První menší turbo(kompresor) tlačí v nízkých otáčkách- aby motor táhnul už odspodu- a po dosáhnutí cca 2000 otáček se první vypne a přepne na hlavní turbo.
0 Nominace Nahlásit |
Buď může jít kombinaci turbodmychadla a komresoru,což je dost neobvyklé a dělal to jenom Volkswagen,ale už to nevyrábí a nebo a to je mnohem rozšířenější se jedná a dvě turba. Odpověď od „gepika“ pode mnou je kravina. Vůbec nemusí jít o dvě různá turba (malý a velký) běžne se takhle značily auta s šestiválcem do V protože měli turbo na každý straně motoru. Samozřejmě stejně velký. A úplnej nesmysl je,aby se turbo v určitejch otáčkách „vypínalo“ nic se nevypína,jen v určitejch přestane bejt účinný a doplní ho to druhý (větší) turbo a efektivně pokračuje do nejvyšších otáček. Dnes dvojitý přeplňování používá kdekdo,ale první bylo BMW,slavily s tím obrovský úspěchy u svejch dieselů. (tam se samozřejmě jednalo o dvě nestejně velký turba,aby se doplňovaly) A BMW jako první taky používá přeplňování třemi turby,což je trochu extrém protože z třílitru jim to dává 381 koní a to je prostě masakr…:-)
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek