Avatar uživatele
Jrkuft

Proč některá auto bliknou „couvačkou“ blinkrem?

Už jsem to parkrát viděl. třeba při staní na semaforech než se rozjede prostě blikne světly.zadní světla myslím.
má to nějaký účel?

Zajímavá 0 před 2411 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
cochee

Tak to je zmatení hodné lesních včel. Couvačka, blinkr a „zadní světlo“ (nejspíš obrysové) jsou tři naprosto rozdílná světla. Tak které máš na mysli?

ad Edison: není to náhodou tak, že parkovací poloha se nesmí používat při spuštěném motoru, což na semaforech obvykle bývá? Pokud vím, většina šoférů v autě s automatem dokonce ani neřadí neutrál, prostě nechá na „D“ a má zašlápnutou brzdu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

No on spíš použije brzdy pro rozjezd. Co myslíš? Jak to děláš ty?

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Dělají to auta s automatickou převodovkou. Dochází k tomu tak, že při zastavení řidič zařadí z polohy „D“ (vpřed) do polohy „P“ (parkování). A to přes polohu „R“ couvání. Při rozjezdu opačně: P->R->N->D. Tak to mívají auta s automatem řazeno za sebou.

Doplnění: Kdybych to neviděl na vlastní oči, při stání v koloně v autě vedle sebe, nepsal bych to. Pak jsem si to jen ověřoval dalším cíleným pozorováním a několikrát i vyzkoušel v AS. Ani stop&start na to nemá vliv, udělá to klidně i při vypnutém motoru.

Upravil/a: Edison

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cukrar

Klidně se stane, že místo jedničky zařadí zpátečku, v autě mu to pípne a řidič to napraví. To je ohledně couvaček. Pokud myslíte červená světla, myslíte brzdová? Blinkr snad nikoliv, jedině že jde o poruchu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mysha

Kombinace start-stop a automatická převodovka – to by dávalo smysl.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

A ještě musím dodat: „P“ je v podstatě jako „N“, navíc se zablokovanou výstupní hřídelí převodovkou. Tedy spojka je zcela sepnutá.

před 2410 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Ještě doplním, že stát na brzdě a nechat zařazené „D“ je stejné, jako u manuálu nechávat zařazenou rychlost a stát na spojce. Prostě to převodovce moc nesvědčí.

před 2410 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Bez „P“ a sešláplé brzdy modernější automat ani nenasartuje. Nevím, proč „nesmělo použít Péčko“ u nastartovaného vozidla. Je to prostě zajišťovací poloha. „N“ je zase zcela uvolněná. Tak asi tak.

před 2410 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
independent

Tipuju že Edison má pravdu, někdo může přeřezovat, aby nemusel stát na brzdě, hlavně než si na automat zvykne

před 2410 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek