Chci se zeptat: jaké je podle Vás nejlepší auto pro 18letého řidiče? Budu začátečník a je jasné, že si nemohu dovolit auto, co stojí 100 tis. napadá mě třeba Felicie, té je všude dost, takže není drahá, a když to odřu, nebude mě to tolik štvát, ale kdybych sehnal peníze, tak bych přemýšlel nad Fabií :)
Zajímavá 0 před 2712 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Felicie je klasika, kup si klasiku 1,3 benzín. Hlavně nekupuj na naftu. Koukni sem https://www.tipcars.com/magazin/poradna/skoda-felicia-kupujeme-ojetinu.html
Auto seženeš pomalu za odvoz a servis nic nestojí. Ale není to na žádnou frajeřinku, už je to pomalu něco jako kdybys před deseti lety koupil 120gls.
Doporučuji koupit Citroen Xsara 1.8 benzín klidně dvacet let staré. Je to úplně jinde než Felicie a stojí to stejně, akorát trošku dražší servis, ale normální kluk to i z horší brigády dá v pohodě.
Jinak tyto rady jsou fakt jako nouzovka když jsi opravdu bez peněz. Jsou to už staré přežité šunky a nějaká vážnější nehoda nebo střetnutí s moderním SUV tě může stát snadno život, zatímco u moderního auto by to odnesly jen plechy.
Časy kdy si mladí nezkušení jezdci měli kupovat stará auta aby nových aut nebyla škoda když je stejně odrou jsou pryč. Jestli nejsi úplný těle tak to auto jen tak neodrzes. Dnešní auto zvládne v normálním provozu dobře řídit každý jouda, což se o starých skodovkach bez posilovače a vůbec bez ničeho dělalo obtížně.
Takže pokud je tady jen trošku nějaká možnost víc zainvestovat, udělej to a kup něco lepšího. Hlavně nekupuj skoro dvacet let starou Fabii Junior, která je vybavena snad stejně jako ta stodvacitka.
Hlavně nejezdí pomalu v levém pruhu, neměj puštěné nahlas radio, koukej kolem sebe a nikdy nejezdí ozralej.
Přeji hodně najetých kilometrů.
0 Nominace Nahlásit |
Je to úplně jedno. Zabít sebe, nebo druhého lze každým autem.
Pokud koupíš lacino ( ale i draho) staré, věz, že další fůru peněz
bude stát dát auto do pořádku.
Kdyby nic jiného, rozvody je nutné udělat. Neznám nikoho kdo prodává auto
a nechá udělat rozvody a brzdy. Takže další výdaje.
0 Nominace Nahlásit |
Možná tě budou lákat ojetiny typu BMW, AUDI, ALFA ROMEO, JAGUAR,…
s minimálně dvoulitrovými motory. Jsou to sice zajímavé kočkolapy, ale
provozně hodně drahé. Uvědom si, že už jen povinné pojištění takového
auta se ti může přiblížit k hodnotě toho auta. A náklady na případný
servis budou nesrovnatelné s obyčejnými auty.
Takže také doporučím něco, co se při rozbití buď zahodí, nebo levně
spraví. A na to je právě ta Felda ideální, spraví to prakticky každej
„kovář“. Nebo nějaký starší Golf. I kdybys to auto měl jen na
doježdění do další technické (na dva roky), tak se ti to vyplatí. Celkem
levně získáš bonusy pro pojištění a případné problémy budeš snadno
řešit. Ty Feldy se vyráběly v několika motorizacích, klasika 1.3 je asi
nejspolehlivější; existují s VW motory 1.6,je to žihadlo (silný motor a
malé lehké auto), ale provozně a pojištěním dražší a méně
spolehlivý. NafŤáky ti tady někdo radil vynechat, já zase slyšel že jsou
to spolehlivá auta.
Tyhle auta také bez problémů zvládnou běžnou polňačku, to se ti
může hodit.
Jestli máš mezi známými, nebo mezi známými známých, nějakého automechanika, tak si od něj dej poradit. Je pravděpodobné že ho budeš vyhledávat i po koupi a ti většinou vědí co je servisně v pohodě. Nakonec – první kroky s koupeným autem by měly směřovat právě k servisákovi na kontrolu (olej, rozvodové řemeny, náplň chadiče, stav brzd a řízení), to že auto má platnou technickou ještě nemusí nic znamenat.
Uvědom si, že čím novější auto, tím méně více prošpikované někdy až nesmyslnou elektronikou, která se ráda po letech kazí. Mně třeba u Citroenu co mám neuvěřitelně štve počítačem řízený palivoměr. Skutečný stav paliva to měří nevím kdy, převážně to ukazuje hodnoty které odhaduje podle vypočítané spotřeby. Pokud znovu nastartuju, tak to ukáže něco úplně jiného.
Na závěr, rozmysli si co s tím autem budeš dělat. Pokud plánuješ jezdit trochu po světě, tak nešetři na pojištění a nech si poradit od odborníků. Já jsem například před 14 dny měl problém s přehříváním motoru, tak mne odvezli 550km z Maďarska do Brna – a stálo mne to jen asi 600Kč příplatek k povinné pojistce (to je odhadem desetina nákladů na odtah)
1Kdo udělil odpovědi palec? sesednizkola
před 2712 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Příspěvek smazán administrátorem.
Příspěvek smazán administrátorem.