Avatar uživatele
plebs

Je zakázáno jezdit na motocyklu po zadním kole v silníčním provozu či nikoliv?

Občas zaheftuji přitáhnu parohy a jedu po zadním žádný splašený šemík, tak max. přední kolo 30 – 50 cm nad zemí 50 někdy i více metrů než oře srovnám do latě a pokračuji přizpůsoben většině.

Zajímavá 0 před 641 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Filip84

Podle ustanovení čl.10 věty prvé Úmluvy o silničním provozu Ženeva 1949 řidič vozidla musí vždy ovládat rychlost svého vozidla a musí jet rozumným a rozvážným způsobem.

Můžeš mi vysvětlit, jako tříletému dítěti, jak může jet chauffeur s kolem v luftě rozumně a rozvážně? Nebo ne mně, mi to nevysvětluj, mi je to úplně Wurst, soudci, až takto někoho zrakvíš. 🤦‍♀️🙄

Zdroj: https://www.za­konyprolidi.cz/ms/2013-82

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Kdyby se na to ptal desetiletý kluk, tak bych to pochopil.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
paul1

Pokud nikdo nikde není a tudíž nikdo není ohrozen a hlavně policajti nejsou na obzoru, tak asi se dá 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Nelegální to není.

(Elkon, proč plebsu společně s Filipem odpovídáte jako hňupi, když se jasně ptá, či je ZAKÁZÁNO.)

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
plebs

Filip84 chápu vysoké znalosti odhadl bych jako právníka, ovšem pokud hledám dobře tak § 11, 12, 13 a 14 v zákoně č. 361/2000 Sb., jsem zákaz nenašel.
A když hledám ve statistice tak dopravní nehody z důvodu jízdy po zadním kole jsem nenašel naopak řada plechovkářů v příkopech obtočena kolem sloupů a stromů nehledě na problém bumbálistů a fetek.

Avatar uživatele
Filip84

plebs: Tak to nečti, jo, jednoduché, když tomu nerozumíš. Ztráta času, jako.

Protože jsou určité prameny práva, jako např. právní usance (mrav, obyčej), právní theorie, mezinárodní smlouvy, zákony, stare decisis et non quieta movere judikatura, etc. etc., no a mezi těmi prameny práva jsou určité kontravalentní vztahy, kterými se řeší třeba to, co dělat, když mezinárodní smlouva, ústavní zákon, zákon a vyhláška říkají každý něco úplně jiného. Třeba.

Nebo jak to vykládat, jo, ono to není složité, ale není to debiluodporné.

Nejprve musíš mít vůdčí list. Potom musíš mít silostroj registrovaný. Až máš vůdčí list a silostroj registrovaný, musíš silostroj pojistit. Až máš vůdčí list, registrovaný a pojištěný silostroj, tak s ním – vůbec, tak jako theoreticky – můžeš na cestu.

A tu cestu můžeš užívat v rámci tzv. doktríny o obecném užívání, tj. obvyklým způsobem, a k obvyklému účelu, a pak bezplatně (§ 19 odst.1 věta prvá zákona o pozemních komunikacích). Jakékoli jiné užití, než obvyklým způsobem, a k obvyklému účelu, je zvláštním užitím pozemní komunikace, k tomu potřebuješ přivolení správního ouřadu, a zpravidla za to zaplatíš poplatek do královské pokladny a církvi svaté. A obvyklým účelem užití pozemní komunikace je přeprava z bodu A do bodu B. Tečka.

Pak máš obecnou povinnost každého účastníka provozu na pozemních komunikacích chovat se ohleduplně a ukázněně tak, abys svým jednáním neohrožoval život, zdraví ani majetek jiných osob nebo svůj vlastní (§ 4 lit.a) věta prvá silničního zákona).

Já nevím, co bys – pořád – chtěl víc? Máš se přepravovat z bodu A do bodu B, na straně provozu určené vnitrostátním právem, co možná nejblíže té straně provozu, jak je s ohledem na okolnosti vhodné a možné, a to ukázněně, rozvážně a takovou rychlostí, abys vždy ovládal vozidlo, a abys byl s to zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou máš rozhled.

Jestli chceš provádět alotria, zaplať si nějaký Platz, nebo závodní okruh, a tam se třeba zrakvi. Co je na tom k nepochopení?

https://www.za­konyprolidi.cz/cs/1997-13
https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2000-361

Avatar uživatele
Pepa25

§ 4 https://www.za­konyprolidi.cz/cs/2000-361#p4
Filip dal patrně odkaz na Úmluvu, protože tam je to vyjádřeno pregnatněji. A hlavně platí i mimo Kotlinku s dopravními předpisy s výjimkami z vyjímek ..

Avatar uživatele
zjentek

fILIP, JÁ TI ODPOVÍM ZA PLEBSA, ANO? jSOU VĚCI MEZI NEBEM A ZEMÍ, KTERÉ NĚKTEŘÍ CHÁPOU A JINÍ ZASE NE. Takže existují věci, které i ty, či Elkon, nepochopíte. Konkrétně v tomto případě jde o pohybovou inteligenci. Ale uznám vám, přestože neznalci, z pohledu teoretiků „máte (vašim způsobem) pravdu“ a dokonce věřím, že jste schopni o tom psát, že by vám jiní uvěřili 🤷‍♂️

Avatar uživatele
elkon

Paule ty vrať řidičák. Pokud ho vůbec máš.

Avatar uživatele
Filip84

paul: Blbost.

V silničním provozu je zakázáno ohrožovat i sám sebe. Legálně se můžeš ohrozit a poškodit na okruhu, nebo si koupit vyřazené letitě, a tam, nebo si na statku postavit kus Reichsautobahn. Ale v silničním provozu ne.

Dále je zakázáno ohrožovat a poškozovat silniční statky: patníky, hromady štěrku, nebo třeba dopravní značky. Pojede takto po zadním kole, se mu to šmejkne, s sebou jebne na asfalt, motorka odletí, vrazí v patník a poškodí patník. Je zakázáno poškozovat patník!

Nebo s sebou jebne takto na asfalt, tam flek od oleje / paliva z motorky, a z jeho krve, a pak na tom někdo dostane smyk.

Proto jsou podobné manoeuvry v silničním provozu zakázány.

Avatar uživatele
zjentek

Ten o voze, ten o koze. Ptá se tě na jízdu na zadním, nějaké, ženevské úmluvy, ohrožování a poškozování, jsou mu buřt, tywole, seš horší, než já 🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

(Kdybys plebsu daroval polovinu svých čárek ve větách mezi slovy, tak byste oba psali správně čárky, to by byla nuda.)

Nový příspěvek