Kvůli lepšímu plnění válců, Píst při plnění vzduch nasává,
kdežto do výfikových ventilů plyny tlačí a ještě je tam po pracovní
době (výbuchu) tlak, není proto potřeba tak velký ventil. U nasávání by
mohl vznikat částečně „podtlak“ a výkonost motoru by se rapidně
snížila. Jsou i motory které mají dva sací ventily a jeden výfukový.
Doplňuji:
jmhad raději to už nikde neříkej, všichni kdo o tom něco vědí by se ti
jen smáli.
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=433
Který motor má větší talíř u výfukového ventilu než sacího při stejném počtu. Rád se poučím.
Upravil/a: Ar
1Kdo udělil odpovědi palec? autař VUT Br
před 4554 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Tak jsem měl rozebráno už dost klasických motorů a ventily si i zabrušoval a vždy byl výfukový ventil větší než sací.A to z jednoduchého důvodu.Spálená směs podle fyzikálních zákonů trochu zvětší objem a je potřeba ji z pracovního prostoru rychle odstranit.Proto i výfukové potrubí má větší průměr než sací.Pokud někdo viděl výfukový ventil menší než sací,pak viděl buď zázrak a nebo auto mělo výfukové ventily dva.Mosoj to nakonec ve své odpovědi zdůvodňuje,ale nemluví o sacím,ale o výfukovém ventilu.
0 Nominace Nahlásit |
No já bych řekl že hlavní důvod je to, že výfukový musí odvést
daleko větší objem plynu. Po spáléní nasáté směsi vznikne
mnohonásobně větší objem plynu. Je to podstata vzniku výkonu motoru.
Není v zájmu zachování výkonu motoru aby výfuk šel do malého otvoru.
Vznikal by protitlak a ten by vlastní výkon motoru snižoval
0
před 4554 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Upřeněně, naprosto všechny motory mají sací ventil VĚTŠÍ a výfukový ventil MENŠÍ. Sání probíhá při daleko nižším tlaku, směs paliva se vzduchem je tedy nutné nasát velmi rychle v celém objemu. Proto větší průměr sacích ventilů. Při výfuku je tlak ve válci vyšší – rychlejší vyprázdnění – stačí menší průměr výfukového ventilu.
0
před 1084 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Čekal jsem, že se poučím, který že to motor má výfukové ventily
větší než sací jak psali mnozí !!!
Bohužel nic.
Tak tedy přidám průměry taliřků ventilů u některých motorů. Abychom
nemuseli chodit daleko zabrousíme do českých luhů a hájů a zůstaneme
u nejběžnějšího vozu v ČR což je Škoda.
Rozměry jsou v milimetrech
Škoda 120 (83-) sací 32,2 výfukový 27,2
Favorit 781 (50kW) sací 34 výfukový 30
Felicia 1.3 (40 kW) sací 34 výfukový 30
Felicia 1,6 (55kW) sací 35,6 výfukový 29
Felicia 1,9 D saci 36,1 výfukový 31,3
Fabia 1,4 (44kW) sací 34 výfukový 30
Fabia 1,4 TDI sací 36 výfukový 31,5
Fabia 1,4 16V sací 29,5 výfukový 26
Fabia 1,9 SDI sací 36 výfukový 31,5
Fabia 1,9 TDI saci 35,9 výfukový 31,5
To by asi satčilo, rozhodně nejde o zázračné motory. Klidně dodám i rozměry ventilů daších motorů pokud toto nebude stačit. Doufám, že se dozvím, který motor to má opačně. Rád bych se poučil, páč za cca 30 let co auta opravuji jsem takový motor neměl tu čest vidět.