Mám automobil (starý krám spíše, ale jede – zatím) Škoda Fabia
1.2HTP 40kW, kupoval jsem jej před 3 lety se 138000 km, za 2 a půl roku
jsem najezdil okolo 87000 a pak ve cca. 224000 odešel motor (silný podpal a
uražená hrana ventilů na dvou válcích s tím, že jeden válec se zadřel
a praskla tím celá hlava motoru, tak mi doporučili koupit nový repasovaný a
odzkoušený funkční motor, místo opravy a tak jsem se nechal přemluvit
(13000 i s prací a provozními kapalinami do nového motoru – u výměny
kus za kus jsem byl přítomen), nyní je to 5 měsíců co jezdím s novým
motorem. Původní měl spotřebu z počátku okolo 6,5 – 7 litrů a po
čase až okolo 8 litrů (byla tam už nějaký problém s ventily a motor se
dusil a přitom více bral PHM. S novým po zajetí po výbrusu (říkali tak
1000 až 1500 km je zajetí repasovaného motoru) se mi ustálila spotřeba na
5,4 litrech na 100 km. Ale co mne zaráží je to, že když jezdím po Praze,
tak úseková spotřeba je třeba 4,9 – 5 L/100 km (například odpolední
„pošusty“ po Praze cca. 50 km během hodiny a půl ježdění), a když
třeba jedu někam za Prahu stejnou vzdálenost, například když občas
jezdím kousek od Kolína což je také cca. těch 50 km a je to po okreskách
(DZ nemám, proto jezdím po staré Kolínské a po okreskách), tak mi
průměrná spotřeba podle PP ukazuje okolo 6 až 6,4 litrů/100 km. Toto
jsou krátké vzdálenosti, ale když jedu opravdu třeba 160 km do Ústí n.
Orlicí po okreskách, tak mi to ukazuje také třeba 6 litrů průměr, a
když jedu od rána do odpoledne po Praze (zácpy, semafory, křižovatky,
třeba 5× vypnutí motoru na 30 minut a zase start a odjezd…) tak mi to zase
průměrně ukazuje okolo 5 litrů na 100 km. Servisák ke kterému chodím
(Domanský servis) říkal, že tyhle tříválce slabé jsou dělané více
čí méně pro město, kde se ploužením průměrnou rychlostí 40 –
50 km/h (na 3 až 4. PST točí od 2000 do 2500 otáček) jezdí za méně,
jak na okresce stejnou vzdálenost při 90km/h kde se točí u tohoto vozu
okolo 3000 otáček na nejvyšší stupeň (PST 5).
Něco pravdy na tom bude.
Jinak průměrnou spotřebu celkovou, počítám z počtu ujetých kilometrů na základě tankovaného benzinu (to dělá vždy okolo 5,4 L/100km).
Setkal jste se s tím už někdo ?
Známý má Škoda Citigo (tu 44kW) a dělá mu to to samé. Město ať zácpa
nebo ne do 3,8l a mimo město přes 5l.
RM.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 966 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Ano, je to možné a váš případ s Fabií není jediný.
Spotřeba vozidla je ovlivněna mnoha faktory a rychlost a styl jízdy jsou jedněmi z nich. V městě, při nízkých rychlostech a krátkých vzdálenostech, může motor využívat svůj optimální výkon a spotřebovávat méně paliva. Na druhé straně, při rychlejší jízdě na dálnici nebo na venkovských cestách, motor pracuje na vyšších otáčkách a spotřebovává více paliva.
Navigace městem může být pro některá vozidla efektivnější než jízda na dálnici, a to zejména pokud jsou vybavena technologií jako je start-stop systém, který vypne motor při delších zastávkách (například na semaforech nebo v zácpách).
Také aerodynamika vozidla hraje roli. Vysoké rychlosti zvyšují odpor vzduchu, což zvyšuje spotřebu paliva.
Poslední důležitou záležitostí jsou pneumatiky – v městě jsou obvykle měkčí a mají menší valivý odpor než venkovské pneumatiky, což může také ovlivnit spotřebu.
Dle toho, co uvádíte, tak se zdá, že váš motor je optimalizován pro nižší rychlosti, což vysvětluje nižší spotřebu v městě.
0
před 306 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek