Tak to je zmatení hodné lesních včel. Couvačka, blinkr a „zadní světlo“ (nejspíš obrysové) jsou tři naprosto rozdílná světla. Tak které máš na mysli?
ad Edison: není to náhodou tak, že parkovací poloha se nesmí používat při spuštěném motoru, což na semaforech obvykle bývá? Pokud vím, většina šoférů v autě s automatem dokonce ani neřadí neutrál, prostě nechá na „D“ a má zašlápnutou brzdu.
0 Nominace Nahlásit |
Dělají to auta s automatickou převodovkou. Dochází k tomu tak, že při zastavení řidič zařadí z polohy „D“ (vpřed) do polohy „P“ (parkování). A to přes polohu „R“ couvání. Při rozjezdu opačně: P->R->N->D. Tak to mívají auta s automatem řazeno za sebou.
Doplnění: Kdybych to neviděl na vlastní oči, při stání v koloně v autě vedle sebe, nepsal bych to. Pak jsem si to jen ověřoval dalším cíleným pozorováním a několikrát i vyzkoušel v AS. Ani stop&start na to nemá vliv, udělá to klidně i při vypnutém motoru.
Upravil/a: Edison
0 Nominace Nahlásit |
Klidně se stane, že místo jedničky zařadí zpátečku, v autě mu to pípne a řidič to napraví. To je ohledně couvaček. Pokud myslíte červená světla, myslíte brzdová? Blinkr snad nikoliv, jedině že jde o poruchu.
0 Nominace Nahlásit |
Kombinace start-stop a automatická převodovka – to by dávalo smysl.
0
před 2406 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A ještě musím dodat: „P“ je v podstatě jako „N“, navíc se zablokovanou výstupní hřídelí převodovkou. Tedy spojka je zcela sepnutá.
Ještě doplním, že stát na brzdě a nechat zařazené „D“ je stejné, jako u manuálu nechávat zařazenou rychlost a stát na spojce. Prostě to převodovce moc nesvědčí.
Bez „P“ a sešláplé brzdy modernější automat ani nenasartuje. Nevím, proč „nesmělo použít Péčko“ u nastartovaného vozidla. Je to prostě zajišťovací poloha. „N“ je zase zcela uvolněná. Tak asi tak.
Tipuju že Edison má pravdu, někdo může přeřezovat, aby nemusel stát na brzdě, hlavně než si na automat zvykne