Avatar uživatele
LuK4S3k CZ

Co je to meziplyn ?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? knedlik123 před 4001 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Je to při řazení na nižší rychlostní stupeň a používá se hlavně u velkých aut (náklaďáky, autobusy apod.) Princip spočívá ve vymáčknutí spojky, vyřazení rychlosti (být v neutrálu), puštění spojky a přidání plynu, znovu vymáčknutí spojky a zařazení nižší rychlosti. Jde o to aby si neočesal převodovku od zubů. Dnes už ani ve velkých autech to není tolik třeba, ale kdo se to naučil, tak to používá i v osobáku. Mám ten zvyk už v sobě automaticky.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Hykam

Je to ještě z doby, kdy nebyly v převodovkách synchrony.
Při řazení nahoru se pouze povolila spojka při neutrálu, aby se srovnaly otáčky ozubených kol, při řazení dolů se v neutrálu povolila spojka a přidal se plyn, aby se rovněž srovnaly otáčky ozubených kol, potom sešlápla spojka a podřadilo.
Je potřeba určitá zkušenost, cit a je třeba poslouchat motor.

česílko: taky to občas nevědomky dělám

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Meziplynem ( jak uvádí česílko) se vyrovnávají otáčky hnané a hnací hřídele. Zasunutí převodových stupňu pak jde zub na zub při přibližně stejných rychlostech otáčení a zuby o sebe nedrnčí.

Již dlouho se ale vyrábí převodovky synchronizované, které při řazení pomocí synchronizačního třemenu zastaví kolečko převodového stupně (při vyšlápnuté spojce) a to se potom zasune bez problémů do druhého kolečka.
Takže již dlouho se nemusí meziplyn používat.
U nesynchroni­zovaných převodovek býval někdy docela problém zařadit dvojku z trojky za jízdy.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Avatar uživatele
knedlik123

Jde o vyrovnani rychlosti na dvou hridelich v prevodovce pri razeni, neni-li rychlost totozna,dojde ke „skvrkani“

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

používá se u nákla´dáků (hodně to je na V3Skách a na Tatrovkách) a slouží k podřazení. Třeba u mý Tatry 813 8×8 to tak je,proto tohle auto nerad půjčuju.Hodně lidí totiž neví jak se řadí s meziplynem.
Doplňuji:
Mosoji, tohle se mi povedlo na křižovatce,ne a ne tam dostat dvojec.Nakonec jsem tam musel tu trojku nechat,hodit tam redukci a jet,což ale znamenalo množství černýho dýmu z vyfuku.

Upravil/a: honza19hk

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek