Avatar uživatele
jirka F

Může do autobusů jezdící mezi městy přijít nějaká kontrola jízdenek, nebo se to děje jen v MHD?

Revize jízdenek.V životě se mně nestalo že by do autobusů jezdící mezi městy přišel nějaký revizor.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 12 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Na všech linkách může přijít revizor do jakékoli veřejné dopravy.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Do autobusů které nejsou MHD většinou kontrola nechodí, protože tam řidič nikoho bez jízdenky nepustí.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
zjentek

Pokud ještě před jízdou jsi donucen učinit či prokázat platbu jízdného s tím, že jinak nikam nepojedeš, kontrola už pak jaxi není třeba. Chytré, ne? A ušetří se za revize 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️ …Ovšem nevím, jak až demokratické či svobodné to je 🤔

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
iceT

Může, ačkoliv je to podle mě nelogické, protože se nastupuje jen předními dveřmi, kde si koupíš nebo ukážeš jízdenku, jinak zřejmě nenastoupíš.

Jednou jsem takhle jela meziměstem, předjelo nás auto, zablikalo, že se má zastavit, nastoupil panáček, představil se jako revizor a všechny nás zkontroloval.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Ano, může v meziměstské dopravě i ve vlaku.
Je to méně časté.
Stejně, jako u MHD, kde/kdy se nastupuje, jen
předními dveřmi.
Řidič by mohl známé „zvýhodnit“.
Nejde mu terminál – mávne rukou…, nemá drobné
na vrácení . Dítěti už je 6 a více let, atp.

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
led

Do medzimestských autobusoch tiež chodí kontrola, ale viac kontrolujú vodiča a jeho činnosť za jazdy, aj na zástavkách pri predaji lístkov a jeho správanie sa voči cestujúcim

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Ano může, ale není to moc časté.
Zpravidla je to při nějakém podezření na podvodné jednání od řidiče. Pak se ale mohou kontrolovat jízdenky cestujících, jestli byli vydány správné a správně a jestli odpovídají záznamům.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Ano, do autobusů jezdících mezi městy může také přijít kontrola jízdenek, ačkoliv to bývá méně časté než v MHD. Kontrola obvykle probíhá buď hned při nástupu, kdy řidič zkontroluje jízdenky, nebo může být provedena během jízdy pokud je na palubě revizor. Většinou se ale kontroluje spíše v dálkových vlacích než v dálkových autobusech.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

To jsou, zase, „moudra“, tady! 🙄🤪🤦‍♀️

Jestliže nastoupíš do autobusu, tím nástupem, většinou, uzavíráš přepravní smlouvu, ve které se, konkludentně, zavazuješ dodržovat – krom platného práva – určené přepravní podmínky a tarif příslušného dopravce a / nebo IDS.

Nedílnou součástí tarifu je vždy vzorník jízdních dokladů a průkazů.

Smluvní přepravní podmínky vždy obsahují ustanovení o tom, kdo je oprávněn provádět přepravní kontrolu, vzorník průkazu k tarifu, potom, vzor průkazu a odznaku jiné pověřené osoby dopravce, než řidiče, která je oprávněna provádět přepravní kontrolu (řidič je pověřenou osobou dopravce ipso facto, vždy, bez dalšího).

Takže: na co se ptáš? Jestliže tím autobusem jezdíš, tak to znáš. A jestliže jim jezdíš a neznáš to, máš být v „ústavu šlechtičen“ a jezdit jenom s opečovatelkou.

Smyslem přepravní kontroly v MHD je zejména dodržování tarifní kázně kaštanama. Smyslem přepravní kontroly v PAD je zejména dodržování povinností řidičem, které pro něj, respektive pro jeho zaměstnavatele, plynou z uzavřené smlouvy mezi dopravcem a objednatelem dopravy, typicky příslušným krajem, zastoupeným koordinátorem IDS. Mezi tyto povinnosti patří, například, ústrojová kázeň, teplota a čistota ve vozidle, povinnost kontrolovat nárok na zlevněné jízdné, povinnost prodávat kaštanům správné jízdenky, vracet správně hotovost, odbavovat kaštany také pomocí platební karty, karty dopravce či karty IDS, etc. etc. etc.

U toho se, samozřejmě, provede také kontrola dodržování tarifní kázně kaštanama, ale není to primární cíl přepravní kontroly v PAD, protože tím, že kaštani nastupují pouze předními dveřmi a předkládají jízdní doklady řidiči ke kontrole, je risiko úniku tržeb násobně menší, než v MHD. Až na zanedbatelné výjimky tak zůstává akorát přejíždění, tj. že si kaštan koupí lístek do půlky trasy a jede až na konečnou, což většinou řidič neuhlídá, ba ani nemá jak.

To že tys se s něčím nesetkal neznamená, že to neexistuje. S ohledem na výše popsané jsou přepravní kontroly v PAD méně časté, pak, taky, záleží na lince (přeci jenom, třeba v PID, je násobně větší risiko úniku tržeb u linek z intravilánu do extravilánu, než u linek, které jedou pouze v extravilánu – tomu také odpovídá četnost kontrol), časové poloze linky – nejvíc se kontrolují dělnické a žákovské spoje, protože v nich jede nejvíc kaštanů, ne spoje pro kriply a důchodce.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek