pro potřeby posledního pomazání, pomazání nemocných.
Raná patristika nás učí, že těm, jejichž život jest ohrožen v příčině závažné choroby, nebo i může být ohrožen v příčině podstoupení těžké operace, jest vhodno přinésti proměněné dary, a krom poskytnutí svátosti pomazání nemocných (posledního pomazání) knězem, jim poskytnout toto Svaté Přijímání, jako viatikum na cestu; nebyli-li by s to již choří vyznati své hříchy ušní zpovědí (svátostí pokání), jediná kapka vína, proměněné to Krve Kristovy, či jediná částečka hostie, proměněného to Těla Kristova, působí absolučně na všecky hříchy, včetně hříchů vyhrazených.
Z této víry pak pramení, logicky, úcta k proměněným darům.
annas | 5913 | |
Drap | 4653 | |
led | 3008 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2243 | |
zjentek | 1664 | |
ivzez | 1445 | |
aliendrone | 1431 | |
quentos | 1425 | |
elkon | 1339 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |