Avatar uživatele
gremlinka

Pracoví doba a pauza mezi směnami

Dobrý den,
nastoupila jsme do nového zaměstnání v call centru a provozní dobou 7–22. Směny mám v délce 8 a půl hodiny. Momentálně pracuji již 7. den v kuse a den volna mám až po 10 dnech. Pauzu v pracovní době během ranní směny mám po cca 4–5 hodinách. V případě odpolední směny (14:30 – 22) oficiální pauzu na oddech nemám. Již 2× jsem mezi směnami měla čas na oddech v rámci 10 hodin. V pracovní smlouvě mám napsaných 40 hodin týdně, ale minulý týden má pracovní doba (podle rozpisu směn) trvala cca 51 hodin. Přesčasy nejsou placené a ve smlouvě je psáno podle zákona 150 hodin přesčasů ročně.
Chtěla bych se tedy zeptat, jak se v tomto případě můžu bránit popřípadě, zda je to možné.
Moc děkuji za odpověď

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? johana 56, zzzzz, marci1 před 4084 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
zzzzz

Práce v call centru je hrozná. Nedodržuje se tam zákoník práce. Skus to vydržet měsíc a podle výplaty posoudíš, zda se ti to oplatí trpět. Bránit se můžeš jedině stížností na inspektorát práce, ale oni nepřijdou náhodně, dopředu se ohlásí. A pak je možné, že tě vyhodí. Záleží na tom, jak moc tu práci potřebuješ.
Vydržet tam 3 měsíce zkušební doby , je nadlidský výkon. Také jsem to kdysi týden dělala, ale nevydržela jsem. kamarádka dělá u O2 a je spokojená, jenže tam tě asi bez praxe nevezmou.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

V call centrech se nedodržuje zákoník práce a dějí se tam vůbec divné věci. Většinou tam nikdo nevydrží pracovat. Je mi to líto, ale čerpám ze zkušenosti jiných.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Michal Kole

Přesčasy smí zaměstnavatel nařídit pouze za výjimečné situace, nikoliv jak se mu zlíbí.

I v zákoníku práce je 40 hodin týdně.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek