Pokud zboží v servise neuzná v záruční lhůtě, požaduje zaplacení
vyjádření, a bere v potaz pouze datum z předchozího reklamačního
protokolu, jak se mohu bránit u prodejce? Jedná se o 3× stejnou závadu a
odstoupení od smlouvy.
Doplňuji:
Jedná se v podstatě o 3. stejnou závadu mobilního telefonu uplatňováno
přímo u operátora. Při uplatňování reklamace (odstoupení od smlouvy)
bylo doloženo reklamačními protokoly prodloužení záruční lhůty.
Konflikt nastal v okamžiku, kdy na reklamačním protokolu bylo uvedeno
nižší datum převzetí(např. 5.5.) než na záručním listu (např. 10.5.),
přičemž datum odevzdání k posouzení byl stejný na obou dokumentech
(např. 20.4.). Prodejce trval původně na svém, že reklamaci nepříjme
kvůli „prošlé“ záruční lhůtě (a že jsem si datum vyplnil do ZL
sám), ale nakonec chybu při výpočtu zbývajích dnů reklamace uznal. Nyní
mi volal, zda-li požaduji opravu (výměnu celého dílu) nebo vrátit ze
servisu včetně zpoplatněného vyjádření, s tím že nebylo uznána
reklamace v záruční lhůtě. Mohu se nějak bránit?
Upravil/a: Georgo2010
Zajímavá 0 před 4578 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
jedná sa o opakovanú závadu a predajca Vám musí ponúknuť výmenu tovaru za nový. Môžete sa dohodnúť o odstúpení od zmluvy (pozor, predajca Vám nemusí dať peniaze na ruku!)
0
před 4578 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Budu jen citovat z OZm,protože dotazu není moc rozumět -
Odstoupit od kupní smlouvy má zákazník právo
K tomu – záruka se prodlužuje o dobu,kdy byl výrobek v opravě.
Důležité rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR z roku 2010 – Pokud prodejce
neinformuje zákazníka o vyřízení reklamace do 30 dnů od začátku
reklamačního řízení,musí zákazníkovi vrátit peníze – zákazník
může odstoupit od smlouvy bez řečí.
Dříve se musel zákazník poníženě ptát.
No a pokud se prodejce k tomu nemá – pak se řídit hodnotou předmětu.
Buď se obrátit na příslušnou Českou obchodní inspekci,který vymůže
finanční sankcí nápravu a nebo přímo na soud.To každopádně u dražší
věci.Jinou možnost zákazník nemá.Někdy stačí o tomto začít jen
mluvit.
Doplňuji:
Pokud není na ZL datum,platí paragon.Ta ale asi máš na mysli nesrovnalost
mezi datem převzetí zboží do opravy reklamační přihláškou a
datem,které bylo zapsáno do ZL zřejmě po příchodu výrobku do opravny,tedy
při zahájení vlastní opravy.Pak by mělo platit datum první,tedy kdy byla
reklamace uplatněna,tedy kdy byl výrobek předán prodejci k opravě.Pokud
ale prodejce jednou uznal,že je platné datum uvedené v ZL,pak je to jeho
další chyba a tato datum je platné.Ale je potřebné to nějak doložit.Pak
platí co jsem napsal – podle hodnoty zboží ČOI nebo soud.Jiná možnost
není.Někdy ale pomáhá,když se o tomhle řešení začne jen mluvit a
konkrétně u /zlodějů/ operátorů byť předběžné oznámení,že přenesu
své číslo k jinému zloději.Oni dnes bojují o každého, koho mohou
ždímat a těch pár korun za telefon je pro ně nepatrná částka proti
tomu,co mohou ztratit.Ale pokud se jedná přímo s operátorem a ne s jeho
dealerem!
Upravil/a: jmhad
0
před 4578 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek