Uvážlis, že se ti to ani nemusí povést? 😉
Bez ohledu na možnosti topologických bejkáren stačí, aby ty tvé čtverce
neměly shodnou délku strany. 😉
1Kdo udělil odpovědi palec? Tonda Káňa
před 246 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Hmm, ars logica, mater philosophiae; zde jde o logiku výrokovou: jestliže je úloha zadána tak, že spojením dvou čtverců čárami musí vzniknout trojrozměrná krychle, e ratione z toho vyplývá prima facie, že oba čtverce musí být rozměrů totožných; nebyly-li by čtverce rozměrů totožných, vznikl by z toho:
Druhy (modely) těles se, snad, také učí na základní škole, ne, „hlavouni“? 🙄🙈🤓
Spojím-li dva čtverce tak, aby z nich vznikla krychle, pak každá krychle má šest vnějších čtverců, další dva jsou (pomyslně) vepsány uvnitř (křižují se).
0 Nominace Nahlásit |
To záleží. Pokud to bude na papíře, tak tam budeš mít pořád jen ty původní dva. Ty ostatní boudou nakreslené jako kosočtverce nebo kosodelníky.
Pokud to budeš mít opravdu v prostoru, tak vzniknou další čtyři čtvercové stěny, tj. 2 původní podstavy a 4 nové stěny, všechno čtverce.
0
před 245 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Dotaz je o paradoxu matematiky, ale nic takového se zde nekoná. Spojit zde nemá NIC SPOLEČNÉHO se sčítáním. To bychom pak mohli sčítáním nazvat kdeco, třeba když jedno zvíře sežere druhé, atd. Taky nemusel vzniknout žádný nový čtverec, nebo dokonce 1 ubýt, kdyby se spojily jinak. V tomto ideálním případě tedy vznikly 4, resp. 6. Filip má pravdu, že 1+1=2, ale ty jeho záhadné křížící se vnitřní čtverce si tam nějak neumím představit. Tedy pokud to má být opravdu čtverec a ne obdélník. Ačkoliv vnitřních čtverců by se tam našlo nekonečně, klidně i všelijak se křížících.
df>>> Ani počítačový program to nezmákne, pokud ty čtverce budou mit různou délkou strany, víš? Nebo jsi už viděl KRYCHLI se stěnami různých obsahů, muehehehe? 😉 😂 😂
aliendrone: Sorry, ale to je věc výrokové logiky: jestliže zadá, že spojením dvou čtverců musí vzniknout trojrozměrná krychle, vyplývá z toho ipso facto, že čtverce musí být shodných rozměrů, protože nebyly-li by stejných rozměrů, nemohla by z toho vzniknout trojrozměrná krychle (argumentum e contrario).
Na druhou stranu, pokud to zadání zní tak, že pokud ty čtverce spojíme a vznikne z toho krychle, tak z toho plyne, že ty čtverce jsou shodné…
df: Takhle to ale nefunguje! 😅🙈
Musíš všemu, co chceš sčítat, přiřadit nějakou hodnotu. Bude-li hodnotou čtverec, bude to 1+1+1+1+1+1+1+1=8. Bude-li hodnotou vnitřní čtverec, bude to 1+1=2 a bude-li hodnotou vnější čtverec, bude to 1+1+1+1+1+1=6.
Máš to podobné, jako jedna hruška a jedno jabko. Je-li hodnotou „kus ovoce“, je to 1+1=2. Bude-li hodnotou jedna hruška, bude to 1+0=1 a bude-li hodnotou jedno jabko, bude to 0+1=1.
Tohle ale není „problém“ mathematiky! 😅
Nehledě na to, že si odpovídáš už v zadání otázky:
Vytvoříš novou skutečnost: propojíš dva čtverce čárami tak, že z nich vznikne krychle:
Nemůže, tedy, být 1+1=6 pravdou, protože v době, kdy jsi měl jen ty dva čtverce, aniž bys tím, že je spojíš čárami, vytvořil krychli, si měl pouze čtverec 1 a čtverec 1, tj. měl jsi 1+1=2 čtverce, nikoli 1+1=6 čtverců.
Ne, jedná se o tzv. první stupeň abstrakce, kdy nám místo zápisu „1 strana + 1 strana = 2 strany“ stačí pouze „1+1 = 2“, to slovíčko „strana“ si tam dávat nemusíme, protože jsme provedli danou abstrakci, je nám jasné, co ta čísla reprezentují.
Toto umí děti již na základní škole, téměř všechny. Je smutné (pokud to myslíš vážně), že to nechápeš. Ale co taky čekat od pomatených ezošarlatánů a trollů…
annas | 5283 | |
Kepler | 2867 | |
Drap | 2650 | |
quentos | 1803 | |
mosoj | 1594 | |
marci1 | 1357 | |
led | 1356 | |
aliendrone | 1181 | |
zjentek | 1079 | |
Kelt | 1014 |
Astronomie |
Fyzika |
Jazyky |
Matematika |
Sociální vědy |
Technické vědy |
Ostatní věda |