Její hodnota spočívá v tom, že absolvent měl možnost získat určité penzum znalostí a předpokládá se, že je bude dále intenzivně rozvíjet. Ovšem je smutnou skutečností, že z dnešních maturantů by např. před padesáti léty zkoušky z dospělosti složila sotva polovina uchazečů.
6Kdo udělil odpovědi palec? led, ivzez, Mc Merkurion, orwell, Danina65, Jiří Bohumil
před 2663 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Teoreticky má pravdu Led,
ale v praxi už maturita téměř nic neznamená.
Na práce, na která dříve maturita stačila, se dnes
vyžaduje VŠ, protože se snížilo penzum vědomostí k maturitě.
Někdejší maturitě dnes ± odpovídá bakalář.
Hodnota člověka spočívá v něčem jiném,
ne v samotném vzdělání.
4Kdo udělil odpovědi palec? Drap, orwell, Jiří Bohumil, dubraro
před 2663 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Obzvláště dnešní mladí lidé mají všichni maturitu. Tím samozřejmě hodnota maturity podstatně klesla proti minulosti, ale neni to jen tím. Je to dáno i znalostmi dnešních maturantů. Samotný maturant bez odbornosti je ve většině případů použitelný pro základní dělnické profese.
3Kdo udělil odpovědi palec? Mc Merkurion, orwell, Danina65
před 2663 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Nie, nie je to pravda.
Maturant, či chce, alebo nechce, má určité znalosti vyššie, ako po
absolvovaní základnej školy. Vie čítať a písať, aj keď v dnešnej dobe
to mnohí bez výpočtovej techniky už pomaly nezvládajú.
Je rozdiel byť maturantom len zo všeobecných predmetov a byť maturantom,
absolventom strednej školy s konkrétnym zameraním. Treba to
rozlišovať.
Vzdelanie – základné – pracovné využitie rutinné jednoduché
manuálne práce
učňovka – odborné práce na úrovni učňovky
učňovka s maturitou, stredná škola a stredná škola s maturitou –
predpoklad pre samostatnú odbornú prácu spojenú s čítaním a
vypracovávaním potrebnej dokumentácie, so samostaným myslením, riadenie
pracovníkov s nižšou kvalifikáciou
0 Nominace Nahlásit |
Maturitu maji temer vsichni, je to takove minimum, co by kazdy mel mit. To
ale neznamena, ze clovek s maturitou je nikym a ten, kdo ma vysokoskolske
vzdelani je nekdo. I vysokoskolak muze byt upny blbec, ktery krome te skoly nic
v zivote nedokazal, nestal se uspesnym, ale ten maturant se muze stat uspesnym
podnikatelem, slavnym clovekem. Jak muze byt clovek hodnotny spolecnosti jen
proto, ze ma maturitu? Muzu mit maturitu, ale budu treba zlocinec. Muzu mit
vysokoskolsky diplom, ale budu lina neco delat. Muzu mit zakladku a budu
pracovat, pomahat lidem a budu velice hodnotna spolecnosti.
Ale vzdelany clovek ma vsude dvere otevrene, snadn najde praci kdekoliv
i v zahranici. A je mnohem lepe hodnoceny.
Upravil/a: yuko
2Kdo udělil odpovědi palec? Rokio, Jiří Bohumil
před 2663 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Jednoduše si polož otázku co dnešní maturant vlastně umí. Většinou prolezl s trojkami, přiliš pozor nedával ani v předmětech které se týkají jeho budoucí profese, ale maturitu prolezl jednoduše proto že ji prolezou prakticky všichni, takže o čem maturita vypovídá ? Že je to jen formalita, neříká nic o tom zda je člověk v nějakém ohledu talentovaný, neříká dokonce nic o tom zda je schopný se učit, protože tu maturitu dostanou nakonec po reparátu i ti co prolézali s nulovými znalostmi a čtyřkami. Proto nemá maturita žádnou hodnotu, protože o tom kdo ji získal vypovídá mnohem méně, než bronzový diplom za plavání 🙂 Zájem o sebezdokonalování nad rámec nutnosti vštípené rodiči je teprve až vysokoškolské vzdělání a to obvykle až to magisterské či doktoranstské.
Upravil/a: anonym
0
před 2662 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Odpověděl sis v otázce sám. Má ji totiž každý. To znamená že nijak nepomáhá identifikovat jedince kteří jsou v nějakém ohledu schopnější a proto nemá žádnou váhu. Stejně jako mají všichni rodný list mají všichni i maturitu, obojí má stejnou vypovídací hodnotu pro potenciálního zaměstnavatele.