Avatar uživatele
Jan Kunčar

Kolik kilometrů musí (osobní) auto ujet, aby se dobíjením vrátila do akumulátoru energie spotřebovaná startováním?

Zajímavá 0 před 1390 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

LOL! To záleží na mnoha okolnostech. U starých aut s klasickým dobíjením to záleželo:

  1. na příkonu startéru (startérek papundekla „žral trochu méně“, než třeba u Tatry 613
  2. době startování – někomu to chytalo na 1. „škytnutí“, některý "borec byl schopen startováním baterku i zlikvidovat

I tak NEBYLO potřeba jízdy k dobití, altík dobíjel i při stání vozidla a na volnoběh (pokud jsi neměl zapnuto příliš spotřebičů). Pochopitelně při vyšších otáčkách dobíjel LÉPE (intenzivnějí). Ergo NULA km z hlediska dotazu, stačilo, když běžel motor. ;) :D :D

Bohužel jak píše Emefej to BEJVÁVALO. Inteligentní dobíjení funguje tak, že alternátor dobíjí jen při brždění (brzdami/motorem). Proto se také dnes znovu objevují borci tahající se baterkou na nabíječku. (hlavně ti, co používají „start-stop“ kravinu. :(

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

U každého typu to bude jiné. A aby se zcela nabilo jízdou fungovat nebude. Je to nesmysl. Omlouvám se, myslel jsem tím elektrická auta. U klasických bude záležet na mnoha okolnostech.

Upravil/a: Drap

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Emefej

U moderních aut s inteligentním dobíjením se nabíjí pouze při brzdění. Můžeš ujet 300 km a nedobiješ ani Watt.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Jiří Bohumil

Je to vyloženě individuální a záleží na více okolnostech (výkon alternátoru, stav vozidla, stav baterie a pod.).
U klasických vozidel s alternátorem a bez „stop/start“ systému a pokud je jinak vše OK, tak by to nemuselo být moc. Ale je určitě rozdíl mezi benzinem a naftou.
Mohu uvést pouze vlastní dlouhodobou zkušenost.
Benziňák Dacia Duster, stáří 7 let.
V současnosti jezdím už většinou pouze „couračky“, po okolí a po městě. Vždy tak max. 5 km a během toho i 5 až10 x startování. A jízda vždy tak minimálně 2 až 3 x za týden. A nikdy baterii, po celou dobu po kterou provozně vydrží, nedobíjím. Pokud začnou problémy se startováním, vyměním za novou. Baterii měním cca vždy tak po 5-ti až 6-ti letech.
Takže pokud mohu z tohoto posuzovat, tak u mne stačí, na dobití za jeden start, max . cca 1 km jízdy (odvozeno zhruba z výše uvedeného).
Jde o benziňák v dobrém stavu a startuje okamžitě.
U naftových to bude trochu horší, zejména v zimě, kdy potřebují před startem i žhavit.
Ale máme doma ještě i Jeepa „naftu“, jezdí se s ním zhruba stejně, pouze ne tak často a rovněž není baterii nutné dobíjet externě.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

… nejmíň 10 km, 20 km je jistota … to mi stačilo, abych dobil baterii, při menším nájezdu (bez honění volnoběhu) jsem používal kopec >>> no, kdo by furt dával baterku na nabíječku, a jezdim couračky do 5 km …

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

před 1145 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Dochy

Kdyby to „inteligentní dobíjení“ bylo skutečně inteligentní, tak vyhodnotí i stupeň vybití akumulátoru a podle toho se zachová. Jinak pro běžné dobití by opravdu mělo stačit pár minut jízdy. Pokud je slabší baterka a mrazy je to pak o něčem jiném a nemusí to zachránit ani hodinová jízda.

před 1388 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Dochy>>> Nejde o inteligenci a ani o stupeň vybití, výrobci aut se prostě snaží „vlézt“ do DEMENTNÍCH euroemisních limitů, no a tohle je důsledek. :)

před 1388 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Drap>>> U nových aut to opravdu nehrozí, spíš budeš připojovat nabíječku. Ale u starších to bylo (plné nabití baterie) možné. Dokonce si pamatuji, že Škoda 100 měla „vychytávku“, kdy se rozsvítila kontrolka dobíjení (možná spolu s kontrolkou s brzdy, to už nwm), když se baterka začala „přebíjet“. Pamatuji si to ale jinak MOC DOBŘE, protože jsem coby mladý, nic nevědoucí, hloupý koláč promrhal celé odpoledne hledáním závady v dobíjení, než mi jeden borec starý, zkušený prozradil, jak to s tou „poruchou dobíjení“ na Škoďuli 100 vlastně je. (v praxi stačilo jen zapnout nějaký spotřebič, třeba světla nebo párkrát nastartovat mortor a kontrolka zhasla) :)

před 1390 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek