Otázka je vlastně taková jestli může nějaké stupně přeskočit (nebo vynechat) další např. z trojky na pětku a naopak. Dík za odpovědi
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 3764 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Podřadit na nižšší stupně můžeš (teda já to dělám) ,ale musíš
zbrzdit auto na rychlost, která je příslušná stupni na který
řadíš.Čili ze čtyřky (rychlost 60–70 km)zbrzdím auto na 30 km a
řadím dvojku.
Pokud bys řadil z velké rychlosti, tak můžeš roztrhnout převodovku.
0 Nominace Nahlásit |
Při řazení nahoru to jde docela dobře. Na dálnici to rozjíždím na čtyřku a pak hned řadím šestku, pětku vynechávám.
0 Nominace Nahlásit |
Ano, bez problémů – např. budeš donucený prakticky zastavit – tak šlápneš na brzdu, vyřešíš situaci a pak podřadíš třeba z pětky na dvojku. S jedničkou by to byl trochu problém, okamžitě by se ti začal motor vytáčet, ale nemožné to není.
0 Nominace Nahlásit |
Já tam také z pětky pokud přibrzdím narvu i dvojku, ale jedničku mi tam za jízdy narvat nejde, musím na to aby tam šla téměř zastavit.
Při rozjíždění na rychlost přeskočit nějaký stupeň je nesmyslné,
takže jsem to nezkoušela, ale určitě to půjde, pokud to vytuříš, na
trojku, pojedeš dostatečně rychle, tak tam pětku zařadíš a pojede to, je
to ale nesmyslné trápení motoru.
Doplňuji:
A souhlasím i s Lamalam, u těch šestirychlostních se pětka běžně
vynechává.
Já mám ale jen 5 rychlostí:-((
Upravil/a: zzzzz
0 Nominace Nahlásit |
Aby bylo možné zařadit kterýkoli rychlostní stupeň, musí být otáčky výstupního hřídele stejné, jako otáčky příslušného převodového kola. Synchronizační kroužky zvládnou v určitém rozsahu zbrzdit nebo zrychlit předlohu se spojkou tak, aby bylo možné zařadit. Tento rozsah ale není velký, takže záleží na otáčkách výstupního hřídele, resp. na rychlosti auta. Jinak zařadit nelze. Bylo by tedy teoreticky možné např. přijíždět ke křižovatce se zařazenou čtyřkou a vyšlápnutou spojkou, při nízké rychlosti zařadit jedničku a pokračovat v jízdě. Prakticky by ale takový styl byl pod vší kritiku.
0 Nominace Nahlásit |
No jedničku asi ne, jelikož spousta dnešních aut v provozu nemá na jedničce a zpátečce synchron. Ale ano, klidně můžeš ze šestky hodit dvojku. Samozřejmě musíš dost přibrzdit aby se ti neroztrhla převodovka. Lepší ale je, průběžně zpomalovat a postupně podřazovat, nejenom brzdou se auto zpomaluje, když budeš postupně podřazovat budeš brzdit motorem a ušetříš si svoje brzdy.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 3762 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Když budeš mít auto, které má na volnoběhu 60 koní, jako Porsche, tak ano :D
0
před 3764 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
u sestupnýho řezení to moc nejde. Když pojedeš na čtyrku 90 a
podřadíš na jedničku tak se ti ta převodovka může taky rozletět.
Prostě nejde jet na jedničku 90.
0
před 3756 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
kapitán >>> blábolíš s odpuštěním jen samé nesmysly
:DDD
co? s výkonem kolem 200? – to u P. neexistuje, tam se začíná ve 300HP,
a z těch tvých 70km/h nemůžeš zbrzdit na 25–30 a dát jedničku? U P.
zbrzdíš z kolika chceš na 60kmh a dáváš jedničku, to by se ti tvůj
krám ale rozletěl, co?
Agneto, to jsou mi bláboly… K tématu: zaprvé, dáš nějaký link, ze kterého plyne u Porsche 60 PS v idle? Zadruhé, jak ti koníci v idle souvisí s podřazením, když při podřazení dejme tomu z III. na I. ihned vyskočí otáčky z idle někam do nebe a ze čtverky už dost blízko omezovače? Nehledě k tomu, jak ti přitom vynadají synchrony a ta úžasná dvojlamelová spojka? Nedělal bych to ani v obyčejné Škodivce a tím míň v káře za víc než 3 mega… nu ale jestli na to máš, tak to dělej, tvoje věc ;)
…k těm 60 HP : neříká se, že Porsche má na volnoběhu tolik, jako „ženské auto“ na maximu?:DDD
cochee >>> mám ten dojem, že u embéčka (M.Benz)můžu dát jedničku i ve 120 km/h, ale nepouštět pak spojku, to je jasný, ale jen tak zkusit to u všech lepších aut jde, protože mají super synchronizaci:D