Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? knedlik123 před 4001 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je to při řazení na nižší rychlostní stupeň a používá se hlavně u velkých aut (náklaďáky, autobusy apod.) Princip spočívá ve vymáčknutí spojky, vyřazení rychlosti (být v neutrálu), puštění spojky a přidání plynu, znovu vymáčknutí spojky a zařazení nižší rychlosti. Jde o to aby si neočesal převodovku od zubů. Dnes už ani ve velkých autech to není tolik třeba, ale kdo se to naučil, tak to používá i v osobáku. Mám ten zvyk už v sobě automaticky.
5Kdo udělil odpovědi palec? anonym, pusinka50, Hykam, LuK4S3k CZ, gagaga
před 4001 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to ještě z doby, kdy nebyly v převodovkách synchrony.
Při řazení nahoru se pouze povolila spojka při neutrálu, aby se srovnaly
otáčky ozubených kol, při řazení dolů se v neutrálu povolila spojka a
přidal se plyn, aby se rovněž srovnaly otáčky ozubených kol, potom
sešlápla spojka a podřadilo.
Je potřeba určitá zkušenost, cit a je třeba poslouchat motor.
česílko: taky to občas nevědomky dělám
3Kdo udělil odpovědi palec? mosoj, LuK4S3k CZ, anonym
před 4001 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Meziplynem ( jak uvádí česílko) se vyrovnávají otáčky hnané a hnací hřídele. Zasunutí převodových stupňu pak jde zub na zub při přibližně stejných rychlostech otáčení a zuby o sebe nedrnčí.
Již dlouho se ale vyrábí převodovky synchronizované, které při
řazení pomocí synchronizačního třemenu zastaví kolečko převodového
stupně (při vyšlápnuté spojce) a to se potom zasune bez problémů do
druhého kolečka.
Takže již dlouho se nemusí meziplyn používat.
U nesynchronizovaných převodovek býval někdy docela problém zařadit
dvojku z trojky za jízdy.
3Kdo udělil odpovědi palec? MK44, LuK4S3k CZ, anonym
před 4001 dny
|
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit |
Jde o vyrovnani rychlosti na dvou hridelich v prevodovce pri razeni, neni-li rychlost totozna,dojde ke „skvrkani“
2Kdo udělil odpovědi palec? LuK4S3k CZ, anonym
před 4001 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
používá se u nákla´dáků (hodně to je na V3Skách a na Tatrovkách) a
slouží k podřazení. Třeba u mý Tatry 813 8×8 to tak je,proto tohle auto
nerad půjčuju.Hodně lidí totiž neví jak se řadí s meziplynem.
Doplňuji:
Mosoji, tohle se mi povedlo na křižovatce,ne a ne tam dostat dvojec.Nakonec
jsem tam musel tu trojku nechat,hodit tam redukci a jet,což ale znamenalo
množství černýho dýmu z vyfuku.
Upravil/a: honza19hk
2Kdo udělil odpovědi palec? LuK4S3k CZ, anonym
před 4001 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek