Pokud jste si teda dřív nekoupili nové auto…a pokud jste ji měnili, napište jestli je auto spíše v „městkém“ režimu (pár km, několik starování), nebo v „dálkovém“ (na jeden start ujetých min 20 km)…
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? annas, anonym, gecco před 3744 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Tu originální jsem vyměnil po asi 8 letech. Druhá zatím v pohodě drží 4. rok. Auto v městském režimu od 2006 (majitel já), předtím nevím (auto dovoz z Itálie, ale tipl bych si ten dálkový režim).
Ona ta baterie přežívá léto v pohodě, špatná je zima. Chtělo by to mít buď vytápěnou garáž, což zase nesvědčí zbytku auta, anebo baterku z auta vyndavat ven a dávat do tepla a v obou případech dobíjet. Kdo se ale s tím vyndaváním má furt montovat, žejo.
0 Nominace Nahlásit |
Měnil jsem (pokud mi auto tak dlouho vydrželo) po cca 7–10 letech.
S jednou výjimkou – koupil jsem nějakou levnou v super-hyper a té po
necelém roce ´vyskočil´ článek, už to neudělám.
😉
A auto mi ´běhá´ spíše po delších trasách – semotamo se sice
vyskytne i nějaká ta popojížďka, ale časté jsou trasy 50+ km na jedno
nastartování, před zimou baterku pravidelně dám na nabíječku (a někdyi
v průběhu zimy – pokud jsou velké mrazy).
0 Nominace Nahlásit |
Originální značkové baterie(Bosch) mají vydržet 9 let. Ale pozor na zkoupené značky jako Varta, Grundig, Telefunken…ty jsou dnes neevropské, a mají vydržet „přecejenom polovinu“ – takže jen 4 až 5 let :DDD
0 Nominace Nahlásit |
V Defendru už 5 let,ta první byla nějaká přemrzlá ještě od
původního majitele,
v Tatře 813 8×8 mám 12 let starou vojenskou baterii a ta drží furt.
Jezdím spíš dál,nejsem totiž zvyklý jezdit autem po městě,jezdím
na kole.
0 Nominace Nahlásit |
Otázka má 2 odpovědi: 1) Právní – zaručená životnost je 2 roky = zákonná záruční doba, za předpokladu standardního zacházení (extrémně, že ti třeba nespadne z prvního patra). 2) Fyzikálně technická = závisí na mnoha okolnostech, především na použitém materiálu a technologii výroby, skladovací době a skladovacích podmínkách před prodejem a následně na režimu používání – za předpokladu, že nabíjecí soustava vozu je v požádku, že nestartuješ denně 15× za hodinu, že nenecháš akumulátor vybitý do mrtě rok, nebo v mraze venku celou zimu, tak jsem zažil 11 let starou baterku, jenom v zimě trochu hůř startovala. Statisticky dnes bude životnost průměrná asi 6 let.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek