Avatar uživatele
Andreas

Podle čeho se pozná, který motor je lepší?

Ahojte,

rád bych se zeptal na vysvětlení pojmů, týkajících se motorů u osobních automobilů. Přesněji mi jde objem x výkon.

Co jednotlivá čísla udávají a co je vlastně „lepší“

např.

AUTO 1 – 1242 ccm, 54kW
AUTO 2 – 1581 ccm, 74kW
AUTO 3 – 1698 ccm, 51kW

Které je tedy „nejlepší“ a proč vlastně?
Doplňuji:
A co tedy znamenají jednotlivé parametry. Čím větší obsah, tím auto spotřebuje více benzínu? A ty kW. Kolik je tak standard apod.?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5320 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Cullinda

Logicky je asi nejvýhodnější co nejnižší obsah s co nejvyšším výkonem. Už kvůli povinnému ručení. AUTO 3 bych tedy ihned zavrhla.
V dnešní době už moc neplatí, že by motor s nízkým obsahem a vysokým výkonem moc nevydržel, protože je „přetěžován“.
Samozřejmě se musíte rozhodnout jaké účely má auto plnit. Pokud Vám stačí běžný vůz, je AUTO 1 ideál, pokud chcete něco silnějšího, volila bych AUTO 2. Ale AUTO 3 je málo muziky za moc peněz.. :(
1kw je cca 1.36 koně

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

zcela urcite neplati,ze cim nizsi obsah tim s velkym vykonem ze je lepsi-to je omyl.Praveze auta s malym objemem jsou vice zatezovana(motor se huntuje rychleji). Na Vasi otazku neni jednoduche odpovedet,zalezi jestli motor je diesel nebo turbodiesel nebo benzin.Podle me
auto 1 = benzin (nekupoval bych)
auto 2 = benzin (to je uz lepsi volba)
auto 3 = nafta (bude líné ,ale pro pracovni ucely ok)
Osobne bych sel do turbodieselu,zere jen o trosicku vic nez pouhy diesel,ale vykon perfektni)
Cullinda : to bude platit porad,a je to logicke ze motor s nizkym obsahem ale vysokym vykonem je hodne zatezovan(vice zatezovan nez napr. stejne moderni motor objemove vetsi se stejnym vykonem)-dlouhodobe vyssi otacky,cili i opotrebeni kliky a jinych soucastek…
to Vam rekne kazdy kdo dela s motory

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

To se podle mě takhle nedá říct, protože těch motorů máš v té obecné rovině spoustu druhů a jako nemůžeš říct, že třeba kartáčové DC motory Bühler jsou horší třeba jenom proto, že to nedokáže pohánět nějakou velkou Tatru. Musíš vždycky srovnávat dvě srovnatelné věci. Vím, že jsem dal trochu extrémní příklad, ale věřím tomu, že si rozumíme.

Avatar uživatele
Hana6622

Ahoj, tiež som riešila výber auta podľa výkonu a objemu motora. Viem, že čím väčší objem, tým býva spotreba vyššia, ale výkon často kompenzuje lepšiu dynamiku jazdy. Na https://www.re­viloshop.cz som zistila, že správne vyladený motor a dobrý výfuk môžu výrazne pomôcť s efektivitou aj výkonom, najmä pri športových autách. :)

Nový příspěvek