Avatar uživatele
hard work

Víte, že 1+1=3?

Už Jste to někdy zaslechli? 1+1=3
Já to poprvé slyšel od učitelky na střední a nešlo o vtip. Pak jsem si to vyhledal a našel video níže, které jednoduchým matematickým postupem dokazuje, že 1+1=3.

https://m.you­tube.com/watch?v=r9pl1bv­EfIU

Zajímavá 0 před 950 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Dochy

1+1=3 vím už někde od střední školy…
Viz povídka „1+1=3 aneb příběh učitele“ – sbírka Manžel z Marsu, Eduard Martin

Co se videa týče – nepovolená úprava, která z –1 udělá +1

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Stejně stále věřím tomu, co ně učili kdysi ve škole. Tenkrát se ještě tolik ani ve školách nelhalo.

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
_Bůh_

1+1=2
😎😎😎

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

WOW, hapikyho kurz matematiky? ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Nekoukatelné, má suchý fix, brrr…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Přesně takto fungují dezinformace, díky za názorný příklad.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
hard work

Douchy: To video jsem si přehrával několikrát a nic nepovoleného tam fakt není. Prostě jen tu rovnici 1=1 rozvine tak, že z toho vyjde 1+1=3. Pointa je zkrátka v tom, že ty matematické postupy jsou nedokonalé a umožňují dojít k takovému výsledku bez jakékoliv chyby nebo porušení matematických postupů.

Avatar uživatele
Dochy

Tam ale je chyba.
(+1)^2 = (-1)^2 – toto je pravda.
Ale domocnina z 1 má právě proto 2 různá řešení, která se sobě kupodivu nerovnají (to je totiž ekvivalentní tomu „různá řešení“). Tím, že zrušili mocninu provedli odmocnění a ze dvou možných řešení si vybrali to nesprávné. Toto je faux pas. To se zkrátka v matematice nedělá. Pokud se někdy podobné úpravy ve výpočtu dělají, je nutné ověřit, které z možných řešení dané úpravy je to správné.

Obvykle se přímo s tímto během celé školní docházky nesetkáš, protože učitelé vedou žáky k cíli nejkratším směrem. Obykle nikdo nepostupuje tak aby pro řešení rovnice z 1 udělal něco jako 25–24 – to je zde záměrné zesložitění jen proto, aby podfuk bylo možné provést a aby nebyl tak na očích.
Nicméně to, že při odstraňování odmocnin (a i u dalších úprav) musíš zvážit všechny možné výsledky je běžně součástí středoškolské matematiky. Podobně třeba nerovnice s absolutní hodnotou – rozpadají se na několik různých nerovnic, které se vyšetřují každá na svém oboru hodnot. Mám podezření, že třeba toto se řeší už na ZŠ.

Nový příspěvek