Ještě před před pár desetiletími byl výkon 50 k považován za uspokojivý, dnes je auto s dvojnásobným výkonem slabé. Luxusnější vozy mají výkon motorů jako kamión. Přitom se nedá říci, že vzhledem k hustotě provozu nijak podstatně nezkracuje čas potřebný k přemístění z bodu A do bodu B. Jediné hmatatelné výsledky jsou, že auta jsou zbytečně drahá a že nehodovost vylétla hodně nahoru.
Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? hapiky, aliendrone, EKSOT123 před 1464 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Kdyby neexistovala konkurence, tak by těch 50 koní stačilo i dnes.
Faktem je, že když je nějaká ta „zásoba koní“, stačí plyn jen
šimrat a nemusí se jako u starých škodovek stále držet otáčky.
0 Nominace Nahlásit |
Já osobně ocením výkon např. při předjíždění.
Nebo v jiných situacích, kdy je potřeba rychle zrychlit.
Ale je fakt, že nic se nemusí přehánět, ovšem konkurence také
přidává 🙂
0 Nominace Nahlásit |
Možná proto, ze nemám instinkt při problému na silnici šlápnout na brzdu, ale na plyn, výkonný motor mě zachránil.
0 Nominace Nahlásit |
Motor s vyšším výkonem má kultivovanější chod, protože nemusí jet na plný plyn, aby dosáhl patřičných otáček.
0 Nominace Nahlásit |
Jaký smysl má, že lidé pořád vynalézají a doba se nezasekla ve starověku? Inu především tedy pokrok, bezpečnost, zdraví, … Ono si totiž veškerý vývoj zkrátíte na jeden faktor a ten poměřujete. To je pak těžké. Bezpečnost: Chodci, zvěř, cyklisté – těm všem se nyní vyhnete podstatně snáze. Silný motor lépe drží auto na silnici, do zatáčky při špatném počasí se dá podřadit, … Jinak žijeme v zemi, kde mezi dvěma vesnicemi je 12 metrů. Bohužel tímto pohledem nemůžete koukat do světa. Ve Finsku jsou mezi dvěma vesnicemi dvě hory (do který by ta vaše starší auta nikdy nevyšplhala) a v USA to má můj kamarád do práce 2,5 hodiny na 150 km druhořadé silnici mezi dvěma městy. Svět je holt větší, než humna vaší babičky. Na Sibiři se snadno setkáte s –60°C a to by opět ta starší auta nikdy nezvládla. V Indii jsem viděl vytahovat auta odkudkoli každých 10 minut … (Což předpokládám, že by zase slabá auta nezvládla.) V Indonésii autem na stovky kilometrů spousta rodin převáží každodenní obživu. A vezměte prosím v úvahu i obrovský vývoj konstrukce vozu. Vrazí do sebe dvě staré škodovky ve 40 a máte puzzle. Vrazí do sebe dvě moderní auta v 80 a oba máte 70 % šanci na vyváznutí. Žádná mince nemá jednu stranu.
0 Nominace Nahlásit |
Tak jisté je, že pokud máš „v zásobě“ dostatek výkonu, jsou dynamické vlastnosti auta MNOHEM příjemnější. (předjíždění, jízda s plně naloženým vozidlem atd.)
Kdysi před dobou kamennou jsem byl mimo jiné nějaký čas hrdým majitelem „duroplastového výrobku“ Kraftfahrzeug und Motoren Zwickau, ten měl tuším 25k (19kW) a i s tím se jezdit dalo. Žádná masírka to nebyla, ale ten kdo chápe JAK VELKÝ je rozdíl mezi mít a nemít auto (a tím i možnosti) na výkonový deficit papundeklu zvysoka prděl, hlavně že „to jelo a odvezlo“. ;) :)
Stejně tak se můžeš ptát k čemu je někomu auto, co dá přes 300km/h, když to LEGÁLNĚ „na plnej knedlík rozbalíš“ jen v Rajchu na dálnici. Zkrátka zapomínáš na lidskou vlastnost „mám víc“, praktická efektivita/využitelnost s tím nemá co dělat. ;) :D :D
0 Nominace Nahlásit |
Vzhledem k hustotě provozu by se na první pohled mohlo zdát, že vysoké výkony nejsou zapotřebí. Pokud se hromě výkonu při jízdě používá i hlava, tak dávají výkonné motory smysl. Jenom namátkou – rychlejší a tím bezpečnější předjíždění, rychlejší zařazování do pruhu, možnost vyhnout se kolizi rychlým opuštěním místa, při vhodném způsobu jízdy je to i nižší spotřeba.
0 Nominace Nahlásit |
Tak já obvykle řídím těch cca 50kW a popravdě občas by se víc hodilo.
A věřím že podobné problémy řeší i ti co maj 100kW – jen trochu posunuté… Třeba předjíždění v kopci 😉
0 Nominace Nahlásit |