Jo, je to svinstvo plný nejhorších barviv, emulgátorů a se spoustou cukru. Nejvíc mě pobavil mail, kdy někdo použil Coca Colu místo čističe WC a měl ho blýskavější než kdy předtím – zkrátka kyselina jak bejk…
0 Nominace Nahlásit |
Cola mi chutna,ale je to opravdu ucinna ziravina co nici zubni sklovinu a opravdu s ni lze vycistit wc mísu,pouziva se taky treba na rozhybani zarezlych pantů.
0 Nominace Nahlásit |
Celkem dobře nafocený a popsaný článek : Kolik kostek cukru spořádáte v Coca Cole, zmrzlině či banánu : http://zdravi.idnes.cz/obrazem-kolik-kostek-cukru-sporadate-v-dzusu-zmrzline-ci-bananu-p87-/vase-telo.asp?c=A090525_223853_vase-telo_pet
0 Nominace Nahlásit |
NADMĚRNÉ PÍTÍ COCA COLY MŮŽE SPŮSOBIT DEPRESE BOLEST HLAVY PROTOŽE OBSAHUJE KOFEIN
0 Nominace Nahlásit |
Je to svinstvo,ale když si jí dá člověk, jednou za čas tak to snad není tak hrozný.
0 Nominace Nahlásit |
Dřív jsem pil Colu skoro denně, pak jsem šel k zubaři a vrtal, vrtal, vrtal… Na radu segry jsem ji prestal pit a vsechno je v pohode… jak už nekdo psal.. je to svinstvo
0 Nominace Nahlásit |
Určitě je to škodlivé. Jenže občas si jí dám taky, ale jen s vínem,
nebo pak druhý den po akci, když to přeženu s alkoholem mi to pomůže.
Jinak je fakt, že to hrozně nafukuje a obsahuje to kofejn, takže po tom
nemůžu usnout.
0 Nominace Nahlásit |
Tento text je úryvkem z knihy
Malcolm Gladwell: Mžik – jak myslet bez přemýšlení
Na počátku 80. let panovala ve společnosti Coca-Cola značná nervozita
z budoucnosti. Coke bývala s převahou dominantní nealkoholický nápoj na
světě. Ale Pepsi její náskok vytrvale dotahovala. V roce 1972 uvádělo
osmnáct procent lidí pijících nealkoholické nápoje, že pijí výhradně
Coke, oproti čtyřem procentům pijáků Pepsi. Počátkem 80. let klesla Coke
na dvanáct procent a Pepsi dosáhla jedenácti, a to přesto, že se Coke
prodávala na mnohem více místech a na její reklamu vydávali aspoň o sto
milionů dolarů ročně víc.
V době tohoto převratu zahájila Pepsi celostátní televizní reklamní
kampaň nazvanou Pepsi výzva, v níž šla do čelního střetu s Colou.
Zapřisáhlí pijáci Coly v ní dostali napít ze dvou pohárků označených
písmeny Q a M. Která jim víc chutnala? Opakovaně dávali přednost M –
načež se ukázalo, že M je Pepsi. Coca-Cola zprvu reagovala tak, že
výsledky zpochybnila. Když soukromě provedli vlastní srovnávací testy,
zjistili totéž: když si měli vybrat mezi Pepsi a Colou, dala většina
ochutnávačů – padesát sedm procent – přednost Pepsi. Převaha 57 ku
43 je hodně, zejména ve světě, kde desetina procenta rozhoduje o stovkách
milionů dolarů, a není těžké si představit, jak to management Coca-Coly
zdrtilo. Mystérium Coca-Coly odjakživa spočívalo v její tajné receptuře,
jež se od samých počátků společnosti nikdy nezměnila. A teď se objevil
zřejmě nezvratný důkaz, že Coca-Cola zaspala dobu.
Manažeři Coca-Coly nato uskutečnili řadu dalších projektů průzkumu trhu.
Zprávy, které přicházely, byly čím dál tím horší. „Vlastnosti,
které Coca-Colu od počátku definovaly, jako její kousavost, spotřebitelé
nyní označují za hrubé,“ řekl tehdy šéf americké divize firmy Brian
Dyson. „A když zmíníte slova jako ,vyrovnaná‘ nebo ,jemná chuť‘,
odpoví ,Pepsi‘. Možná se v tom, jak dnes hasíme žízeň, cosi
změnilo.“ Šéfem marketingového výzkumu spotřebitelů Coca-Coly byl tehdy
Roy Stout, a ten se stal jedním z hlavních zastánců názoru, že by měli
vzít výsledky Pepsi výzvy vážně. „Když máme dvakrát tolik prodejních
automatů, větší plochu v regálech supermarketů, vydáváme víc na
reklamu a cenově jsme konkurenceschopní, jaktože ztrácíme podíl na
trhu?“ tázal se managementu. „Když se podíváte na Pepsi výzvu, musíte
začít uvažovat o chuti.“
Takto vypadal zrod výrobku známého později jako New Coke. Firemní vědci
podrobili proslulou tajnou recepturu jistým úpravám, aby chutnala lehčeji a
sladčeji – víc jako Pepsi. V marketingovém výzkumu ihned zaznamenali
zlepšení. Ve slepých testech si některé tyto prototypy vedly naroveň
s Pepsi. Tak si s recepturou ještě trochu pohráli. V září
1984 testovali výrobek, který se pak stal konečnou verzí New Coke.
Kontaktovali ne tisíce, ale statisíce spotřebitelů z celé Severní Ameriky
a ve srovnávacích testech New Coke porazila Pepsi o šest až osm
procentních bodů. Manažeři Coca-Coly jásali. Nový nápoj dostal zelenou.
Na tiskové konferenci k uvedení New Coke na trh prohlásil generální
ředitel společnosti Roberto Goizueta, že nový výrobek představuje „ten
nejjistější krok, jaký společnost kdy udělala“, a zdálo se, že
neexistuje důvod o tom pochybovat. Firma se zeptala spotřebitelů na názor
tak jednoduše a přímo, jak si jen lze představit, a ti odpověděli, že
stará Cola jim moc nechutná, ale New Coke jim velmi chutná. Jak by mohla
neuspět?
Jenže neuspěla. Byla to katastrofa. Milovníci Coly se proti novince
vzbouřili. Z celé země se ozývaly protesty. Coca-Cola se ocitla v krizi a
po pár měsících byla nucena vrátit na trh nápoj s původní recepturou
jako Classic Coke, načež prodej New Coke klesl v podstatě na nulu.
Předpokládaný úspěch New Coke se nekonal. Ale mělo přijít ještě jedno
překvapení. Zdánlivě nezadržitelný růst Pepsi – rovněž jednoznačně
signalizovaný průzkumem trhu – se rovněž nekonal. Posledních dvacet let
Coca-Cola soupeří s Pepsi s výrobkem, který vychází z chuťových
testů jako horší, a Cola je pořád nealkoholický nápoj číslo jedna na
světě. Příběh New Coke tedy výtečně ilustruje, jak složité je přijít
na to, co si lidé doopravdy myslí.
Obtíž s interpretací výsledků Pepsi výzvy začíná faktem, že byly
založeny na testech, kterým se v oboru říká „sip test“ nebo CLT (test
na jednom místě). Ochutnávači nevypijí celou plechovku. Ochutnají
z pohárků každé testované značky a pak se rozhodnou. Řekněme však, že
bych vás požádal, abyste otestovali nápoj trochu jinak. Co kdybyste si ho
vzali domů velké balení a řekli mi svůj názor po pár týdnech? Změnil by
se váš názor? Ukázalo se, že ano. Carol Dollardová, která pracovala léta
ve vývoji nových výrobků pro Pepsi, říká: „Mnohokrát se mi stalo, že
z testu CLT vyšel jeden výsledek, a z domácího testu zcela opačný.
V testu CLT spotřebitelé ochutnají tři nebo čtyři výrobky po sobě tak,
že si každého jednou, dvakrát loknou. Něčeho si jednou loknout je něco
velmi jiného než vypít sama celý nápoj. Někdy vám jeden lok chutná, ale
celá láhev ne. Proto nejlepší informace pocházejí z domácích testů.
Spotřebitel není v umělé situaci. Sedí doma u televize a jeho pocity
nejvíce odpovídají tomu, jak se bude chovat, až se výrobek dostane na
trh.“
Test s jedním loknutím podle Dollardové například zkresluje, pokud jde
o sladkost. „Když testujete jenom jedním loknutím, dají spotřebitelé
přednost sladšímu výrobku. Ale když mají vypít celou láhev nebo
plechovku, stává se, že jim nápoj začne připadat přeslazený.“ Pepsi je
sladší než Cola, takže měla v ochutnávacím testu hned jednu výhodu.
Pepsi má také citrusovou příchuť, kdežto Cola spíš rozinkovo-vanilkovou.
Jenže ta se zpravidla plně projeví až v průběhu vypití celé plechovky,
což je další důvod, proč Cola ve srovnání ztrácela. Pepsi je zkrátka
jako dělaná pro úspěch v ochutnávacích testech. Znamená to, že Pepsi
výzva byl podvod? Vůbec ne. Znamená to jen, že na koly reagujeme dvěma
různými způsoby. Jedním způsobem, když si jí lokneme, a jiným, když ji
vypijeme celou. K tomu, aby pro nás názory lidí na koly měly smysl, se
musíme nejdřív rozhodnout, která reakce nás nejvíc zajímá.
Masten a Rhea říkají firmám, jak manipulovat naším prvotním dojmem, a
těžko nemít z jejich práce divný pocit. Když zdvojnásobíte velikost
kousků čokolády v čokoládové zmrzlině, na obal napíšete „Novinka!
Větší kousky čokolády!“ a o pět, deset centů ji zdražíte, zdá se to
být poctivé. Ale když zmrzlinu dáte do kulatého obalu místo do hranatého
a zdražíte ji o pět, deset centů, působí to tak, že se snažíte lidi
podfouknout. Ale když se nad tím zamyslíte, zjistíte, že mezi těmito
dvěma věcmi vlastně není žádný praktický rozdíl. Jsme ochotni zaplatit
za zmrzlinu víc, když lépe chutná, a to, že je v kulatém balení, nás
o tom přesvědčí úplně stejně jako to, že v čokoládové zmrzlině
jsou větší kousky čokolády. O jednom vylepšení sice víme, zatímco
o druhém ne, ale proč by na tom mělo záležet? Proč by výrobce zmrzliny
měl vydělávat jen na těch zlepšeních, kterých jsme si vědomi? Můžete
říci, že se na nás snaží vyzrát. Ale kdo se na nás snaží vyzrát?
Výrobce zmrzliny? Nebo naše nevědomí?
V tomto kontextu se chyba Coca-Coly s New Coke ukazuje být ještě
nemožnější. Nešlo jen o to, že se příliš spoléhali na ochutnávací
testy. Směšný byl celý princip slepých testů. Neměli se tolik zaobírat
tím, že jejich stará kola ztrácí ve slepých testech. A to, že převaha
Pepsi ve slepých chuťových testech se příliš nepromítla do reálného
světa, by nás nemělo překvapit. Proč? Protože v reálném světě nikdo
nepije kolu naslepo.
Poznámka Pavel Houser: Skutečně např. u piva jsou úplně jiné výsledky „senzorických“ testů, kde se degustuje malé množství vzorku, a spokojenosti s celým půllitrem.
Zdroj: http://linkuj.cz/?id=show&viewnr=4&typ=0&par=26396
0
před 5401 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pro boha děcká,nepijte to! je to sladké,proto
tě to nadýmá!A tloustne se potom!! Původní
indiánské obyvatelstvo Mexika mělo zdravé zuby
od doby, kdy pijí COLU-jejich zuby–hrůza,děs!!
Drap | 1703 | |
annas | 1347 | |
Kepler | 1091 | |
hanulka11 | 984 | |
marci1 | 916 | |
iceT | 628 | |
da ny | 606 | |
zjentek | 573 | |
quentos | 538 | |
briketka10 | 493 |
Vaření a recepty |
Restaurace |
Nápoje |
Vegetariáni |
Ostatní jídlo a vaření |