Vzhledem k opotřebení auta jaký je cenově nejvýhodnější způsob
dojezdu na křižovatku nebo kruhový objezd? Pokud jdu na neutrál, namáhají
se brzdy. Pokud podřadím bez meziplynu, namáhám plně spojku, pokud
podřadím se zvýšením otáček motoru, ulehčím spojce ale zastavování
není tak pohodlné – budu muset použít výrazněji brzdy. Mě osobně
nejvíc vyhovuje brždění motorem kdy je namáhána spojka, ale nevím tedy
jak to řešit finančně nejefektivněji když beru že ještě nevím jestli
budu muset na té křižovatce/kruháčí zastavit ale vím že budu muset
podřadit
auto: osobní, tdi, výroba 2003
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3765 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nemyslím, že při brždění motorem by měla být nějak extra namáhaná
spojka. Mohou být namáhány převody a motor, protože kroutící moment jde
opačně než na co jsou konstruovány především, ale jinak je to běžný
režim a zvládat to musí.
Já obvykle volím dojezd s bržděním motorem, ev. motorem a brzdou, zbytek
brzdou. Zpravidla bez přeřazování, řadím až v podle očekávaného
rozjezdu (ale to záleží na situaci)
0 Nominace Nahlásit |
spojka je namáhána jen krátkodobě při pouštění spojkového pedálu a pokud používáš meziplyn, opotřebování minimalizuješ. Dá se tedy říct, že při rozumném podřazování nijak nezvyšuješ opotřebení motoru ani spojky. Navíc ušetříš brzdové destičky a kotouče. Pokud mluvíš o nejšetrnějším zpomalování je nejlepší kombinovat podřazování s rozvážným zrychováním, kdy zrychluješ jen tolik abys za chvíli nemusel brzdit. Dokonce tímhle způsobem ušetříš i nějaké palivo. Má to jen malou nevýhodu. Do cíle dojedeš o dvě, tři minuty později a nebudou tě mít rádi všichni magoři co furt někam pospíchají.
0 Nominace Nahlásit |
Ad A) pokud jedeš na neutrál, motor ti zbytečně žere palivo, když
necháš zařazenou rychlost a pustíš plyn, jedeš prakticky s nulovou
spotřebou.
Ad B) meziplyn nemá vůbec žádný vliv na spojku, ale na synchronny
(synchronní spojky v převodovce)
Ad C) meziplyn je dnes zbytečným, pokud nevyšlápneš spojku a hned tam
nerveš další rychlost, synchronní kroužky mají dost času na zpomalení
hřídele
Ad D) ano, brždení motorem je nejvýhodnější, ale mnoho netrpělivých
řidičů nerado vidí, když někdo dojíždí ke křižovatce s nohou
z plynu
Osobně v dostatečné vzdálenosti před křižovatkou podřadím na 2 a auto nechám dojet ke křižovatce, potom jenom dobrzdím a vyřadím.
0 Nominace Nahlásit |
rozdíl je tak zanedbatelný, že to nemusíte řešit. lepší jet na místo setrvačností, to je bez brždění..
0
před 3763 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek