Rád bych si koupil starší auto ze zahraničí (z některé ze zemí
Skandinávie), které by splňovalo podmínky pro to, aby bylo veteránem a
tudíž se mohlo dovézt i přesto, že nesplňuje normu Euro 2
(o euronormách a jejich objektivitě si myslím svoje, ale to je vedlejší).
Četl jsem následující článek: http://www.auto.cz/podvody-s-veterany-vykukove-kazi-povest-74806
a tam jsem se dozvěděl, že je nově možné mít veterána přihlášeného
i na černých číslech, tzn. běžných, a není nutné absolvovat
periodické atestace a další povinnosti spojené s čísly zelenými. Chci
auto vyrobené v rozmezí 1960 – 1983 (aby splňovalo 30 let stáří pro
veterána a zároveň se s tím dalo – mimo zimu – denně jezdit).
Konkrétní kus zatím vybraný nemám. Zhruba vím, jak mám dané auto
v dané zemi přehlásit na převozní značky a zajistit převozní
pojištění (pár novějších aut už jsem dovezl), ale jak postupovat v ČR,
v tom jsem ztracen. Stačí STK → testovací komise → městský úřad,
nebo je nutné absolvovat i další byrokratické veletoče? Díky moc za
odpovědi.
Doplňuji:
Barabakan: Díky za odpověď, ale nejde o repliku ani individuálně
postavené vozidlo, ale prostě o staré auto (něco takového http://static.cargurus.com/images/site/2011/05/03/11/59/1968_volvo_amazon-pic-2069461996871582576.jpeg
nebo takového http://www.philseed.com/images/volvo-244-1974.jpg – to
se ještě rozmyslím). Nemusí jít o volvo, ale prostě na 99 procent půjde
o auto, které bylo ve své době sériově vyráběno. A podle klasického
zákona (nevím, kterej trouba lobbistickej ho vymýšlel) si nemůžeš dovézt
auto, které má emisní normu nižší než Euro 2. Takže tahle krásná auta
se dají dovézt jen podle nějaké speciální právní úpravy, o jejíž
existenci jsem se dozvěděl z výše uvedeného článku.
Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? zzzzz před 4138 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Obecně – pokud budete mít platné skandinávské doklady na černý
čísla,a odhlášku ze skandinávské evidence- tak projdete tzv"dovozní STK"
a podáte žádost o vzetí do evidence u příslušného DI podle místa
bydliště.
Pokud jsou rozumní,měli by Vám během 30 denní lhůty vydat český TP a
čísla.
Mohou chtít doplnit nějaké měření emisí,světel nebo brzd,ale
nemusí.
Základní poplatek za STK je cca 1500,– ,na DI cca 2000,– + možné
kontroly ve STátní zkušebně cca 2000,– za položku.
V skandinávském TP by měla být homologace,u takovéto repliky asi
číslo schválení individuálně postaveného vozidla. [Monty]
Tímto děkuji autorovi odpovědi, kterou jsem mírně upravil.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 4138 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nevím zda to půjde i u veterána, ale auta pod EURO 2 se pořád vozí. Je na to taková finta. V ČR se koupí papíry, např. z bouračky totalky, a ze zahraničí se přiveze auto na vozíku jako náhradní díly. Udělá se přepis karoserie a je po problému. Jenže takto se vozí auta, ke kterým není problém sehnat doklady. Nevím ale, zda se Vám podaří sehnat doklady na toho konkrétního veterána.
0
před 4138 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek