Mám menší spor se zaměstnavatelem a hledám nějakého technika, který by dokázal spočítat, nebo alespoň odhadnout, když dodám nákres úpravy tažného zařízení (klasická koule), zda bylo přetížené nebo ne.
Je to namontováno na autobuse a homologováno tuším na 3 tuny, ale šéf
to upravil po svém, kvůli tomu, aby jej o cca 5 cm snížil, aby byl
přívěs v rovině. Upravil to následujícím způsobem, pomocí ocelové
plotny:
http://www.zmizik.com/upload/tazne.GIF
Jenomže co se nestalo – v rakousku se nám (podle mne kvůli tomu), dvoutunový a osmimetrový přívěs uvolnil a urval. Byl to vlastně zázrak, že se nikomu nestalo nic a dokonce ani přívěsu, který byl funční a plně schopný provozu…
Jenže se teď přeme o to, kvůli odtahovky, která stála 400 euro, čí to byla vina – jestli naše (že jsme nekontrolovali dotažení šroubů), nebo jeho (že provedl neoprávněnou manipulaci na tažném zařízení)…
A mě se 400 euro platit nechce, jenže netuším, jakou oficiální cestou postupovat a kde najít někoho, kdo by to uměl spočítat a dobrat se rozřešení…
http://www.zmizik.com/upload/odtah.jpg
Doplňuji:
btw (šrouby se asi opravdu povolili do půlky a pak se ze závitu vytrhly,
jenže to se přece nesmí stát – přece nemůžu nějak namontovat tažné
s tím, abych pokaždé chodil s klíčem a dotahoval šrouby)
Upravil/a: lukas.zmizik
Zajímavá 0 před 4471 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
tažné zařízení by mělo splňovat určité parametry a jakákoli neopravněná(vlastní úprava ) je zakázaná.Pokud to tedy není schválené tak je to na jeho odpovědnost.Takže si zjisti jestli to má osvědčení a jestli to je povolená úprava(zjištíš to třeba tam kde ty koule montují a prodávají,na STK nebo na policii-vezmi sebou ten nákras a nejlépe i ten kus tý koule se šrouby a tou plotnou).Pokud se dokáže,že to je neoprávněné nebo to bylo špatně tak ať to zaplatí.
0
před 4471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Zeptal bych se na ČVUT nebo na Chodově v STK – tam je myslím jejich
ústředí.
Pokud se šrouby povolovaly, tak někde byla chyba. Buď nebyly řádně
zajištěné nějakou pojistkou (podložkou, kontramatkou, závlačkou, lepidlem
na závity, …), nebo nebyly utaženy na předepsanou sílu apod.
Nicméně – tažné zařízení musí být nějak homologováno, po montáži
musí se s ním na TK, takže větším problém bude v neschválené úpravě
a následně v obsluze. Tak se nic taky neokeců – řidič má kontrolovat
před jízdou i tažné zařízení. Nicméně – lze přeci tvrdit, že
kontrolováno bylo – ne?
0
před 4471 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek