Avatar uživatele
Michal Kole

Jaký má smysl u řidičů kamiónů kontrolovat kotoučky doby jízdy, když mohl „papírově“ odpočívat, ale jezdil svým autem ?

Zajímavá 0 před 4101 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
lukas.zmizik

Ve volném čase si může dělat co chce, dokonce si může jezdit i svým vlastním autem.
Jediné, co se nemůže a porušuje – když kamion odstaví na druhém konci republiky a domů jede vlakem – tak pokud poté, co dokončí týdenní odpočinek v délce 45 hodin pojede vlakem nebo jej někdo odveze autem zpátky ku kamionu, ta doba strávená na cestě se mu počítá do výkonu a o tu dobu cestování vlakem nebo autem si musí svůj výkon zkrátit. Což mnozí obcházejí tak, že policajtům řeknou, že vlakem nejeli, že spali u tety a strýce. Jediná vyjímka je vlak s lůžkovou úpravou.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
cukrar

Ano, má to smysl. Stačí občas přečíst tyto stránky, http://cspsd.cz/ , nebo i přečíst AETR, http://board.pro­ridice.eu/
zde si přečíst, jak celní správa se poučuje v kotrolách, a jak stále řidiči se snaží oblbnout celní správu…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ponovotny

smysl to má původně ve snaze regulovat dobu strávenou za volantem, později to získalo smysl ve výběru pokut. Dneska už kotoučky moc k vidění nejsou a nahradily je karty. K porušování doby odpočinku vede řidiče buď touha po odvedení více práce a tedy větší plat a v mnoha případech také tlak ze strany zaměstnavatelů. Proto bývají řidiči vybaveni více kartami, kde na jednu jedou a druhá zatím odpočívá. Takže smysl je pofiderní, protože postihuje ty, kdo mají něco v nepořádku a zároveň není schopen řešit nešvar samotný. Je samozřejmě otázkou, jestli jsou dobře nastaveny doby odpočinku (protože kdyby byly, těžko by byl takový tlak na to je porušovat, protože asi málokterý autodopravce si nechá vklidu zničit naložené auto jen proto, že mu budou řidiči usínat vysílením) a do jaké míry jde o „buzeraci“

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek