Zdravím, objednali jsme notebook přes e-shop s tím, že si ho vyzvedneme osobně na prodejně, jak jsem také učinili. Já s ním ale nejsem spokojený z důvodů softwarových chyb, a tak ho chci vrátit do lhůty 14ti dnů. Můžu tak učinit, i když nejsem plnoletý a jak jsem už psal, že objednané zboží bylo vyzvednuto na prodejně? V záručním listu je napsáno, že platba proběhla hotově a byl uskutečněn osobní odběr. O objednávce z internetu tam nic není, tak jestli bych měl mail o potvrzení objednávky, který mi poslali, vytisknout. Díky za odpovědi.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 4831 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Pokud bylo zboží zakoupeno na internetu a v provozovně pouze vyzvednuto, nárok na vrácení do 14 dnů je (kupní smlouva byla realizovaná na dálku).
Pokud sis zboží na internetu pouze vybral, a defacto ho zakoupil na provozovně, nárok na vrácení bez udání důvodu není (kupní smlouva byla realizovaná v provozovně).
Smysl zákona je v tom, abys měl nějakou šanci v případě, kdy si zboží nemůžeš při koupi prohlédnout a osahat. Takže pokud jsi ho vyzvedl a zaplatil osobně, prakticky se to neliší od situace, kdy bys ho koupil v kamenném obchodě. Reklamovat samozřejmě můžeš, ale standardním způsobem.
Plnoletost s tím nesouvisí – pokud to prodejci nebránilo v tom, aby ti ho prodal, nemůže to bránit ani ve vrácení nebo reklamaci.
0 Nominace Nahlásit |
To je známý trik prodejců. V obchodních podmínkách mají napsáno, že když si zboží vyzvedneš na prodejně, tak se nejedná o objednávku přes internet, ale jen o předběžnou rezervaci. V prodejně následně provedeš nákup a lhůta 14 dní pro vrácení neplatí. Je to známý trik, proti kterému se nedá bránit (pokud nemáte na drahé právníky).
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek