Zdravím, koupil jsem si auto, jedná se o Seat Leon 1.4 TSI 92kw 2010, když pospíchám, tak se na 50 km/h dostanu okamžitě, takže mi auto ukáže klidně i 12l/100km po pár km jízdy, no ale problém je třeba na dálnici, poslední dobou se nedívám jen na digitální spotřebu, ale snažím se dívat spíš na ručičku, každopádně jsem byl pár dní zpět na cestě z Ostravy do Brna po D1, plyn jsem opravdu jen hladil, řadil mezi 2,250 – 2,500 otáčkami, jel jsem sám, v autě nebylo krom mě a rezervy opravdu nic navíc, měl jsem ještě letní pneumatiky s dobrou úsporou paliva, jediné navíc co v autě jelo tak bylo rádio a lehce vytápění, přece jen teplo nebylo, jel jsem tedy za 8,5l/100km, tak moc mě to štvalo, že jsem si našel kamion, spomalil na 90km/h a jel za ním kvůli větru, spotřeba klesla na 7,5l/100km a já se ptám, jestli je to normální, nebo je na autě třeba nějaká závada, moc děkuji všem za odpovědi.
Zajímavá 0 před 1091 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Taková spotřeba je u benzínového motoru úplně normální, zvlášť na dálnici a u 11 let starého auta. Pokud by se ti i tak zdála spotřeba vysoká, příčina může být v opotřebovaných vstřikovačích (ty v podstatě určují dávky paliva), často jsou při nájezdu 200tis + méně účinné než u nového auta a spotřeba tak může být o nějaký ten litr vyšší. To, že je krátce po vyjetí spotřeba tak vysoká je asi jasné. Já mám s naftovým motorem na přibližně stejně starém autě po vyjetí spotřebu i 15l/100km než se to za pár kilometrů zprůměruje přibližně na 5–6 l/100km. Vytápění můžeš mít klidně zapnuté na max – na spotřebu to nebude mít vliv, využíváš vlastně odpadní teplo motoru, které tam stejně bude. Rádio také nebude mít vliv na spotřebu na rozdíl třeba od klimatizace. Jinak točit s benzínovým motorem na dálnici 2,250 otáček je docela málo, pokud je motor zahřátý nevadí mu 3–4 tis otáček, přečti si něco o podtáčení motoru. Někdy můžeš nízkými otáčkami motoru spíše škodit a spotřebě nepomůžeš. A ještě dodám že teď v zimě bude spotřeba vždycky trochu vyšší než v létě už jenom třeba k vůli hustotě studeného vzduchu.
Upravil/a: Otazník123
0 Nominace Nahlásit |
To se budete muset obrátit na nějaké fórum, kde jsou přátelé Seatu. Případně nechat zkontrolovat a seřídit auto v servisu. Také záleží, co je napsáno v techničáku. A samozřejmě také na stavu auta.
0
před 1091 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
A to počítej s tím, že teď na zimu ti o zhruba 1,5 l/100 naroste, Takže se připrav klíďo na 10l/100km.
0
před 1091 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Uvádí se, že nejúspornější rychlost bývá tak 70–80. Na dálnici s dálničními rychlostmi spotřeba rychle stoupá kvůli aerodynamickému odporu. Tam s pneumatikama moc nevymyslíš.
0
před 1091 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hyunday Accent 2010 , 1,4 . tedy podobný motor. Na dlouhé trasy ( ne na dálnici, jezdím pod 6l ,Ve městě cca 6,3 – 6,5). co se týká rychlostí, dodržuji rychlostní limity dané silničními předpisy. Při rozjíždění mně kola neprokluzují!! Včas (raději dříve) měním svíčky (hodně záleží na typu!!, je třeba vyzkoušet) , vzduchový filtr a olej, jak jsem již zde psal. Vhodný olej z hlediska ročního období, udělá rozdíl ve spotřebě až 1 l!!! Navíc těsně po výměně spotřeba stoupne a ustálí se tak do ujetých 400 km. Po cca 7000 ujetých km spotřeba opět začíná stoupat. Otáčkoměr nesleduji, jezdím podle citu. Před Accentem jsem měl 20 let Daewo Lanos 1,6 105 Hp. Spotřeba podobná, při stejných zásadách. Na dálnici průměr cca 7,2 –7,5 l. Auto z roku 1997 jezdilo nádherně 22 let!! Najeto 250 000 km bez změny spotřeby!! Když odešla spojka , již jsem neopravoval a auto šlo do věčných lovišť. Upozorňuji, že nikomu nic nevnucuji, pouze informuji.
0
před 1091 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek