LOL! To záleží na mnoha okolnostech. U starých aut s klasickým dobíjením to záleželo:
I tak NEBYLO potřeba jízdy k dobití, altík dobíjel i při stání vozidla a na volnoběh (pokud jsi neměl zapnuto příliš spotřebičů). Pochopitelně při vyšších otáčkách dobíjel LÉPE (intenzivnějí). Ergo NULA km z hlediska dotazu, stačilo, když běžel motor. ;) :D :D
Bohužel jak píše Emefej to BEJVÁVALO. Inteligentní dobíjení funguje tak, že alternátor dobíjí jen při brždění (brzdami/motorem). Proto se také dnes znovu objevují borci tahající se baterkou na nabíječku. (hlavně ti, co používají „start-stop“ kravinu. :(
0 Nominace Nahlásit |
U každého typu to bude jiné. A aby se zcela nabilo jízdou fungovat nebude. Je to nesmysl. Omlouvám se, myslel jsem tím elektrická auta. U klasických bude záležet na mnoha okolnostech.
Upravil/a: Drap
0 Nominace Nahlásit |
U moderních aut s inteligentním dobíjením se nabíjí pouze při brzdění. Můžeš ujet 300 km a nedobiješ ani Watt.
1Kdo udělil odpovědi palec? aliendrone
před 1390 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to vyloženě individuální a záleží na více okolnostech (výkon
alternátoru, stav vozidla, stav baterie a pod.).
U klasických vozidel s alternátorem a bez „stop/start“ systému a pokud
je jinak vše OK, tak by to nemuselo být moc. Ale je určitě rozdíl mezi
benzinem a naftou.
Mohu uvést pouze vlastní dlouhodobou zkušenost.
Benziňák Dacia Duster, stáří 7 let.
V současnosti jezdím už většinou pouze „couračky“, po okolí a po
městě. Vždy tak max. 5 km a během toho i 5 až10 x startování.
A jízda vždy tak minimálně 2 až 3 x za týden. A nikdy baterii, po
celou dobu po kterou provozně vydrží, nedobíjím. Pokud začnou problémy se
startováním, vyměním za novou. Baterii měním cca vždy tak po 5-ti až
6-ti letech.
Takže pokud mohu z tohoto posuzovat, tak u mne stačí, na dobití za jeden
start, max . cca 1 km jízdy (odvozeno zhruba z výše uvedeného).
Jde o benziňák v dobrém stavu a startuje okamžitě.
U naftových to bude trochu horší, zejména v zimě, kdy potřebují před
startem i žhavit.
Ale máme doma ještě i Jeepa „naftu“, jezdí se s ním zhruba stejně,
pouze ne tak často a rovněž není baterii nutné dobíjet externě.
0 Nominace Nahlásit |
… nejmíň 10 km, 20 km je jistota … to mi stačilo, abych dobil baterii, při menším nájezdu (bez honění volnoběhu) jsem používal kopec >>> no, kdo by furt dával baterku na nabíječku, a jezdim couračky do 5 km …
0
před 1390 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Kdyby to „inteligentní dobíjení“ bylo skutečně inteligentní, tak vyhodnotí i stupeň vybití akumulátoru a podle toho se zachová. Jinak pro běžné dobití by opravdu mělo stačit pár minut jízdy. Pokud je slabší baterka a mrazy je to pak o něčem jiném a nemusí to zachránit ani hodinová jízda.
Dochy>>> Nejde o inteligenci a ani o stupeň vybití, výrobci aut se prostě snaží „vlézt“ do DEMENTNÍCH euroemisních limitů, no a tohle je důsledek. :)
Drap>>> U nových aut to opravdu nehrozí, spíš budeš připojovat nabíječku. Ale u starších to bylo (plné nabití baterie) možné. Dokonce si pamatuji, že Škoda 100 měla „vychytávku“, kdy se rozsvítila kontrolka dobíjení (možná spolu s kontrolkou s brzdy, to už nwm), když se baterka začala „přebíjet“. Pamatuji si to ale jinak MOC DOBŘE, protože jsem coby mladý, nic nevědoucí, hloupý koláč promrhal celé odpoledne hledáním závady v dobíjení, než mi jeden borec starý, zkušený prozradil, jak to s tou „poruchou dobíjení“ na Škoďuli 100 vlastně je. (v praxi stačilo jen zapnout nějaký spotřebič, třeba světla nebo párkrát nastartovat mortor a kontrolka zhasla) :)