Dobrý den, řeším dlouho problém, koupě auta a přemýššlím nad LPG nebo CNG.I kvůli nižším cenám. Nicméně se chci zeptat, zda je to opravdu levné? Litr může být sice za 15 korun, ale spotřeba dvojnásobná oproti běžnému benzínu nebo naftě. Díky moc za odpověď.
Zajímavá 0 před 1047 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Požíval jsem léta LPG, kilometr určitě vycházel podstatně levněji. Všechno však má svá a proti. Žena jezdí stále na LPG
0 Nominace Nahlásit |
Znám několik lidí (i v rodině), kteří jezdí na LPG a říkají, že se to vyplatí. Pokud koupíte auto takto vybavené rovnou z výroby, tak tomu věřím (nemusíte platit dodatečnou montáž a auto je tomu rovnou přizpůsobené, za srovnatelnou cenu a máte jistotu, že to je odborně provedené). A zvlášť, pokud najedete dost kilometrů, tak to určitě platné bude.
Upravil/a: elkon
0 Nominace Nahlásit |
Kdysi jsem měl škodu 105 na LPG a bralo mi to 10 l.
Benzínu 8 l.
1 km vycházel cca na 1.10 kč na plyn.
Přestavba stála 10 tisíc.
0
před 1047 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Já mam v mém druhém autě lpg. Obsah motoru 1.4, je to Opel. Průměrná potřeba 6.5 L plynu na 100 km. Nevím, kde jsi vzal informaci, že je spotřeba dvojnásobná. Jezdím sice usporně, ale i kdybych jezdil jak prase, tak víc, než 7.5 L nespotřebuje.
0
před 1047 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Plyn samozřejmě ANO!
Nevím, kde jsi vzal tu dvojnásobnou spotřebu, to je naprostý nesmysl. Měl
jsem (a mám i dnes) několik aut na LPG a spotřeba byla zanedbatelně
vyšší, v ceně se to samozřejmě dostalo na velmi příjemnou cenu na
km.
Pár let jsem jezdil s autem předělaným na CNG, v zahraničí to chtělo
logistiku a plánovat kde tankovat, ale jinak naprostá spokojenost. Na rozdíl
od LPG, na to CNG mi servisák za těch pár let nemusel sáhnout – žádné
podělané membrány a pod. A to neskutečně pohodlné tankování, 99%
plniček jede samoobslužně nonstop a k tomu bezhotovostně. Na LPG musím
neustále mít pětikilo v hotovosti (levnější čerpačky neuznávají
karty) a večer už bývá problém. Jen je u CNG problém ve větších a
dražších tlakových nádobách, v kufru to zabere dost místa.
0
před 1047 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Na LPG jezdím už asi 4tým autem několik let a bez problémů. Spotřeba
oproti benzínu je cca o litr vyšší, jenže když je cena poloviční oproti
benzínu je to zatraceně znát. můžu říct, že kdybych to co jsem najezdil,
měl platit v benzínu, tak se asi nepodívám ani nikam na výlet. Teď jsem
si koupil novější auto a když jsem tankoval benzín, málem mě omyli, když
jsem zjistil kolik jsem u pumpy nechal. Takže do toho pujde lpg taky a to bez
debat.
Výhody – levné a slušně dostupné palivo, vyšší dojezd (při součtu
benzín+plyn)
Nevýhody- vyšší spotřeba (vyváží to nízká cena), nutnost plynových
revizí (200–300kč vždy aspoň před stk) , nemožné parkovat ve většině
podzemních garážích , nádrž zabírá nějaké místo v kufru (řeší to
toroidní nádrž místo rezervního kola) .
CNG příliš neznám – tam se pracuje s vyššími tlaky a nádrže jsou
ještě těžší a bude to mít myslím menší dojezd než na lpg . Výhodou
cng je jak už bylo psáno – nonstop čerpačky třeba bez obsluhy a na
kartu. (chodí pak domů faktura za odebrané cng)
Ať se rozhodneš pro lpg nebo cng tak vždy platí dobře vybrat montážní
firmu a hlavně zavedenej systém. Mě se třeba příliš neosvědčil polský
Elpigaz, za to je mi sympatický italský Tartarini. Systémů je dnes mnoho a
chce to vybrat nějaký na který bude dostupný servis.
0
před 1046 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek