Avatar uživatele
Tuisenim

Z jakého důvodu máte raději tu, či onu převodovku?

Hlasujte v anketě
Zajímavá 0 před 934 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Manuální

Řazení mi nevadí a případný servis je o dost levnější. A při ručním řazení lze trochu ovlivnit spotřebu, protože motor běží jak chci já, ne jak chce automat.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
dubraro

Automatická

Pohodlí.

Upravil/a: dubraro

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
df

Automatická

Mám manuální, ale raději bych automat. I když ma větší spotřebu, tak ve městě je k nezaplacení.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
paul1

Manuální

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
_Bůh_

Manuální

Jak říká elkon, s manuálem má člověk větší možnost ovládat auto.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Manuální

Určitě manuální. Nedělá mi problém jezdit s jakoukoli, ale u automatu se ztrácí při jízdě všechny emoce a zážitek z jízdy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Manuální

Kvůli ježdění v zimě.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Manuální

Co takhle dát do ankety možnost „jiná odpověď“, pokud nelze jednoznačně odpovědět, popřípadě možnosti nejsou vobami ZCELA vyčerpány? ;)

Je mi to fuk. BTW trochu přežilý dotaz, dnes jsou snad všechny převodovky robotizované, takže není problém přepnout z automatu na manuální režim.

Když je třeba jet ostře, je lepší manuální volba, ale dubraro MOC DOBŘE ví, o čem píše. To se pozná, kdo má na prděli mozoly z věčného popojíždění v koloně. :D :D :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Tuisenim

df:
Jelikož brzdím hlavně motorem a podřazuji z (vyšších otáček do vysokých) je nutné dát meziplyn z důvodu právě zmíněných synchronu které se značně opotřebovávají a taktéž spojka…pokud to tak neuděláš…do toho je také vhodné zároveň brzdit, pokud jedeš jak se říká na krev…

Avatar uživatele
df

Hochu hochu, ty asi budeš jeden z těch, kterym bych někdy nejraději pořádně zakroutil krkem.

Avatar uživatele
Tuisenim

Co jsem provedl?

Avatar uživatele
df

A proč používat meziplyn když jsou převodovky synchronizované

Avatar uživatele
Tuisenim

Podřazují

Avatar uživatele
Tuisenim

No automatické převodovky jsou i s řazením po volantem…a dokonce některé podřizuje i s meziplynem…což je velmi zábavné. Málo kdo už dnes používá meziplyn v manuálu (old school)…

Avatar uživatele
aliendrone

Tuisenim>>> Nesmíš tolik věřit kdejaké bejkárně, co nějaký teoretik napíše. Řazení s meziplynem má smysl pouze u nesynchroni­zovaných převodovek NEBO i synchronizo­vaných, ale z různých důvodů nedostatečně. Typická byla Tatra148, převodovka BYLA synchronizovaná, ale synchrony to nedávaly (ozub. kola byla moc velká a těžká > velký moment hybnosti). Dlouho jim trvalo vyrovnání rychlostí (tedy než se podařilo zařadit) a RYCHLE odcházely. Takže řadit „po staru“ bylo NUTNOSTÍ.

Jinak jako řidič bys měl vědět, že v okamžiku rozpojení přenosu kroutícího momentu má auto horší handling. Vtip je v tom se s tím moc nepárat a přeřadit co NEJRYCHLEJI, kdepak se babrat s meziplynem (popřípadě dvojvyšlápnutím při řazení nahoru). Možná nejlepší převodovky jsou sekvenční (řadí doslova BLESKOVĚ), ale bohužel za cenu kratší životnosti.

Takže pokud řídíš normální osobák, tak si tím jen přidáváš práci a dokonce DNEŠNÍ auto dostává víc „na prdel“. O bezpečnosti jízdy nemluvě. ;)

Nový příspěvek