Kromě mě teda, ale já sem výjimečnej, já se nepočítám..
Dám příklad, třeba je chlap, kterej v mládí někoho zabije, ve vězení si odsedí trest, najde víru, a zbytek života koná dobro, tak vy ostatní – obyčejní smrtelníci, ho potom vnímáte kladně, naproti tomu když někdo koná celý život dobro, věří v boha, chodí do kostela a pak začne zabíjet lidi, tak je vnímán spíš negativně. Přitom oba tito lidé vlastně spáchali to samé, ty samé dobré činy, i ty samé špatné činy, a tak na to vlastně nahlížím i já, jako na součet kladů a záporů, ale ostatní lidi v tom viděj rozdíl, proč to tak je?
Je to zase dáno tou pamětí? Že si člověk prostě to starší vybavuje hůř, než ty novější události, a vnímá to jinak?
Zajímavá 8Pro koho je otázka zajímavá? annas, quentos, vagra, johana 56, gecco, Kepler, Anikitos, Henry1660 před 2768 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tak jednoduché a lineární to není. Vrah je svým činem a trestem navždy poznamenán a vyloučen z normálního života. Kdo ho nezná, může na něj působit dobrým dojmem, ale to je asi tak vše. To že někdo celý život sekal dobrotu a pak se dopustil špatného činu, tak je na tom opravdu hůř, poslední zážitky se nejlíp pamatují. Nemluvě o tom, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly.
0 Nominace Nahlásit |
Zřejmě to není jednoznačné. Záleží na zločinci, jeho chování, ale také na lidech kolem. Vrah je vrah. I napravený vrah dále může zabíjet. Těžko říct, co se odehrává v jeho hlavě, zda má či nemá pocit viny. Ten punc na něm stále zůstane.
Jenže kajícný hříšník musí odpustit sám sobě. Možná z toho důvodu se některý zločinec stane věřícím. vždyť si odpykal svou vinu. Pokud to myslí opravdově, Bůh mu odpustí. Vymazal v knize života jeho čin a otevřel mu cestu ke spáse.
„Z Písma je patrné, že Bůh selhání skutečně odpouští. Na následujících stránkách uvidíme, nakolik Bůh osobně trpěl, takže „je spravedlivý a ospravedlňuje toho,“ kdo si nezaslouží žít (Ř 3,26).
Ježíš řekl:
„Jestliže odpustíte lidem jejich provinění, odpustí váš nebeský Otec
i vám; jestliže však lidem jejich provinění neodpustíte, ani váš Otec
vám neodpustí vaše provinění (Mt 6,14–15).“
Jestliže nám Bůh odpustil, proč nám lidé nedají zapomenout na naši minulost?
Bůh nám odpustil, ale tím nejsme zbaveni přirozených důsledků svých hříchů. Zločiny podléhají příslušnému právnímu stíhání ze strany státních orgánů. Přečiny proti jednotlivcům si vyžadují náhradu. Lidem, kteří se dopustili finanční zpronevěry, sice Bůh odpustil, ale neznamená to, že by jim nyní lidé měli svěřovat své peníze. A stejně tak asi nesvěříme své děti do péče někoho, kdo má za sebou zneužívání dětí. Bůh hříšníkovi projevuje lásku.“ Atd.
Jak nám Bůh odpouští
Nevím, s vrahem jsem se nikdy nesetkala, ale myslím si, že bych si od obou typů zachovala odstup. Ale spíš bych si všímala, jak se chovají. Na zlý čin se nedá zapomenout …
Křesťané jsou zřejmě v tomto směru ve výhodě. Bojí se božího trestu…. Odpustili jednomu vrahovu skutečně, nebo jen zdánlivě?
Již Svatý Augustin prohlásil“ Věřím, tedy jsem“ .
Upravil/a: annas
0 Nominace Nahlásit |
Lidi asi mají radši potrestaná a polepšená vraždící monstra než ta, co je to ještě baví.
0
před 2767 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jak kteří – tímto je typická spíše kultura Západu. Na Východě by byl vnímán úplně jinak.
0
před 2767 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Co to je lineární uvažování. Někteří neuvažují vůbec, to se nazývá jak ?
0
před 2767 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
mosoj: já myslel že jsem to vysvětlil v zadání otázky dostatečně, ale zkusím tedy druhý pokus: představ si že tě manželka podvede, ty se to dozvíš a rozhodneš se jí to vrátit tím, že jí podvedeš taky
když to někomu povíš, tak většina lidí bude toho názoru že ona je ta špatná, protože tě podvedla jako první, dokonce i ona sama si pak může myslet, že tys na to měl vlastně právo.. ale ve skutečnosti, když se na to člověk bude dívat objektivně, jste oba provedli tu samou věc..
annas | 5913 | |
Drap | 4621 | |
led | 3002 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2240 | |
zjentek | 1650 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1420 | |
aliendrone | 1413 | |
elkon | 1313 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |