Avatar uživatele
hard work

Víte, že 1+1=3?

Už Jste to někdy zaslechli? 1+1=3
Já to poprvé slyšel od učitelky na střední a nešlo o vtip. Pak jsem si to vyhledal a našel video níže, které jednoduchým matematickým postupem dokazuje, že 1+1=3.

https://m.you­tube.com/watch?v=r9pl1bv­EfIU

Zajímavá 0 před 1005 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

1+1=3 vím už někde od střední školy…
Viz povídka „1+1=3 aneb příběh učitele“ – sbírka Manžel z Marsu, Eduard Martin

Co se videa týče – nepovolená úprava, která z –1 udělá +1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Stejně stále věřím tomu, co ně učili kdysi ve škole. Tenkrát se ještě tolik ani ve školách nelhalo.

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
_Bůh_

1+1=2
😎😎😎

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

WOW, hapikyho kurz matematiky? ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Nekoukatelné, má suchý fix, brrr…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Přesně takto fungují dezinformace, díky za názorný příklad.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
hard work

Douchy: To video jsem si přehrával několikrát a nic nepovoleného tam fakt není. Prostě jen tu rovnici 1=1 rozvine tak, že z toho vyjde 1+1=3. Pointa je zkrátka v tom, že ty matematické postupy jsou nedokonalé a umožňují dojít k takovému výsledku bez jakékoliv chyby nebo porušení matematických postupů.

před 1005 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Tam ale je chyba.
(+1)^2 = (-1)^2 – toto je pravda.
Ale domocnina z 1 má právě proto 2 různá řešení, která se sobě kupodivu nerovnají (to je totiž ekvivalentní tomu „různá řešení“). Tím, že zrušili mocninu provedli odmocnění a ze dvou možných řešení si vybrali to nesprávné. Toto je faux pas. To se zkrátka v matematice nedělá. Pokud se někdy podobné úpravy ve výpočtu dělají, je nutné ověřit, které z možných řešení dané úpravy je to správné.

Obvykle se přímo s tímto během celé školní docházky nesetkáš, protože učitelé vedou žáky k cíli nejkratším směrem. Obykle nikdo nepostupuje tak aby pro řešení rovnice z 1 udělal něco jako 25–24 – to je zde záměrné zesložitění jen proto, aby podfuk bylo možné provést a aby nebyl tak na očích.
Nicméně to, že při odstraňování odmocnin (a i u dalších úprav) musíš zvážit všechny možné výsledky je běžně součástí středoškolské matematiky. Podobně třeba nerovnice s absolutní hodnotou – rozpadají se na několik různých nerovnic, které se vyšetřují každá na svém oboru hodnot. Mám podezření, že třeba toto se řeší už na ZŠ.

před 1004 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek