Zatím: vyjdou několikrát dráž pořizovací cenou i náklady na novou baterii, ekologie je sporná, dlouhá doba nabíjení… Proč ten blbý a podporovaný nápad vůbec vznikl?
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? orwell, hapiky, Gus_Fring před 1782 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Jestli to bude v dohledné době, těžko říct. Věřím ale, že k tomu
jednou dojde. Elektromotor je méně náročný na výrobu i údržbu, má
podstatně vyšší účinnost, výhodné charakteristiky a další přednosti.
Až (tedy jestli vůbec) se podaří vyřešit problém s „pytlováním“
elektrické energie, bude možné o tom vážně uvažovat. Soudobé
akumulátory to zatím neumožňují. Poměr KWh/kg je nevýhodný, o jejich
ceně a ekologickém zatížení nemluvě. Co se týká elektromobilů, musíme
si uvědomit, že na počátku každé technické revoluce jsou ceny
výrobků – novinek vysoké a ne každý si je může dovolit. Vzpomeňme na
první stolní počítače, mobilní telefony, atd.
Nakonec zásoby ropy přece jen nejsou nevyčerpatelné a jednou lidstvu stejně
nic jiného nezbyde. Vyrábět elektrolýzou vodík a krmit jím spalovací
motory mně připadá jako řešení oklikou, ale po přechodnou dobu je i toto
možné. Je to samozřejmě jenom můj názor. Čert ví, jak se bude dál
technika vyvíjet a jestli vůbec nebude mít lidstvo za pár let úplně jiné
starosti.
Upravil/a: orwell
0 Nominace Nahlásit |
Podle ne ne. Je to nereálný nesmysl. Je to jen bublina a někteří jedinci se slušně napakují.
0 Nominace Nahlásit |
Pokud tímto směrem zaměří svůj fokus velcí hráči, je prakticky rozhodnuto.
Raději sporné ekologické dopady, než 100% záporné.
0 Nominace Nahlásit |
Dokud bude nafty dostatek, půjde to pozvolna. Kdyby se vymyslelo něco převratného, šejkové (hlavně) by okrouhly. Už aby to přišlo!
0 Nominace Nahlásit |
V nejbližších 15 letech elektromobily nebodou vládnout.
Přesně, jak píšeš. Ty ceny jsou daleko vyšší a proč by si měl
normální člověk, který se o ekologii zajímá kupovat takovéto auto.
Jenže ekologicky je na tom rozhodně výrazně lépe. Sice je zde stále
možnost aut třeba na vodík, což by bylo lepší, ale výrobci se k tomu
nemají. Nejen Tesla si uvědomila, co elektromobily znamenají. Vždyť
i Hyundai a Škoda a určitě mnoho víc značek má minimálně
1 elektromobil.
0 Nominace Nahlásit |
Definuj „dohlednou dobu“.
Němci k tomu spějou velmi rychle. Seveřani od tý vize naopak ustupují. Naproti tomu dnes holanďani dnes svchválili omezení max rychlostí na 100 km/h prej kvůli emisím. Tak nevím. Prostě… mno… však víš, co bych na to řekl sprostýho.
0 Nominace Nahlásit |
Těžko říct. Pořizovací cena: Jako cena za módní novinku. Před pár
lety tu prolétl nějaký článek, že snad německá pošta má mít
k dispozici nějaký elektrovůz za zlomek ceny běžného elektromobilu.
Co se praktičnosti týče: elektromobil může mít smysl pro lidi co ho
potřebují pro každodenní dojíždění ve městě. Dále může mít smysl
v oblastech, kde není třeba tak často topení. Nevím zda se dělají
elektromobily s nezávislým topením 😉
Pro naše podmínky bych věřil spíše hybridům – vyladěný klasický
motor pro určitou zátěž a elektromotor který by vyrovnával jak kladné tak
záporné odchylky v požadavcích na výkon vozu…
0 Nominace Nahlásit |
Nepřevládnou, ale budou tvořit významný podíl: třeba elektrické
lokomotivy také nejezdí všude 😉
Není to blbý nápad, naopak poměrně efektivní řešení problému se
zoufalou (ne)účinností spalovacího motoru a jeho ještě horší
neekologičností, kdy emise výfukových plynů (jejich objem) hlavně
v aglomeracích již přímo ohrožují zdraví lidí.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 1779 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Ano, řekl bych že ta době je už dnes docela dobře dohledná 🙂 Auta určitě budou jezdit na elektřinu, to je nevyhnutelná nutnost, … jiná otázka ale je zda to bude elektřina z baterií, z počátku jistě ano ale časem se objeví lepší řešení (třeba nějaká forma vyspělejšího trakčního vedení alespoň na dálnicích), nebo ten stokrát omílaný vodík, pořád je to elektrické auto a ty nad spalováky rozhodně převládnou. Ale zda bude tato energie pro elektromotory pocházet z baterií i za 100 let, to už bych si spíš tipnul že ne, to totiž efektivní není a určitě časem přijdeme na lepší formy uchování a distribuce dostatečného množství energie než jsou dnešní baterie.
Baterie ale určitě budou vládnout elektromobilům v první fázi a tedy té aktuálně probíhající fázi jejich adaptace. Jistě to tak ale nebude navždy protože tu bude tlak cenu dále snižovat a baterie je jednoznačně nejdražší součást elektromobilu.
Upravil/a: anonym
0
před 1764 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek