Dobrý den, chtěl jsem se zeptat. Na škole máme novou učitelku přírodopisu a při zkoušení známkovat a oddělovat hodiny tak nám zhorší známku. Může se to? 9. třída základní školy
Zajímavá 0 před 1102 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Je pouze na rozhodnutí učitele, co jak a kdy bude známkovat. Tvoje otázka je značně nesrozumitelná. Myslím, že nezbyde nic jiného, než si na systém nové učitelky zvyknout.
0 Nominace Nahlásit |
za prvé…tvůj dotaz je hodně zmatený…chtělo by to zabrat
v češtině…
za druhé…pokud učitelka stíhá oboje, je to jen její problém co a jak
klasifikuje a že se ti to nelíbí, je pro změnu tvůj problém ,–)
0 Nominace Nahlásit |
Je uvedené v klasifikačním řádu,hodnotí se to, to, co s souvisí
s analýzou činnosti žáka. Jde přece o výchovně vzděšlávací
proces.
I úprava sešitu je výchovná, oprava plní funkci estetickou, učitel se
přesvědčí, zda nemáte v sešitě zmatky, jakou máte úpravu a písmo.
Nakonec v každém zaměstnání v kanceláři se hodnotí úprava textů,
při manuální práci čistota, vzhled atd.
Ale osobně se domnívám, že by učitel měl přihlížet k úpravě sešitů tehdy, jestliže má žák známku nerozhodnou. Pokud je pečlivý, sešit má upravený, vyjadřuje to i vztah k předmětu, k učivu, takže sešit ovlivní kladně nebo záporně nerozhodnou znánku, třeba mu vychází 2-, takže výsledná známku může být 2 , nebo 3. Žák se nenaučil, tedy výsledek zkoušení je ndostatečná, sešit třeba výborná, takže co je důležitjěí úprava sešitu nebo vědomosti.
Ale záleží i na tom, co je uvedené ve vnitřním školním řádu pro učitele i žáky. Známkování sešitů je velmi důležité na prvním stupni, na 2. stupni pro rozhodování o lepší či horší známce, na SŠ se už sešity známkou nehodnotí. Učitel je jen viduje.
Třeba chyby v matematice jsou zásadní, vyjde něco jiného, než měl žák vytvořit. Zde je obzvláště důležitá přesnost. Sstejně v češtině čárka může ovlivnit smysl vvěty,.také pravopis – mýt děšti i x mít děti.
Upravil/a: annas
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?vagra Nahlásit |
Jednomu zhorší, druhému vylepší, tak se snaž! ;)
Na ZŠ (dříve ZDŠ) i SŠ nám učitelé v několika předmětech
známkovali sešity. Přihlédlo se při klasifikaci (plus x mínus). Bylo to
pro nás samozřejmé, běžné a logické. Některé poznámky jsme si doma
doplnili, upravili i přepsali, nebo celé vypracovávali sami, kreslili
obrázky, podtrhli jsme důležité údaje. Nadpisy aj. označili barevně.
Je na učiteli, co, jak, kdy bude klasifikovat. Některé známky mají
„větší váhu“ (písemné prověrky, ústní zkoušení, testy, referáty,
domácí úlohy, příprava atd. atp.)
0
před 1102 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na střední škole pro pracující (už jsme byli dospělí! v roce 1987) nám v hodině chemie vyhazoval učitel sešity z okna – tedy sešity které se mu nelíbily. Když chtěl dal 5 za sešit a 5 za zkoušení.
0
před 1101 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek