Do lonského roku jsme měli klasické žákovské, podle mě to má svoje kouzlo a tradici. Děti přijdou ze školy, ukážou, co dostaly za známky, a podle toho si můžou třeba i něco opravit a nechat se druhý den vyzkoušet. Teď donesly jen lístek s loginy a hesly, máme dvojčata, takže všechno pěkně dvakrát, na každém lístku všechno po 3 heslech a loginech. Nechápu tedy, proč má jiný přístupový kód matka a jiný otec… Jako kdyby spolu nemluvili nebo co:-)?Má to nějaké výhody – tedy kromě toho, že si dítě nepřepíše známku, ale věřím, že i tady se někdo najde, kdo by to zvládl… Tyhle novoty mi vadí,tak se ptám, jak jste na tom vy.
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? Pavel1212, zjentek, orwell, Rokio před 2629 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Výhody dost přebíjejí nevýhody. Víc výhod bude patrně na straně
školy, nicméně i pro rodiče je jich dost. Dnes řada dětí vyrůstá ve
střídavé péči, takže online přístup pro otce i matku to dost
zjednodušuje (možnost mít přehled o školních výsledcích).
Předpokládám, že oddělené přístupové údaje pro oba jsou kvůli tomu,
když budou chtít prostřednictvím systému elektronické žákovské nějak
komunikovat se školou. Bude tak zřejmé, kdo vlastně píše. Problémem
klasické žákovské není pouze možnost přepisování/falšování
známek. Děti (zvláště některé) žákovské knížky také s oblibou
ztrácejí. Elektronické ŽK navíc často umožňují jednotlivým známkám
přidělovat různou váhu a následně počítat vážený průměr. Rodiče
tak můžou mít lepší přehled o tom, jak na tom jednotliví žáci
jsou.Těch výhod/nevýhod by se našlo jistě víc.
btw. kdyby nebylo „novot“, tak dnes místo mailů píšeme výhradně
dopisy, nepoužíváme telefon (nedej bože mobilní) a řadu dalších
věcí ;)
Upravil/a: xxx3
5Kdo udělil odpovědi palec? Pavel1212, quentos, anonym, orwell, luky z Mostu
před 2628 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Souhlasím s tím, že klasické žákajdy měly své kouzlo. Když se člověk podívá na ručně napsanou známku s podpisem, dýchne na něj jakési lidské teplo. Dnes všechno směřuje k digitalizaci a globalizaci. Musíme si zvyknout na haldu pinů a hesel, které z důvodu kybernetické bezpečnosti budeme každou chvíli měnit. Znám jednoho „ajťáka“, který používá téměř na všechno jedno přístupové heslo, protože říká, že by se z toho jinak musel zbláznit. Jsem rád, že mě to jako žáka i rodiče minulo. To převádění všeho na nuly a jedničky má výhodu v tom, že se např. na pětku můžete dívat jako na 101 a hned jsou tam vidět dvě jedničky:-) Taky jsem znal pár případů, kdy otec s matkou nespolupracovali a dokonce byl v jednom případě vysloven třídnímu učiteli zákaz informovat otce o prospěchu dítěte. Jednalo se o chlapce, který byl po rozvodu rodičů přisouzen matce. I s takovými případy je třeba počítat, kdy si otec s matkou vytvářejí (ke škodě dítěte) konkurenční prostředí i v oblasti výchovy.
0 Nominace Nahlásit |
Oznámkoval bych číslicí- tři.
2Kdo udělil odpovědi palec? Tomandes2008, annas
před 2629 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Novoty 🙂 Šetří to papír, dítě s sebou nemusí zbytečně tahat další sešit, nedá se to zmanipulovat a záznam změnit/přepsat nebo celý list žákajdy vytrhnout, dítě se nemůže vymluvit že žákajdu zapomnělo doma, nebo ztratilo uplně :) samé výhody … jediná „nevýhoda“ je tedy ta, že je to „notovota“.
2Kdo udělil odpovědi palec? Marky Stark, Barča lama
před 2627 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zkuste si přečíst odpovědi u otázky, i když se týká i papírových ŽK.
"Vzpomínáte na žák. knížky, které slaví 66 let? Přežijí papírové, když se místo nich objevuje elektronická verze?
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek